Kjelleren til Rudi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    11.037
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Jeg driver og tester pickuper mot hverandre for tiden......Ortofon SPU Silver Meister MkII i Jelco 950 12" arm kjørt inn i riaa'en til Marantz preampen mot Grado The Reference II Mi pickup i DaVinci Nobile 10,5" arm og EAR 324 riaa'en alt plassert på DrFeikert Blackbird spilleren........og etter en del timer lytting er konklusjonen at det er mange veier til Rom, men vel fremme er resultatet temmelig likt lydmessig, begge comboer er veldig likandes. Jeg vet dog ikke helt hvorfor, men jeg velger Grado comboen foran Ortofon comboen.......faktisk noe overraskende for meg selv.......muligens pga EAR 324'en......den holder fremdeles mål.....og seff er ikke Nobile armen så halvgæli heller.......men forskjellene er faktisk ikke veldig store.......fort gjort og bli sttende hele natta med lyd som dette 🙂

20250213_234928.jpg
    20250213_234939.jpg

Sist redigert:

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    11.037
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Er ikke så aktiv på HFS for tiden, er opptatt med å teste meg gjennom Grado pickuper og nå er jeg kommet til Master 3. Alle disse Grado wood pickupene ser temmelig like ut utvendig, kun små forskjeller i fargen på Yarra treverket. Lydmessig låter de ikke ulikt hverandre heller.......dog savner jeg litt den lette luftige toppen i fra en god Movingcoil.......men det er early days, så noen timer til skal den få.......kanskje løsner den litt i toppen. Ellers var RM innom i morges med Mii23.5a'en som har vært inne for litt høyere gain setting........deilig og ha den på plass igjen fordi jeg liker ikke og bytte komponenter mitt i testperioden.......da vet man liksom ikke hva som man hører på......ref anlegg er det som være på plass.

20250221_165549.jpg
    20250221_165531.jpg

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.064
    Sted
    Det som gir østfoldingene den gode utsikten...
    Torget vurderinger
    1
    Hvis

Hvis noen ønsker seg slike, så er det et sett tilsalgs i Tyskland nå.......ikke ofte de dukker opp, prisen er 24,500 Euro, spretter nok fort opp i 350k ferdig momset........er de værdt det ?????? Et rungende JA fra meg 😁
    Jeg må bare få feriepenger i år, neste år og året etter det igjen så skal det nok gå fint serru 🤭

Men takk for svar, alltid gøy å lese seg opp på noe nytt 😊(y)

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    11.037
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Jeg må bare få feriepenger i år, neste år og året etter det igjen så skal det nok gå fint serru 🤭

Men takk for svar, alltid gøy å lese seg opp på noe nytt 😊(y)

Jeg skulle gjerne hatt et sett til, men feriepengene mine rekker ikke til momsen engang.
    Tenker tilbake til 2009 når jeg kjøpte mine, så var listeprisen i Tyskland svimlende 49.000 Euro....... det var den gangen det :)

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    11.037
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Svingte innom stereo-kompis Istvan i går og tittet og hørte på hans MKII variant av egenproduserte monster høyttalere.
    I MKII varianten så har han oppgradert mellomtone og diskanter og optimalisering av delefilterne. Høyttalerne måler nå innenfor 4 db 15hz - 50.000 hz.......... og sånn låter det også........ helt villt trykk til og være en singel kassehøyttaler....... det eneste jeg har og trekke er at de burde stå i et vesentlig større rom enn hva Istvan har og tilby. Men det er artig hva en mann med stor pågangsvilje kan få til....... han har også en del gode kompiser som hjelper til med utregninger bla brukes dataprogrammet til han med de svindyre "rør" høyttalerne.

1741426965422.png

Sist redigert:

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    11.037
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Istvan har brukt denne diskanten i MKII utgaven, forholdshvis riemlig, men veldig bra.

Bass seksjonen er den samme som i MK I utgaven, men med noe større volum og andre delefilter komponeneter, Scanspeak mellomtonene henger også med sånært som på en bokstav forskjell i dele nummeret, men også her med delefilter justeringer........ men resultater er veldig bra....... og den første prototypen OG MK I varianten er til salgs....... begynte faktisk og regne på om jeg hadde råd til en av de........ men og ha de i sommerhuset blir vel råflott...... og frakt til Norge er håpløst medmindre jeg kjøper meg en kassevogn.

Sist redigert:

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    11.037
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Istvan sier at det går an og lage flere høyttalere nå fordi nå vet han hvordan han skal gjøre det, han sa også at han brukte under halve tiden med MKII kontra MK I.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn