C
Cyber
Gjest
Kjøpte 35 mm AF-S F1.8 nylig, er svært fornøyd med den, svært skarp og fin.
Den nye med OS?hel skrev:Har 18-50 2:8 på jobben. Den er er veldig god.
Trolig det beste kjøpet til DX uansett pris.cybervision_ skrev:Kjøpte 35 mm AF-S F1.8 nylig, er svært fornøyd med den, svært skarp og fin.
Takk for tips. Testing, testing.Gjestemedlem skrev:
Nikons egen 85mm f/1.4 er heller ikke et dårlig valg for å si det slik..Flageborg skrev:Lenshero foreslår følgende objektiv til jul: Sigma 85mm f/1.4 EX DG HSM Nikon-f ???
Hei.hel skrev:Gunnar B: Jeg har også en Sigma 150 på jobben. Bruker D300. Fotograferer dessverre ikke noe særlig hjemme lenger. Men si meg, når du først har den 150 mm, blir du ikke hekta på den? Det blir jeg, har ikke lyst til å ha på noen annen linse. Vanvittig kontrast, fargedybde og skarphet. Elsker det objektivet
Fikk lyst til å utvide "utstyrspakken" med et objektiv til nåGunnar_Brekke skrev:...Sigma 150 mm 1:2,8 APO DG HSM MACRO
Det var et av bare tre makroobjektiver som fikk betegnelsen "Toppklass".
Ikke verst av Sigmaobjektivet som bare koster drøyt 6.000 kroner!
Det er verdt å merke seg at en ny versjon er på vei, med optisk billedstabilisator. Men den
havner vel desverre på den gale siden av 10 lapper...
Merker du forskjell i fargegjengivelse mellom det objektivet og Nikkor-objektivene?hel skrev:Gunnar B: Jeg har også en Sigma 150 på jobben. Bruker D300. Fotograferer dessverre ikke noe særlig hjemme lenger. Men si meg, når du først har den 150 mm, blir du ikke hekta på den? Det blir jeg, har ikke lyst til å ha på noen annen linse. Vanvittig kontrast, fargedybde og skarphet. Elsker det objektivet
Er dette merkbart i praksis, til hobby-bruk?Another aspect I haven't called out in the Big 6 but you should be aware of is "coloration." Different glasses used by the various makers tend to make for slight color changes. You'd think that automatic white balancing might help with removing that, but in practice, once you've got a slightly different spectral mix heading towards the sensor, you're going to get a slightly different spectral mix recorded in your shots. It's basically similar to using a hue shift. In my experience, each manufacturer is relatively consistent in their coloration. Going from warmest (yellow) to coldest (magenta) in balance: Sigma, Tamron, Nikon, Tokina.
Personally, I like consistent color, so I tend to not mix Nikkors with third-party lenses in my kit if the Nikkor is close to the third party lens in other attributes I'm looking for. And Tamron and Nikon tend to be close enough that the difference isn't enough for me to get worried about. Still, this could be a consideration for someone who is shooting images that require absolute color matching (e.g. studio shooters taking product catalog shots).
Det står nyttig info(fakta) om D40 i denne linkenjohnnygrandis skrev:Vil en nyte godt av slike gode linser om de skal stå på ett billigere kamerahus som f.eks D40 ?
Kjøpte et slikt i fjor vår. Det har knapt vært av kameraet!kjoenik skrev:Kanonbilde!
Kjøpte for kort tid siden sigma 10-20mm som er avbildet på forrige side. Supert objektiv!
Det henger jo litt sammen med overskriften. -men for all del, Canon er jo godtatt som kamera det også. Godt objektiv?McLaren skrev:Artig tråd, men for mye Nikon;-)
La til nye Canon 70-200 F2.8 IS USM 2 til bagen rett før jul.
HVerdt hver krone!
McLaren
Smittsomt det her.....ICE skrev:Jeg har investert i dette objektivet til min D300 jeg....er på vei i posten...noen som har testet det?