Kjøpsanbefaling platespiller

Cartman 9090

Medlem
Ble medlem
21.11.2021
Antall liker
6
Sted
Tromsø
Skal brukes på en Marantz NR 1200 som har phono inngang
Budsjett i utgangspunktet. Evt brukt. Max 3-5000kr.
Er utdatert på området - kunne ønske en spiller som har automatikk - men disse koster vel.

Har sett på denne men den er vel helt enkel :

Er de gamle bang & Olufsen noe å satse på?

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
27.663
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Dersom du vil ha ny fullautomatikk tror jeg at du må ut med minimum 6500,-. Rekkord F110 Automatic.
Dersom brukt så ligger det innenfor budsjett en halvautomatisk og riktig god Thorens TD 320 Mk. II på Finn. Den vil spille i en helt annen liga enn Rekkorden.

Cartman 9090

Medlem
Ble medlem
21.11.2021
Antall liker
6
Sted
Tromsø
Dersom du vil ha ny fullautomatikk tror jeg at du må ut med minimum 6500,-. Rekkord F110 Automatic.
Dersom brukt så ligger det innenfor budsjett en halvautomatisk og riktig god Thorens TD 320 Mk. II på Finn. Den vil spille i en helt annen liga enn Rekkorden.
Er det denne? Hvordan holder de seg når de er eldre? Takk for svar!

Vedlegg

Steen

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2005
Antall liker
1.736
Litt bråkjekt kanskje, men likevel, du vil ikke ha fullautomatikk og du vil ikke ha ny spiller. Du vil ha en god spiller fra sytti- eller tidlig åttitall, som løfter armen når siden er ferdigspilt. :giggle:
De finnes i bøtter og spann på Finn.

Edit: Vær forsiktig med B&O. De fleste er gode når de virker. De fleste virker ikke.

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
27.663
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Er det denne? Hvordan holder de seg når de er eldre? Takk for svar!
Det er den ja. Disse Thorensene er nærmest uslitelige. TD 320 Mk. II har også den beste armen Thorens laget, og Ortofonpickupen som sitter på er også svært god. Spilleren er som sagt halvautomatisk. Den skal løfte armen og stoppe ved sideslutt. Sjekk med selger at det fungerer.

Cartman 9090

Medlem
Ble medlem
21.11.2021
Antall liker
6
Sted
Tromsø
Litt bråkjekt kanskje, men likevel, du vil ikke ha fullautomatikk og du vil ikke ha ny spiller. Du vil ha en god spiller fra sytti- eller tidlig åttitall, som løfter armen når siden er ferdigspilt. :giggle:
De finnes i bøtter og spann på Finn.

Edit: Vær forsiktig med B&O. De fleste er gode når de virker. De fleste virker ikke.
Som jeg skriver er det ønskelig med automatikk, ikke for enhver pris. Evt brukt. Den jeg linket er manuell, ny Eldre B&O er såvidt jeg vet alternativ men usikker på hvor bra de egentlig låter. Vet at de er vanskelige å reparere. Er ikke oppdatert på hva som faktisk låter bra i denne prisklassen - derfor søkes råd 😎

Cartman 9090

Medlem
Ble medlem
21.11.2021
Antall liker
6
Sted
Tromsø
Det er den ja. Disse Thorensene er nærmest uslitelige. TD 320 Mk. II har også den beste armen Thorens laget, og Ortofonpickupen som sitter på er også svært god. Spilleren er som sagt halvautomatisk. Den skal løfte armen og stoppe ved sideslutt. Sjekk med selger at det fungerer.
OK, takk for tips! Hva er forskjellen på denne og full automatisk?

Topp Bunn