Kjøp av ny forsterker til ca 40000! Hvilken?

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Innlegg
769
Antall liker
112
Sted
Bærum
Hei.
Forslag:
Et par CJ Premier 12 140W monoblokker med KT-88/6550. Brukt ca 35-40k. Men vanskelig å få tak i. Du verden som de spiller på et par Respons siste. De som mener rør ikke har kontroll i bassen tror jeg ikke har hørt disse. Det er ikke lite kontroll selv om det er mer kjøtt på lyden enn de fleste transistor trinn. Kjenner igjen mye av lyden/begeistringen i omtalen av Mcintosh 275 i siste danske HF. Det er gofot lyd det!

Mvh BA

Enig!  Dette er en virkelig god forsterker....prøvd mye de siste 3-4 årene, men denne blir stående....
En fantastisk mellomtone, kontroll i bassen og samtidig både myk og oppløst i toppen.  Når du så i tillegg klarer deg med 8 stk forholdsvis rimelige 6550 rør av god kvalitet fra SED Svetlana så er saken klar for min del. :)

mvh Ole
 

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Innlegg
528
Antall liker
173
Torget vurderinger
12
Enig med BA, anlegget du refererer til er jo magisk tror han også bruker en AA Capitole mkII og Transparent Audio kabler ;D
 

hifi-stasjonen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.10.2004
Innlegg
74
Antall liker
0
Siden selger her kobler seg på, håper jeg det er ok at jeg presiserer at jeg ikke har noe med dette salget å gjöre.
Mine anbefalinger kommer helt og holdent av at jeg kjörer med samme utstyr selv og er meget fornöyd  ;)

mvh
Grunnen til at vi koblet oss på, var din 'for billig' kommentar om.s ;) Kunden som selger dette trodde kanskje du hentydet til 'opphavsproblemer', og ville vi skulle presisere at utstyret er kjøpt fra forhandler i Norge :)

Mvh
Hifi Stasjonen
 
O

om.s

Gjest
Grunnen til at vi koblet oss på, var din 'for billig' kommentar om.s  ;) Kunden som selger dette trodde kanskje du hentydet til 'opphavsproblemer', og ville vi skulle presisere at utstyret er kjøpt fra forhandler i Norge  :)

Mvh
Hifi Stasjonen
"for billig" var fra min side ment som at han kvitter seg med noe som er verdt mer, nesten mye mer, ett kompliment til utstyret som dessverre ikke er så kjent i Norge (mye mer anerkjent og respektert her i Sverige) for sine ypperlige kvaliteter, såvel lydmessige som byggemessige, beklager om det kunne oppfattes annerledes ;)

mvh
Audionet fan....
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
En kar som kommer om mandag og kjøper classe komponentene mine, så nå må jeg skaffe meg no nytt..... Blir spennende :) Det blir kjøp av noe brukt. Driver og lurer litt på en DP A1.....? Forfosterker vet jeg ikke helt enda. Hva tror dere ?

Med EMC 1 i stallen burde du kjøre EC forsatt , med DP A 1 er jeg redd du mister litt av dybden :p .
 

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Innlegg
1.239
Antall liker
306
Torget vurderinger
1
En takk til Johna for demo av forsterkere :)

Fikk demonstrert:Bryston 4B-SST Effekt
Bryston BP 12? Pre

Dette låt fantastisk tøft på alt fra Madrugada til klassiske verker :) Er mektig imponert. Spilte ringer rundt gamle classe settet mitt.... Utrolig rent med dynamikk og slagkraft, blottet for ubehagligheter.
Låter bra uansett hva jeg puttet i cd spilleren. Akkurat slik jeg vil ha det!!!!

Match Made In Heaven :)

Er nå på utkikk etter disse komponentene.....
 

BA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
120
Antall liker
10
Enig med BA, anlegget du refererer til er jo magisk tror han også bruker en AA Capitole mkII og Transparent Audio kabler ;D
Visst,visst.

MvhBA
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
En takk til Johna for demo av forsterkere :)

Fikk demonstrert:Bryston 4B-SST Effekt
                           Bryston BP 12? Pre

Dette låt fantastisk tøft på alt fra Madrugada til klassiske verker :) Er mektig imponert. Spilte ringer rundt gamle classe settet mitt.... Utrolig rent med dynamikk og slagkraft, blottet for ubehagligheter.
Låter bra uansett hva jeg puttet i cd spilleren. Akkurat slik jeg vil ha det!!!!

Match Made In Heaven :)

Er nå på utkikk etter disse komponentene.....
Du kan jo kjøpe Midgard blokker, skal jo i følge enkelte her, være tvil om hva som er best  ;D Sparer en del peng, gjør du også...
 

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Innlegg
1.239
Antall liker
306
Torget vurderinger
1
Du kan jo kjøpe Midgard blokker, skal jo i følge enkelte her, være tvil om hva som er best  ;D Sparer en del peng, gjør du også...
Tilbydde aktuelle og kjøpe, men av en eller annen grunn ville han beholde bryston ;)

Jeg vil ha bryston :)
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.523
Antall liker
2.981
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Joda, ingen årsak :)

Må si at det er skjelden jeg har sett at noen trampe takten og hatt et slikt stort smil i 2 1/2 time i strekk ;D

Joda, 4B ST finnes, den har kreftene, men oppfattes som litt mer grovkornet enn SST.

Må si at maken til moro og raffinert samspill mellom høytalere og et forsterkersett....joda jeg likte MS5 sammen m Bryston ;D ;D

Vi satt og virkelig hardkjørte Daliene!
Ikke antydning til lyttetretthet eller noe annet som ødela musikkopplevelsen.
Jo, vi ble svette i kroppen! ;D

Uansett hva som ble puttet i EMC-1`n, låt det bra.
Volumet hadde heller ingen betydning for opplevelsen.

Dette var moro!!
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Takk for tips, men må være sst eller den nyeste!
Hva med en av disse?

Bryston 7ST Bryston 7ST monoblocks ca.30.000kr fra England - 500w 8ohm


Bryston 8B ST  ca. 15.000kr fra England
4*125W - biamping? brokoble? Litt tamt med 125W  ;D


Edit:
Obs! ikke SST ;D
 

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Innlegg
1.239
Antall liker
306
Torget vurderinger
1
Joda, ingen årsak  :)

Må si at det er skjelden jeg har sett at noen trampe takten og hatt et slikt stort smil i 2 1/2 time i strekk  ;D

Joda, 4B ST finnes, den har kreftene, men oppfattes som litt mer grovkornet enn SST.

Må si at maken til moro og raffinert samspill mellom høytalere og et forsterkersett....joda jeg likte MS5 sammen m Bryston  ;D ;D

Vi satt og virkelig hardkjørte Daliene!
Ikke antydning til lyttetretthet eller noe annet som ødela musikkopplevelsen.
Jo, vi ble svette i kroppen!  ;D

Uansett hva som ble puttet i EMC-1`n, låt det bra.
Volumet hadde heller ingen betydning for opplevelsen.

Dette var moro!!
Hifi er skikkelig gøy ;D

Grovkornet låter dårlig i ørene mine, må ikke ha forsterker på dagen heller da :)

Kjøpte du din ny?
 

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Innlegg
1.239
Antall liker
306
Torget vurderinger
1
Hva med en av disse?

Bryston 7ST Bryston 7ST monoblocks ca.30.000kr fra England - 500w 8ohm


Bryston 8B ST  ca. 15.000kr fra England
4*125W - biamping? brokoble? Litt tamt med 125W  ;D


Edit:
Obs! ikke SST  ;D
Monoblokkene høres intresante ut da..... Men hvordan er det og importere fra england da?
 

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Innlegg
8.700
Antall liker
7.011
Monoblokkene høres intresante ut da..... Men hvordan er det og importere fra england da?
Gjør obs på at 7B ST og 14B ST er det samme som 7B og 14B SST hvis jeg ikke tar helt feil.

Disse ble laget med SST teknologien, mens navnet SST kom først når resten av familien fulgte med opp. ;)

Deler av strømforsyningen til 4B ST er halvert, så den har ikke samme basskontroll (hvistnok).


Bare for å ha en ting klinkende klart!!! ;) Jeg har ikke skrevet at Midgard er bedre enn Bryston. Bare at den er bedre til prisen. Med min kommende forforsterker fra Bryston vil jeg ha enda mindre grunn for å selge forsterkeren min. Dette er nemlig en match made in heaven! ;D ;D ;D

Kult at det er flere her som begynner å "oppdage" Bryston!
 
K

Konrad_Johnsen

Gjest
Bare for å ha en ting klinkende klart!!!  ;) Jeg har ikke skrevet at Midgard er bedre enn Bryston. Bare at den er bedre til prisen.
"Hvem er best? Vet ikke... " ..... "Hvis jeg skulle kjøpt meg effekt igjen vet jeg ikke hvem av disse jeg hadde valgt"............... "Sammenlikner en kun lydkvalitet vinner Bryston med tåspissen foran etter min smak"

Spørsmålet er jo om hvor mye en tåspiss er verdt?

:)

På tross av skamrosen i en annen tråd, så er Midgard "close but no cigar" ? Eller ?
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Monoblokkene høres intresante ut da..... Men hvordan er det og importere fra england da?
Har noen tips, om du er interessert send meg en PM. :)
 

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Innlegg
8.700
Antall liker
7.011
"Hvem er best? Vet ikke... " ..... "Hvis jeg skulle kjøpt meg effekt igjen vet jeg ikke hvem av disse jeg hadde valgt"............... "Sammenlikner en kun lydkvalitet vinner Bryston med tåspissen foran etter min smak"

Spørsmålet er jo om hvor mye en tåspiss er verdt?

:)

På tross av skamrosen i en annen tråd, så er Midgard "close but no cigar" ? Eller ?
Det vil vel bare si at jeg synes Bryston er marginalt bedre etter min smak. ;)

Siden jeg eier og trives med Bryston er det da ingen vits i å kjøpe en effekt som jeg opplever som marginalt dårligere og som er mindre verdt.

Midgard imponerer meg, men jeg er ikke ute etter å bytte. Sorry!!! ;D ;D
 
K

Konrad_Johnsen

Gjest
Ærlig sak det.
Vil tro mange (f.eks Midgard) kommer til 95%, mens få (f.eks Bryston) tar det hele veien opp til 98-99? :)
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.395
Antall liker
6.793
Tilbydde aktuelle og kjøpe, men av en eller annen grunn ville han beholde bryston ;)

Jeg vil ha bryston :)
Jeg vil heller ikke selge mine bryston. Er alt for fornøyd med dem. :D

Du var heldigvis ikke på banen da jeg kjøpte forsterkersettet mitt brukt, her i Trondheim. Da kunne det fort blitt en god del dyrere, for en av oss.  ;D

Hadde vært moro og hørt kombinasjonen bryston-ms5. Men nå har jeg ikke hatt tid til å høre johnas oppsett, og ikke minst lytterom, en gang ennå...
 

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Innlegg
1.239
Antall liker
306
Torget vurderinger
1
Har fått tilbud fra lyric nå da......

Bryston 14B SST og 25BP

Til kr 45000 fo begge:)

Tror bare jeg må slå til :)
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Har fått tilbud fra lyric nå da......

Bryston 14B SST og 25BP

Til kr 45000 fo begge:)

Tror bare jeg må slå til :)
Ingen dårlig pris, men 40.000kr er bedre ;D
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.395
Antall liker
6.793
Hvorfor satser du på 25bp og ikke bp-26?
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.395
Antall liker
6.793
Litt av et prutningsmonn når villedende pris bare for 14b sst er oppgitt til 68.298.
 

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Innlegg
1.239
Antall liker
306
Torget vurderinger
1
Dette er innbytte produkter da, så de er 1 år gammel. Derfor det blir bp25. Hadde vel ikke fått det til den prisen nytt ;)
 

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Innlegg
1.239
Antall liker
306
Torget vurderinger
1
Da kan man kanskje si grattis med nytt (for deg)!!

Du må jo være enhver HiFi sjappes drømme kunde, som bestemmer deg så kjappt ;D

mvh
Takk takk :)

Etter det jeg hørte igår så var det bare og finne noe brukt :)

Beste jeg har hørt hittil så :) Blei fullstendig overbevisst. Virker ikke som bryston er like overpriset som mye annet....
 

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Innlegg
1.239
Antall liker
306
Torget vurderinger
1
Gratulerer, sikkert et veldig bra kjøp  :)
Takk takk.....

Gikk litt fortere enn jeg hadde trodd dette nå da....

Men tror jeg skjønner litt hva du mener med at a1 er kjedelig, det tror jeg den ville blitt sammenlignet med bryston.....
 
O

om.s

Gjest
Takk takk :)

Etter det jeg hørte igår så var det bare og finne noe brukt :)

Beste jeg har hørt hittil så :) Blei fullstendig overbevisst. Virker ikke som bryston er like overpriset som mye annet....
Jeg har selv bare hørt godt om, og lite av, Bryston, når det er sagt så er det vel visse "mote" tendenser innen HiFi miljøet også som gjelder, de riktig gode kjøpene behøver ikke være det "alle" samler seg rundt, det finnes heldigvis unntak, som feks Bryston, Audionet m.fl.. det er disse det gjelder å finne for langvarig og god musikk formidling ;)

Lykke til!!

mvh
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.395
Antall liker
6.793
Grattis!

Jeg brukte ikke lang tid på å bestemme meg for Bryston selv heller. Dro til han som solgte dem, hørte på den en drøy times tid, og tok dem med meg hjem og betalte det han ba om, 10k mindre enn du, men altså for bp 26 og 4b sst.

Kansje mulig å komme og høre en gang?
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.384
Antall liker
3.572
Torget vurderinger
49
Gratulerer ,det blir sikkert konge .

Hadde 4B-SST selv en kort periode og dette er en utrolig bra forsterker som er dypt savnet :'(
14B-SST har jo enda mer "slam"
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Dette er innbytte produkter da, så de er 1 år gammel. Derfor det blir bp25. Hadde vel ikke fått det til den prisen nytt ;)

Har hørt Bryston nede hos Tor ett par ganger , men kun med Proac , og det låter ..... skal vi se på kontoen .... hmmmm ikke noe for meg akuratt nå , men meget bra låter det , synd at det ikke er " mere " enn 29 år igjen av garantien , og tenk noen har tatt på de før deg :p .
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.384
Antall liker
3.572
Torget vurderinger
49
Har hørt Bryston nede hos Tor ett par ganger , men kun med Proac , og det låter ..... skal vi se på kontoen .... hmmmm ikke noe for meg akuratt nå , men meget bra låter det , synd at det ikke er " mere " enn 29 år igjen av garantien , og tenk noen har tatt på de før deg  :p .

eh 19år mener du vel  ;)
 
Topp Bunn