Dette er en veldig fin plate, men jeg kan selvsagt ikke unnlate å nevne at jeg har Jochums komplette boks med Bruckners kirkemusikk. På LP ;DValentino skrev:Endellionkvartetten +1 har spilt Beethoven de og: Strykekvintett op. 4.
Men nå: 0
Brucknermotetter. Choir of St. Brides Church under ledelse av Robert Jones. En Naxosskatt. Hør her.
Kempeboksen på Brilliant er et flott sted å begynne (dersom man ikke starter med operaene da). Kjøp den, og spill Metamorphosen.awe skrev:And now on to Richard Strauss, Valentino!
Ah. Bream, Aranjuez, Davis - en av mine yndlingsinnspillinger. Er det lov å nevne at da jeg spilte denne for en gitarist som gjorde sine opptak med close-miking, fikk jeg beskjed om at Breams gitar lød elendig. Ja, at det faktisk var umusikalsk...MaHa skrev:En nydelig sak på Rca Victor Red Seal som jeg ikke finner coveret på, naturligvis. Men, her er det snakk om Julian Bream som spiller Rodrigos Concierto de Aranjuez sammen med Melos CO og Colin Davis. Nå er platen snudd og det er Brittens The Dourtly Dances fra "Gloriana" som spiller, neste er Vivaldis konsert for lutt og strenger. Dette er inni hampen så nydelig musikk.
vredensgnag skrev:Ah. Bream, Aranjuez, Davis - en av mine yndlingsinnspillinger. Er det lov å nevne at da jeg spilte denne for en gitarist som gjorde sine opptak med close-miking, fikk jeg beskjed om at Breams gitar lød elendig. Ja, at det faktisk var umusikalsk...MaHa skrev:En nydelig sak på Rca Victor Red Seal som jeg ikke finner coveret på, naturligvis. Men, her er det snakk om Julian Bream som spiller Rodrigos Concierto de Aranjuez sammen med Melos CO og Colin Davis. Nå er platen snudd og det er Brittens The Dourtly Dances fra "Gloriana" som spiller, neste er Vivaldis konsert for lutt og strenger. Dette er inni hampen så nydelig musikk.
vredensgnag skrev:Leve Posten!
Sjekk Stravinsky og Bream, i samme søk, på YouTube. Meget underholdende fra møtet mellom dem.
MaHa skrev:Mer godmusikk, denne gangen fra festspillene i Elverum, kammerkonsert i Stange kirke. Dette er jo bare så up my alley som det overhodet kan få blitt, Valentino. Makan til fulltreffer!
Akkurat nå: Beethoven - Pianosonate op109 I-II - Paul Lewis. Fortsetter som følger:
Beethoven - Pianosonate op109 III - Paul Lewis.
Xenakis - Nuits - Det norske solistkor, dir. Grethe Pedersen.
Beethoven - Strykekvartett op135 I, II, III og IV, Vertavokvartetten.
Mozart - Ave verum corpus KV618 - Det norske Solistkor og Vertavokvartetten.
Mp3? Ja vel, flott lyd her. Takk igjen for flott musikk. Tipper det var fint der om aftenen.
Nope. Tomikrofons 24/96 til Redbook. Skikkelig audiofil lekkerbisken. Men det er jo ikke det viktigste.MaHa skrev:
Tviler ikke ett sekund ValentinoValentino skrev:Stange kirke er også fin å gifte seg i, emotikon. Leit å høre om fortredelighetene.
Valentino skrev:Nope. Tomikrofons 24/96 til Redbook. Skikkelig audiofil lekkerbisken. Men det er jo ikke det viktigste.MaHa skrev:
Hva synes du om Xenakis? ;D
Stange kirke er også fin å gifte seg i, emotikon. Leit å høre om fortredelighetene.
Det er det ! (måtte bare si det, jeg er nyfrelst på Brahms/Katchen/Suk og Starker.....)patro skrev:........
Dette er en helt eventyrlig innspilling...
Oui.MaHa skrev:Var det andre Mp3?
Dette støttes med tyngde herfra. Blir nok til at jeg åpner to ukers high-end tørke med Berwald selv, i Dausgaards tapning.geiraa skrev:Spiller Sinfonie singulière fra denne cd-en: