LMC skrev:et par rasshøl oppå K-horna i hjørnet der hadde vel tatt seg fint ut?
mvh
Leif
Den tanken er og tenkt........ ;DLMC skrev:et par rasshøl oppå K-horna i hjørnet der hadde vel tatt seg fint ut?
mvh
Leif
Nettopp derfor jeg styrte unna.slowmotion skrev:Et problem med 4001 er selvfølgelig at membranene er så inni hælvetes dyre.
Det føles mye lettere å presse JBL eller Altec drivere nedover
siden det bare er å smelle i en ny membran
hvis noe skulle skje.
Du milde, du handler jo inn som om det ikke var noen morgendag ;DLMC skrev:kanskje det kommer en mulighet for å få prøvd? :
får se om mine kommer i januar....
mvh
Leif
Det er jo ikke så rart. De er i all hovedsak hornet som bestemmer responsen nedover.slowmotion skrev:Nei, det eneste vi ser er at 2440, 2441 og 4001 har forholdsvis lik respons nedover på et 2350 horn.
Takk for linken slow.slowmotion skrev:Vel, jeg har likt lyden på de 4001 systemene jeg har hørt,
så jeg tror du er på god vei.
Kom forresten til å huske på hjemmesiden til Christian Rintelen:
http://www.rintelen.ch/konzept_und_text/index.php?sparte=audio/doityourself.php&subnav=4&subnav2=2&lang=en
Hvor man kan laste ned artikkelen om Blue Thunder hvis man ikke har den fra før:
http://www.rintelen.ch/konzept_und_text/download.php?file2download=blue%20thunder_sound%20practices.pdf
De høyttalerne hørte jeg på ETF i 2003, men da hadde han tweetere i tillegg.
Jepp, så lenge horn og driver passer sammen.grelv skrev:Det er jo ikke så rart. De er i all hovedsak hornet som bestemmer responsen nedover.slowmotion skrev:Nei, det eneste vi ser er at 2440, 2441 og 4001 har forholdsvis lik respons nedover på et 2350 horn.
Det har jeg hørtLMC skrev:du MÅ høre kraften av 2 tommer! ;D
selg den MikkeMus drivern og kjøp 2446 eller 2450, sleng inn et aquaplas eller truextent membran og dra på!
mvh
Leif
Dette avhenger vel av legeringen, men såvidt jeg vet: renere beryllium = sprøere.slowmotion skrev:Membranen til 4001 er beryllium i opphenget også.
Vet ikke om beryllium herder og blir sprøtt ved bruk akkurat som aluminium?
Iflg velinformerte kilder er det ene og alene pga kostnad, de bruker fortsatt beryllium i Everest. Beryllium er bedre men forskjellene er såpass små at JBL mener det ikke er verdt ekstra kostnaden med BE i S9900.musicman skrev:Lurer på hvorfor JBL har gått fra Beryllium til Magnesium på 476 mellomtone driveren som sitter i K2 9900. I K2 9800 sitter det en 3" Beryllium driver. JBL har vel ikke gjort dette hvis Magnesium driveren var dårligere en Beryllium ? Mulig de er lydmessig jevnbyrdige, og siden Magnesium er rimeliger enn Beryllium blir det mere gryn i Harman kassa.
Jeg stusser litt over denna avgrensinga til 2" drivere.vega65 skrev:4003 har 1,5" ser jeg.
for egen del avgrenser jeg kandidater til 2" (i denne omgang)
spent på hvordan 4001 ter seg og om Leif fikk prima vare.
litt offtopic. men er det noen her som har erfaring med Great Plains Audio?pengesluk skrev:Mine Altec 604 15" coaxialelementer deles på 1.500 Hz. og spiller sanseløst bra, både i dipol og i kabinett. Studio referanse i mange år.