KKK

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Angrip budbringeren i stedet for budskapet. Møter deg ikke på det nivået. Men god dag gamle ørn.
Du er heller ikke interessert i å kommentere det faktum at "nasistene" i Frp er de som i størst grad støtter jødene?


..hva mente du egentlig, skal jeg angripe deg i steden for det du sier..? ???

Kjekt at du er tilbake, tross alt, de fleste klarer ikke å holde seg unna særlig lenge... ;D
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.979
Antall liker
327
Sted
Oslo Vest
Jaggu godt det finnes noen som er "bedre " enn disse lavpannede, som TROR de er så j... mye bedre. Enig at dette siste ikke er bra for dem, men de "andre" gjør jo ikke noe "feil" Se LO, de hundser med de som ikke er /ønsker å være medlemmer. Så den lavpanna/beinhue sosialist delen er nok like ille, men på en annen måte.

disse off-topic sidene blir mer og mer like vg sine diskusjons sider. snart bare politsik pisspreik igjen her.
 

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Innlegg
1.343
Antall liker
0
spiralis: du ble vel med i dragsuget hva sint angår.. :)

ta det ikke så tungt!
 

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
356
Antall liker
44
Hvorfor er ting pisspreik når det blir skrevet i mot sosialistsiden og ikke frp? Ting glir lett ut her. Men sånn er det vel på OT sidene. Har ikke dårlig samvittighet om det var det du ville få til.
disse off-topic sidene blir mer og mer like vg sine diskusjons sider. snart bare politsik pisspreik igjen her.
 

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Innlegg
1.343
Antall liker
0
spiralis: forøvrig er det frivillig om man er anonym eller ikke.
Jeg = ikke anonym
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.985
Antall liker
9.008
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Fjerdepart? er dette medregnet lavpannene som sender sms til Tabloid?

Burde ha vært umyndiggjort hele gjengen, noe de forsåvidt har greid rimelig bra selv.

edit: mer bensin til bålet?
http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/03/20/495551.html
Kan du informere hva ditt alternativ er, er litt vanskelig å gjette, eneste jeg vet er at du ønsker å fremstille deg som en intelligent livsnyter som koser deg med øl....jeg gjetter på AP.

Hvorfor har du behov for å kalle andre for lavpanner...?

Mvh
OMF
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.985
Antall liker
9.008
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Så lenge jeg:
  • Aldri har vært medlem i LO
  • Aldri kommer til å bli medlem i LO
  • Aldri har ytret noen sympatier for Vallas tidligere eller nåværende politiske orientering
Så ser jeg egentlig noen grunn til det. Hvis jeg hadde stemt Sv så ville jeg bli forferdet om Kristin ble fersket i å lyve til sine velgere på den måten.
Ok….det var bare en kommentar om andre også gjorde det…, men som jeg har kommentert før, så lenge du ikke kommer med et politisk alternativ, så blir motangrep vanskelig…derfor skjøt jeg mot hofta mot den noe rødt!


Det du sier er at det egentlig er greit at Hagen (muligens) lyver, sprer fremmedfrykt og begår dokumentfalsk så lenge alle de andre er verre?
Nei, jeg sier at det ikke står noe i artikkelen du linker til som sier at han har begått dokumentforfalsking og lyver.
Artikkelen (Som jeg for øvrig synes virker lite objektiv, noe som også er kommentert fra kilden selv) hinter bare om at det muligens er ugler i mosen.

Er ikke det en falitt-erklæring? Ville det ikke være bedre å prøve å finne en politiker og et parti som etter alt å dømme greide å snakke sant enn å skylde på Valla?

Hva med å gå tilbake til spørsmålet mitt, du bestrider sannhetsgehalten i mitt utsagn, noe som er helt legitimt, min kilder er bare internet. Men gitt at de skulle være sanne, ville det rokke ved din tilhørighet til Frp, eller helliger målet midlet?
Hvis Hagen har fabrikkert dette brevet er det forkastelig.

Vil det forandre mitt syn på FRP. Nei – jeg stemmer ikke på Hagen, Jensen eller andre, jeg stemmer på partiprogrammet til FRP.

Forhelliger målet middelet – Som hovedregel nei, i dette tilfellet helt klart nei, men det finnes nok eksempler der jeg synes det er vanskeligere å trekke en så klar grense.

Finne politiker som snakker sant….det tror jeg ikke er så lett. Jeg utfordrer deg….Poltikken er blitt så tabloisert og forenklet at omtrent et hvert innlegg inneholder direkte løgn, rett og slett fordi man ikke vil innrømme noen negative konsekvenser. Men utfordrer deg – nevn en politiker som greier å snakke sant…..!!!!!

Mvh
OMF
 
K

knutinh

Gjest
Ok….det var bare en kommentar om andre også gjorde det…, men som jeg har kommentert før, så lenge du ikke kommer med et politisk alternativ, så blir motangrep vanskelig…derfor skjøt jeg mot hofta mot den noe rødt!
Jeg har sterke motforestillinger mot alle norske partier, og stemmer i utgangspunktet varierende og på det som har færrest ulemper.

På samme måte har jeg sympatier i mange partier, også høyre og Frp, bl.a. på åpning av markeder, landbrukspolitikk og reduksjon av overformynderi.

Imidlertid er avgjørelser om hvem man skal slippe bomber i hodet på en av de få tingene jeg virkelig setter over egen levestandard. Når jeg oppfatter det som om disse to partiene vil lede verden inn i varig usikkerhet ved å bøye seg pent frem og ta imot mørkemannen Bush så er de desverre uaktuelle å stemme på for min del uansett hvor mye godt de ellers måtte ha å by på.

Ellers oppfatter jeg Frp som å bestå av det subsettet av Høyre jeg liker dårligst. At mange Nordmenn er enkle og tror at alt blir bedre dersom vi "får bort svartingene" når det faktisk er underskudd på lavlønnet arbeidskraft betyr ikke at jeg må dele synet.

-k
 
3

322_911

Gjest
underskudd på lavlønnet arbeidskraft
-k
Finner det besynderlig at noen i det hele tatt kan forfekte slike holdninger, og at det er representativt for den etablerte høyresiden er i mine øyne forferdelig.
 

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Innlegg
1.343
Antall liker
0
omf: med lavpanner mener jeg KUN de som sender sms til Tabloid. Jeg ser aldri på programmet, men det hender jeg får med meg de siste sekundene når sms'ene og innringerne er i gang.
Mitt standpunkt vil til enhver tid forandre seg ihht. hva som er bra for landet.
F.eks vil jeg ALDRI stemme etter hvilket parti som lover de laveste bensinprisene
Sist ble det faktisk Høyre, selv om det er hemmelig valg, som veldig mange roper høyt om.

PS: med intelligent mener du da normalt oppegående? Her blir svaret ja, jeg liker å tro det, i alle fall.
Om du tenker mensa må jeg nok kaste kortene
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Finner det besynderlig at noen i det hele tatt kan forfekte slike holdninger, og at det er representativt for den etablerte høyresiden er i mine øyne forferdelig.
Abosolutt ikke. Det er nødvendig med et vist antall arbeidsledige og et større antall lavtlønnede for å holde inflasjon og rentenivå nede.

Et høyt rentenivå tjener bare de som er velstående nok til å ha inntekter av slikt, mens de fleste som har store lån til bolig og annet vil tjene på en lavere rente.

Det er derfor en god ide at mange av disse lavtlønnede jobbene går til midlertidig arbeiskraft fra lavkostland. Et års opphold og nøktern livsstil her og mange av dem kan reise hjem og leve som grever i mange år etter. Dette er en god situasjon for alle parter. Jeg snakker ikke om luselønninger men lønninger som for de fleste normenn blir sett på som for lave.

Finne politiker som snakker sant….det tror jeg ikke er så lett. Jeg utfordrer deg….Poltikken er blitt så tabloisert og forenklet at omtrent et hvert innlegg inneholder direkte løgn, rett og slett fordi man ikke vil innrømme noen negative konsekvenser. Men utfordrer deg – nevn en politiker som greier å snakke sant…..!!!!!
Uvanlig klarsynt innlegg OMF!

Nå er det selvsagt uheldig for en politikker å bli tatt i direkte usannheter, men en dyktig politikker kan fremstille en hvilken som helst sak fra et synspunkt som passer med deres standpunkter.

En god politikker vil også kunne gå inn i et hvilket som helst parti og fungere utmerket, og er i stand til å sette egne meninger og standpunkter til side til fordel for vedtatte programmer.

Hvis enkeltpersoner bruker partier til egne utspill og agendaer blir de fort utmanøvrert og tilsidesatt av mer erfarne politikere.

Sannhet er jo alltid subjektiv, og dermed løgnen også, spesielt i poltikken. Og enhver sak har jo flere sider, og da kan det ofte fremstå som løgnaktig å ensidig fokusere kun på den ene siden av saken.

Siden politikere har som jobb å fokusere på den siden av en sak som fremmer partiets interesser og sysnpunkter kan man ikke forlange at de skal dekke alle sider av en sak.

Sannhet er dermed ikke en oppgave for politikere, men for administrasjonen og byråkratiet.
 
K

knutinh

Gjest
En god politikker vil også kunne gå inn i et hvilket som helst parti og fungere utmerket, og er i stand til å sette egne meninger og standpunkter til side til fordel for vedtatte programmer.
Men jeg kunne gjerne ha sett flere amatør-politikere som hadde en tydelig agenda. Disse kunne gjerne være reindriftssamer, økonomer, bilmekanikere eller forskere i det sivilie liv, som tok en 4-års periode på tinget uten å helt lære seg det politiske spill.

Men de kunne tilføre ny innsikt i beslutningsprosessene (slik kunnskap som ekspertutredninger ikke nødvendigvis bidrar til), og gi folket et friskt pust av ærlige og plumpe utspill.

På enkelte fronter kan Frp sies å tilhøre denne tradisjonen, samtidig så er folk som CIH en gammel ringrev med utdanning innen markedsføring.

-k
 
P

Parelius

Gjest
Finne politiker som snakker sant….det tror jeg ikke er så lett. Jeg utfordrer deg….Poltikken er blitt så tabloisert og forenklet at omtrent et hvert innlegg inneholder direkte løgn, rett og slett fordi man ikke vil innrømme noen negative konsekvenser. Men utfordrer deg – nevn en politiker som greier å snakke sant…..!!!!!
Det kommer vel av at de er avhengige av oss lavpanner. Hvorfor klage på politikerne når de jo ikke gjør annet enn å kjøpe kunder, og kundene er oss. Hadde vi, stemmekveget, vært oppegående, så hadde vel politikerene også vært det i større grad. Vi elsker den berusende løgnen vi alle bærer i oss. Liten tro har jeg på at vi kan oppdra politikerne, før vi evner å oppdra oss selv. Det siste virker utenkelig. Usannheten, det er oss!
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.985
Antall liker
9.008
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
omf: med lavpanner mener jeg KUN de som sender sms til Tabloid. Jeg ser aldri på programmet, men det hender jeg får med meg de siste sekundene når sms'ene og innringerne er i gang.
Synes ikke det gjør uttalelsen noe mildere! Synes vel ingen nordmenn fortjener å bli kalt lavpanner…..
Mitt standpunkt vil til enhver tid forandre seg ihht. hva som er bra for landet.
Mitt standpunkt er også basert på hva som er best for landet. Derimot ser jeg ikke helt hva som til stadighet skal forandre seg som gjør at jeg trenger å skifte standpunkt hele tiden…

F.eks vil jeg ALDRI stemme etter hvilket parti som lover de laveste bensinprisene
OK…..jeg stemmer etter et helhetlig program, bensinprisen er bare en liten del av det. Personlig er jeg for høyere bensinpriser. Skal man få det norske folk til å velge mindre biler, velge mer miljvennlige biler, begynne å kjøre sammen til jobb, osv…så er det bare høyere bensinpriser som virkelig hjelper!

Sist ble det faktisk Høyre, selv om det er hemmelig valg, som veldig mange roper høyt om.
Ja det er hemmelig valg….men folk står jo fritt til å si hva de stemte (Som ikke behøver å være det de faktisk stemt pga hemmelig valg – ingen insinuasjoner her….)

At du stemmer høyre setter jo ikke dine tidligere uttalelser i denne tråden i spesielt godt lys. Politisk er det ikke veldig dramatiske forskjeller mellom partiene – det tyder på at kommentarene er basert på andre ting enn politikken!

For min del synes jeg enkelte deler av Høyre sin politikk er uspiselig – for eksempel den foreslåtte doblingen av egenandelen for helsetjenester som ble avverget i siste budskjettforlik med FRP.

PS: med intelligent mener du da normalt oppegående? Her blir svaret ja, jeg liker å tro det, i alle fall.
Om du tenker mensa må jeg nok kaste kortene
Synes vel at du burde ha litt mer enn det som er normalt hvis du skal gå rundt å kalle andre for lavpanner…..

Mvh
OMF
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.985
Antall liker
9.008
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Uvanlig klarsynt innlegg OMF!
Uvanlig ?? ;D ;D ;D

Sannhet er dermed ikke en oppgave for politikere, men for administrasjonen og byråkratiet.
Uenig!
Vet det er nevnt her på forumet før, men jeg hadde hatt 10 ganger mer tiltro til en politiker som fremla positive og negative sider ved et valg, og forklarte hvilken prioriteringer de hadde gjort…men vet jo at det er mye å forlange…, men å frikjenne politikerne …det gjør jeg ikke!

Mvh
OMF
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Uenig!
Vet det er nevnt her på forumet før, men jeg hadde hatt 10 ganger mer tiltro til en politiker som fremla positive og negative sider ved et valg, og forklarte hvilken prioriteringer de hadde gjort…men vet jo at det er mye å forlange…, men å frikjenne politikerne …det gjør jeg ikke!
Ja det er jo en ønskesituasjon, men det forutsetter jo at politikkerene ikke har en forhåndsbestemt agenda, og velger saker og vinklinger utifra dette ståstedet.

Hvis vi hadde hatt et system med direkte demokrati, og direkte innflytelse fra velgere på enkeltsaker ville denne metoden mer komme til sin rett.

Men politikerenes oppgave er jo å overbevise velgerene om at sitt parti er det beste og at sine saker er de viktigste. Derfor er det bare en ulempe at velgerene er for godt informert om alle slags saker. Det gjør det i allefall mye vanskeligere å holde på dem.

Vi velger pakkeløsninger når vi stemmer på partier, og det er opp til indre prosesser i partiene å beslutte hvilken politikk de skal føre. Det er med andre ord en sak for medlemmene og ikke velgerene. Selv om en del av spillet er å få velgerene til å tro at de har noen innflytelse utover det statistiske.

En drømmesituasjon som nevnt ville være nøytrale politikkere eller ansatte som fremla saker på en grundig og fordypet måte for publikum, og der punlikum kunne stemme eller rangere sine ønsker, og at dette hadde innflytelse på sakenes utfall. Ikke alle saker ville kunne egne seg til dette, og kanskje ikke alle burde kunne delta. Men et panel på noen tusen mennesker utvalgt av statistisk sentralbyrå kunne ha anleding til å delta i denne prosessen. Nå når "alle" har nettilgang hjemme er det jo ikke noen tekniske hindringer for noe slikt.

Men med den rollen politikkere har i dag er sannhet lite relevant, mens presentasjon og argumentasjon er det som teller.

Det er vel også derfor at viktige saker blir sendt på høringsrunder der forskjellige instanser og involverte kan fremme sine synspunkter.

En politikers rolle er derfor todelt:
1. Ta beslutninger
2. Oppnå publikums gunst og å overbevise dem

Men selv om sannhet ikke er relevant er det viktig for en politikker å fremstå som troverdig.

Men det er jo ikke helt det samme...

Så har vi det populistiske verktøyet, son nesten er som å jukse litt i kortspill. ;) Her gjør man markedundersøkelser for å fange opp strømninger og enkeltsaker som publikum allerede har sterke meninger om. Deretter presenterer man den mest polulære løsningen som partiprogram, og prøver å overbevise de samme mennskene om at de har generelt store fellestrekk og sympatier for resten av partiprogrammet. Slik sett kan man bruke hvilen som helst sak til dette formålet hvis bare gevinsten er stor nok. Hvis det går på tvers av resten av programmet kan man bare hevde at partiet har stor takhøyde eller at man må se utover de tradisjonelle skillelinjer i politikken.

En politikker som presenterer forskjellige alternativer på en nøytral måte og uten å ta stilling til saken selv, vil bli sett på som vinglete og som en som lider av beslutningsvegring.
 
3

322_911

Gjest
Abosolutt ikke. Det er nødvendig med et vist antall arbeidsledige og et større antall lavtlønnede for å holde inflasjon og rentenivå nede.

Et høyt rentenivå tjener bare de som er velstående nok til å ha inntekter av slikt, mens de fleste som har store lån til bolig og annet vil tjene på en lavere rente.

Det er derfor en god ide at mange av disse lavtlønnede jobbene går til midlertidig arbeiskraft fra lavkostland. Et års opphold og nøktern livsstil her og mange av dem kan reise hjem og leve som grever i mange år etter. Dette er en god situasjon for alle parter. Jeg snakker ikke om luselønninger men lønninger som for de fleste normenn blir sett på som for lave.
Tror kanskje du overvurderer min naivisme, Jeg er klar over at høy arbeidsledighet og svake fagforeninger er godt for økonomien; eller muligheten til lønnsutbytting for industrien såvel som servicenæringen om du vil. Det blir først virkelig morsomt når Kåre på gølvet kommer tilbake etter langtidssykdom og er uønsket på arbeidsplassen, og da gjennom FrP sin tilgjengelige rasisme retter sitt hat mot Ali og vennene hans som har "stjålet" norske jobber, og ikke systemet som ønsker ham arbeidsledig og fattig for å kunne styre lønninger, ikke etter profitt men etter ønske.

Jeg vet hvor jeg hører til, det vet tydeligvis du også. Det ser ut til at brorparten ikke aner konturene engang.
 

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Innlegg
1.343
Antall liker
0
jeg _stemte_ høyre, det vil vise seg hva jeg stemmer neste gang. Ingen vet hvor haren hopper.

Når det gjelder bruk av ordet lavpanner, kan jeg godt komme til å bruke det ved en senere anledning også.
Hva mener OMF med: "synes ingen nordmenn fortjener å bli kalt lavpanner"?
Er det noen nasjonaliteter som gjør det, egentlig?
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.985
Antall liker
9.008
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hva mener OMF med: "synes ingen nordmenn fortjener å bli kalt lavpanner"?
Er det noen nasjonaliteter som gjør det, egentlig?
Flisespikkeri!
Nei, har ingen ting med nasjonalitet å gjøre....
De eneste som berettiget kan kalles for lavpanner, er vel neandertalere så vidt jeg husker......

At du selv ikke velger å ta avstand fra slike karakteristikker synes jeg er trist.

Mvh
OMF
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Flisespikkeri!
Nei, har ingen ting med nasjonalitet å gjøre....
De eneste som berettiget kan kalles for lavpanner, er vel neandertalere så vidt jeg husker......

At du selv ikke velger å ta avstand fra slike karakteristikker synes jeg er trist.

Mvh


Absolutt!

Det bør hete: "Persons with vertically challenged foreheads" eller hva det nå blir på norsk :)
 

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Innlegg
1.343
Antall liker
0
flisespikkeri eller snodig ordlegging.

Så lenge det kan bli en diskusjon av det, er det vel ingen grunn til å ta avstand fra noe som helst! :)
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.985
Antall liker
9.008
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
flisespikkeri eller snodig ordlegging.

Så lenge det kan bli en diskusjon av det, er det vel ingen grunn til å ta avstand fra noe som helst! :)
Snodig ordlegging.....?
Vi snakker om hva du karakteriserer norske velgere som...jeg bruker en begrep, nordmenn, som omfatter alle...og du begynner så å trekke diskusjonen inn på nasjonalitet....

Men du har rett...det kan bli diskusjon av alt....

Hvorfor ikke bare beklage din første uttalelse.....?

Mvh
OMF
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.260
Antall liker
6.512
Ja ja. Og du demonstrerer at du ikke har den ringeste kjennskap til hverken KKK eller FRP når du klarer å dra den sammenligningen !! :p

Dannet på samme verdigrunnlag.
 
Topp Bunn