Alt dette XLR/RCA + Ground lift + THD og nettspennings analyse i en Accuphase A-36 ( har VU meter og gainvelger og pin2/3 velger) , og en pris på 1/10 er en drømmeforsterkerDisplay hvor man kan lese av temperaturer, hvilestrøm, spenninger m.m
Få gjerne logging slik at man får opp lytteøktens effektbruk i en grafer eller lignende.
Enda bedre ville vært wifi/bluetooth og en tilhørende mobilapp man kunne lese av _alt_ i realtime.
Man kan ha en innebygget sweepgenerator som kjører et sweep ut på høyttalerne med f.eks 10W effekt og måler impedans og strøm/fasevinkel. Resultatet vises på skjerm.Enig med de ovenstående. Display med helsedata er ønskelig. Klippeindikator må inngå. Fint også å se hvor mye strøm som leveres og hvor mange Ohm forsterkeren ser med HT koblet på. Displayet må kunne slås av. Gain kontroll er ytterst praktisk.
Dette er superkult. Et problem med IP løsning er å få en forsterker koblet på det trådløse nettet med alle de potensielle problemene som garantert vil oppstå hos mange.Jeg likte pkt. 1 og 3.
Blir IP-kontroll via app for presentiøst?
iPad med feedback på diverse amp parametre er jo litt kult og inn i tiden, da.
Brukes også ifm. diagnosering.
De skal vel ikke låte i det hele tatt?Også må den selvsagt låte bra.
Og sirene?Fra stranden i Dubai var det vel kanskje ikke det veldig gjennomtenkt?Den siste der skjønte jeg ikke helt, hvordan ser du for deg at det virker i praksis? At gain er 12dB ned det første minuttet, før den går opp til den verdien som er stilt inn?
Kanskje det er mulig at effekten mutes i 30 sek hvis volum er veldig høyt ved oppstart, signalisert med blinkende varsellys?
Et design som ikke baserer seg på å samtidig koble single ended output over ene siden av en balansert utgangstrafo, slik at ved lav inngangsimpedans på tilsluttet utstyr via RCA så risikerer man å ‘u-balansere’ den balanserte utgangen.Har ikke lest alle "ønsker" men utgang er kjekt. Både XLR og RCA.
(Slik som min nye Nad C268 selv om den bare har RCA ut.)
Vis vedlegget 516504
Her er det i tillegg gain, jordingsskrue, trigger inn/ut, bridgemulighet.
Det hadde vert en effektiv forsterker jaEffektforsterker som kan vanne blomstene, støvsuge/vaske gulvet, vaske/henge opp klær og gå tur med kona.. Det hadde vært noe det.
Er ikke dette noe av det samme som Krell bruker/brukte?Jeg kom på en jeg har tenkt på tidligere. Det handler om bias i klasse A-forsterkere. Man kan jo nedre bias mens en forsterker spiller, relativt problemfritt. Om man logger audiosignalet strømmen ut av forsterkeren kan man la bias reguleres automatisk. Ikke noe nytt i det, men så er det et spørsmål hvor høyt man skal legge bias. Skal den ligge akkurat på grensen til å switche over til AB ved det kraftigste signalet i stykket? Jeg tenker at man som bruker kan sette en grense både over og under. La oss si man spiller småpene 0,1-1W, og bias legger seg på eksempelvis 3-4W fordi det er nedre grense. Så drar man på litt og kommer opp i 20W. Bias kan da eksempelvis legge seg på 10W, fordi de siste 3dB kommer kanskje bare 2 ganger i løpet av musikkstykket. Dra man på til 100W legger bias seg på 50W. Man kan selvsagt også lage mer komplekse profiler, slik at bias for eksempel ligger på 5W v 1W signal, på 20W ved 20W signal, på 40W ved 50W signal, og på 50W ved 100W signal. Så kan den allikevel følge på videre til 100W ved 200W signal. Det man også kan gjøre er å tilby brukeren ulik "stay"-tid, avhengig av hvor høy biasen er. Man kan for eksempel si at biasen ikke holder seg på 200W mer enn i maks 20 sekunder, mens på 100W holder den seg i inntil 1 minutt, og på 50W kan den holde seg i 5 minutter, og på 20W kan den holde seg en halvtime, før den går ned til for eksempel 10W der det ikke er noen tidsbegrensning.
Du kan få kjøpe en lydløs forsterker av meg. Egentlig er det bare et tomt kabinett med signal og høyttalertilkoblinger på baksiden, men da får du iallfall en "forsterker" som "ikke låter i det hele tatt".De skal vel ikke låte i det hele tatt?Også må den selvsagt låte bra.
Likte godt en test i TAS (eller var det Stereophile) hvor følgende utsagn ble presentert:
‘This is the best preamp I have not heard’
Idèen om å loggføre temperatur er attraktiv, særlig hvis man skal kjøpe brukt. Ofte ser man bilder av at folk har trøkka store forsterkere inn i trange rack og tv-benker med omtrent minimal mulighet for lufting, så det hadde absolutt vært en fordel å kunne sjekke hva en forsterker har blitt utsatt for på denne måten.Det skjuler seg noen gode ideer her ja.
Er det noe man kunne tenke seg å vite om det som foregår inni forsterkeren, men som man vanligvis ikke får noe informasjon om?
Og sirene?[/QUOTE]Gjerne et høylydt "Allah Akbar" før høyttaleren sier boom.Kanskje det er mulig at effekten mutes i 30 sek hvis volum er veldig høyt ved oppstart, signalisert med blinkende varsellys?
Jeg ser et par problemerJeg kom på en jeg har tenkt på tidligere. Det handler om bias i klasse A-forsterkere. Man kan jo nedre bias mens en forsterker spiller, relativt problemfritt. Om man logger audiosignalet strømmen ut av forsterkeren kan man la bias reguleres automatisk. Ikke noe nytt i det, men så er det et spørsmål hvor høyt man skal legge bias. Skal den ligge akkurat på grensen til å switche over til AB ved det kraftigste signalet i stykket? Jeg tenker at man som bruker kan sette en grense både over og under. La oss si man spiller småpene 0,1-1W, og bias legger seg på eksempelvis 3-4W fordi det er nedre grense. Så drar man på litt og kommer opp i 20W. Bias kan da eksempelvis legge seg på 10W, fordi de siste 3dB kommer kanskje bare 2 ganger i løpet av musikkstykket. Dra man på til 100W legger bias seg på 50W. Man kan selvsagt også lage mer komplekse profiler, slik at bias for eksempel ligger på 5W v 1W signal, på 20W ved 20W signal, på 40W ved 50W signal, og på 50W ved 100W signal. Så kan den allikevel følge på videre til 100W ved 200W signal. Det man også kan gjøre er å tilby brukeren ulik "stay"-tid, avhengig av hvor høy biasen er. Man kan for eksempel si at biasen ikke holder seg på 200W mer enn i maks 20 sekunder, mens på 100W holder den seg i inntil 1 minutt, og på 50W kan den holde seg i 5 minutter, og på 20W kan den holde seg en halvtime, før den går ned til for eksempel 10W der det ikke er noen tidsbegrensning.
Fra meg, og i fullt allvor, JA hvorfor ikke.Egentlig trenger jeg kanskje bare en Hypex Ncore med VU meter...
Jeg kjøper den amp’en som har denne funksjonen!Automatisk muting av hip-hop og dansebænd
Samtykkar!Regulerbar utgangsimpedans for tilpasse effektforsterkeren til designforutsetningene for ulike høyttalere og smak og behag.
mvh
KJ
Rett og slett ein volumkontroll på effekttforsterkaren som følger som ein slave av volumet på den integrerte. Dette for å kunne ha eit aktivt filter(HP) mellom signalkilde og integrert, og la effektforsterkaren ta seg av bassen.Det der skjønte jeg ikke en millimeter av. Kan du forklare hva du har tenkt å gjøre med signalene?