Kjøp av ny forsterker til ca 40000! Hvilken?

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Hei!
Her har du jo mulighet til å "fråtse" i fett utstyr.

Ser du har planer om å kjøpe brukt og da får du veldig mye for pengene.

Har ikke Roy Ervin CJ 350 og Dali....du kan jo invitere deg til ham for en prøvelytt.

Selv mener jeg DP A1 er et knallkjøp på bruktmarkedet nå. Sammen med en passiv trafobasert for du et utrolig bra forsterkersett! Med den nye DP preamp, får du enda mer ro og organisk klang. Vet ikke hvor du bor i Norge, men hvis du lurer på DP kan du komme til meg å høre på det.

Ellers er det jo mange spennende integrerte. Musical Fidelity har mange modeller med mye krefter!

Mvh
OMF
Ja kan vel velge litt blant krem produktene her :) Jeg bor i trondeim da....

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Gjerne det om han får full returrett...
Men for å være ærlig, snakker vi om stereo, har de ikke noe på dette nivået vi snakker om å gjøre.  :-X
Ikke at jeg har hørt de, men tror kanskje de vil falle igjennom jeg også da. Men om noen vil demonstrere slikt utstyr for meg er de velkommen :)

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Eg hadde satsa på rør av eitt eller anna slag. Men er usikker på Euphonia, dersom det er desse som skal brukast.
ARC er alltid interessant, CJ også. Og Rogue (sjekk snapa) er mykje for pengane. Manley og JoLida bør absolutt sjekkast ut. Går det med mindre effekt, er MingDa eit spennande alternativ.
Jeg er glad i voldsom basskontroll da..... Mulig rørforsterkere i denne prisklassen ikke har det?
En rørpre er ikke umulig :)

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
På tide at Bryston kom inn i bildet ja  :)

Jeg nekter å tro at Trompetnerd kommer til å bytte ut sin 4B SST. Den har en alt for god synergi med hans elskede Respons til at dette vil skje den nærmeste tiden.
Og i tillegg går han og venter på noe godt....  ;)

Eirik, du bor i Trondheim.
Hva med å ta deg en tur for å høre hva Bryston kan gjøre med noen "vanskelige" ht?  ;)
Ja det kan vi få til. Hva med imorgen? :)

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Er cj350 balansert?

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Damn, emc1 låter vel best balansert. og jeg har bare balanserte kabler ???

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Da blir det vel ny cdspiller da, evt PA-anlegg(altså DP ;))
Sorry...nå logger jeg av for kvelden - mat og vin venter!

God lørdag!

O.
Damn, emc1 låter vel best balansert. og jeg har bare balanserte kabler  ???

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.998
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Damn, emc1 låter vel best balansert. og jeg har bare balanserte kabler  ???
Bryston er fullbalansert  ;)

Joda, du har tlf nr mitt på tiligere pm

tomasmyhre

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
21
Torget vurderinger
1
Hei

Kjøp deg en A1 du, så får du en virkelig god forsterker ;D
Du har da hørt den hjemme hos deg selv tidligere.....Da hadde du vel andre høyttalere enn nå - men det er vel ikke akkurat noe minus ;)

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Hei

Kjøp deg en A1 du, så får du en virkelig god forsterker  ;D
Du har da hørt den hjemme hos deg selv tidligere.....Da hadde du vel andre høyttalere enn nå - men det er vel ikke akkurat noe minus  ;)
Ja den knuste jo stakkars EcAW120 min. Hvorfor eier ikke du a1 ?
Likte den fantastisk godt da du demonstrerte den for meg 8)

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Power to the music...

;D

Leif E. må betale regningene sine!

O.

tomasmyhre

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
21
Torget vurderinger
1
Ja den knuste jo  stakkars EcAW120 min. Hvorfor eier ikke du a1 ?
Likte den fantastisk godt da du demonstrerte den for meg  8)
Bare grunnet at jeg skal ha A5. Uansett tror jeg det er meget vanskelig og finne en bedre forsterker enn A1 i samme prisklasse.....

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Det var en fleip, siden domenet tydeligvis ikke er oppe for tiden(jeg forsøkte å lese websidene til DP...så du ikke bildet?)

O.
På hvilket grunnlag kommer denne uttalelsen?? ???

O

om.s

Gjest
Her virker det som du har så mange forsterkere i lufta at det kunnne väre lurt å roe det hele ned noen dager så du ikke impuls handler ;)

mvh

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Her virker det som du har så mange forsterkere i lufta at det kunnne väre lurt å roe det hele ned noen dager så du ikke impuls handler  ;)

mvh
Karen som skal kjøpe classe settet skal ikke hente det før imorgen.... Så det er ikke solgt enda da.....

Akkurat nå banker mitt hjerte litt for en DP A1. Bra test av den i fidelity da...... Den passer også mitt budsjett ganske bra.

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Blokkene - stikkordet er varmeovner.......det har ingenting med lyden å gjøre + kun balansert....
Jeg vil heller ikke ha varmeovner da.......... F.eks. CX400 ?

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
11.167
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Du kan jo kjøpe en av blokkene til janhella og kjøre mono en stund.....

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Du kan jo kjøpe en av blokkene til janhella og kjøre mono en stund.....
øhhhh.... Jeg har vannbåren varme, jeg trenger ingen ekstra ovn ;)

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Karen som skal kjøpe classe settet skal ikke hente det før imorgen.... Så det er ikke solgt enda da.....

Akkurat nå banker mitt hjerte litt for en DP A1. Bra test av den i fidelity da...... Den passer også mitt budsjett ganske bra.
Om du liker DPA1, gå for den, det er ikke vits i å legge ut mer penger enn nødvendig.... :) . Prisen er jo også så lav, at den lett kan selges igjen for samme pris, om du ikke blir helt fornøyd.

Edit:
Krell varmen er ikke noe stort problem, om du da ikke har en loftstue som jeg, med lite luft gjennomgang.
Ville selv klart gått for Krell fpb400cx.. ;D , ihvertfall du som er glad i skikkelig bass, ps! karen satt nettopp ned cd-spilleren som han skal selge med 10000kr, lurer på hva du kan få til med Krellen? ;D

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Om du liker DPA1, gå for den, det er ikke vits i å legge ut mer penger enn nødvendig.... :) . Prisen er jo også så lav, at den lett kan selges igjen for samme pris, om du ikke blir helt fornøyd.

Edit:
Krell varmen er ikke noe stort problem, om du da ikke har en loftstue som jeg, med lite luft gjennomgang.
Ville selv klart gått for Krell fpb400cx.. ;D , ihvertfall du som er glad i skikkelig bass, ps! karen satt nettopp ned cd-spilleren som han skal selge med 10000kr, lurer på hva du kan få til med Krellen?  ;D
KV sier jo at den er en bra match til ms5 også :)

For å vær ærlig så synes æ stereoen min koste nok no.... Tror du 400cx har like bra lyd som a1 da? Skjønner jo at 400 har vannvittige krefter..... Men har ikke behov for det i stua mi på 22 kvadrat.

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
KV sier jo at den er en bra match til ms5 også :)

For å vær ærlig så synes æ stereoen min koste nok no.... Tror du 400cx har like bra lyd som a1 da? Skjønner jo at 400 har vannvittige krefter..... Men har ikke behov for det i stua mi på 22 kvadrat.
FPB400CX har bedre lyd enn DPA1, men som du sier DPA1 holder i massevis......

Edit:
Får legge til i mine ører ;D

Gå for DPA1 du, 27-28000kr kontra er mye mindre enn du får Krellen for.

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
FPB400CX har bedre lyd enn DPA1, men som du sier DPA1 holder i massevis......

Edit:
Får legge til i mine ører  ;D

Gå for DPA1 du, 27-28000kr kontra er mye mindre enn du får Krellen for.
Lurer på hvordan A1 er i forskjell til Cam200........ Blir spennende.

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Noen som har sett en bra balansert pre til salgs da?

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
gjenter meg selv jeg.......hvorfor ikke integrert? ???

christian

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
gjenter meg selv jeg.......hvorfor ikke integrert? ???

christian
Fordi det er ingen brukte til salgs nå.....

O

om.s

Gjest
Ja stilig sak det der..... Det er faktisk litt viktig for meg at det ser bra ut. Øker eiergleden det :)

Skal tenke på det, den er sikkert prutbar da..... 18000 blir for mye.
Sjekket akkurat prisen hos AudioAktören på nevnte kombinasjon og der koster Pre1 G2, 27K og EPS, 17K samt riaa kortet tror jeg ligger på ca 4K, om dette er siste modeller er dette billig, for billig.

Legger ved bilde av EPSèn her:

http://www.audionetusa.com/images/EPS.jpg

www.audionetusa.com

mvh

hifi-stasjonen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.10.2004
Antall liker
0
Sjekket akkurat prisen hos AudioAktören på nevnte kombinasjon og der koster Pre1 G2, 27K og EPS, 17K samt riaa kortet tror jeg ligger på ca 4K, om dette er siste modeller er dette billig, for billig.

mvh
Pre1 G2 m/RIAA og EPS kombinasjonen ble kjøpt nytt fra forhandler i Norge, og ifølge samme forhandler har det ikke skjedd oppgraderinger hos Audionet etter denne ble kjøpt.

Mvh
Hifi Stasjonen

O

om.s

Gjest
Pre1 G2 m/RIAA og EPS kombinasjonen ble kjøpt nytt fra forhandler i Norge, og ifølge samme forhandler har det ikke skjedd oppgraderinger hos Audionet etter denne ble kjøpt.

Mvh
Hifi Stasjonen
Siden selger her kobler seg på, håper jeg det er ok at jeg presiserer at jeg ikke har noe med dette salget å gjöre.
Mine anbefalinger kommer helt og holdent av at jeg kjörer med samme utstyr selv og er meget fornöyd ;)

mvh

BA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.04.2002
Antall liker
10
Hei.
Forslag:
Et par CJ Premier 12 140W monoblokker med KT-88/6550. Brukt ca 35-40k. Men vanskelig å få tak i. Du verden som de spiller på et par Respons siste. De som mener rør ikke har kontroll i bassen tror jeg ikke har hørt disse. Det er ikke lite kontroll selv om det er mer kjøtt på lyden enn de fleste transistor trinn. Kjenner igjen mye av lyden/begeistringen i omtalen av Mcintosh 275 i siste danske HF. Det er gofot lyd det!

Mvh BA

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
1
DP A1 er en overpriset liten forsterker som er i fritt fall på bruktbørsen, og som mange selger sansynligvis fordi de ikke er fornøyd.
Det er jo allerede kommet en oppgradering.

Kjøp denne og tap penger.

Kjøp heller en forsterker fra Krell, Pass Labs, Classe`, Plinius, Bryston eller Mark Levinson.
Da er du garantert et produkt i verdensklasse og investeringen er bedre mht senere salg.

Har du MS5 vil jeg tro du skal ha noe som ikke låter som DP, heller mer EC lyd eller i den retningen. (har hatt Helicon 800 selv så jeg kjenner litt til klangen)

Plinius SB-300 selger jeg for 27.000 kroner, helt ny. (4 uker)
Jeg skal fortsatt ha SB-300 selv, dette er det beste jeg har testet på mine gamle Infinity Kappa 9.2i.
Bedre enn Pass Labs X350 som jeg hadde, Pliniusen har samme pene toppen men enda bedre bass, tyngde kombinert med kontroll.

Denne forsterkeren er AB og blir ikke varm. Lyden må du bare høre, du er velkommen på en demo.

Lykke til uansett.

mvh
Dag

ahelness

Medlem
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
0
Har erfaring både med 400cx og 450mcx. Kan varmt anbefale 400cx, den er ikke spiss eller overdimensjonert lydmessig på noe felt sånn som jeg opplevde den. Magre innspillinge låter tynt og feite låter fett. Er det ikke slik det bør være?
Spar litt til og gå for Krell!! Det vil du neppe angre på.
Tenk også på hva som holder seg best i pris hvis du noen gang må selge gjen!

Topp Bunn