Joda, men det jeg egentlig mente å si, er hvorfor kommer det ikke lenger flere nye innspillinger av tilsvarende materiale med ham?otare skrev:Han har egen hjemmeside, sådet er bare å slå opp
Hva skulle vi gjort uten Google?
Selvsagt ikke, men som otare sier; hvor mange versjoner trenger man å kjenne av de etablerte mesterverkene (som man selvsagt MÅ kjenne) før man heller bruker tid på nytt stoff? Konsertsalene er fulle av "museumsgjenstander" som kvernes om igjen og om igjen, for meg består et levende musikkliv av at man heller blåser litt liv i underskogen av fin musikk. Hvor mange rockelskere er det som begrenser sin lytting til 8-10 artister feks? De fleste finner nettopp glede i å utforske landskapet av spennende grupper og musikere. Hvorfor skal det ikke være likedan i kunstmusikken?awe skrev:Har nevnte Lemper/Mauceri-cd, og noen til, men synes erato vrøvler godt og grundig her. Skulle vi ha sluttet å høre på Mozart osv. og heller hørt på Mauceri-innspillinger?
Det var rett oppfattet. Man velger selv sin egen gift uten at jeg har sterke flølelser for det, og jeg hører selv mye på feks de tre store B'ene som sikkert også otare gjør, men du verden så mange flotte opplevelser det er utenfor allfarvei også. Og jeg føler alltid det er mer interessant å skrive to ord om det som er utenfor allfarvei her; folk finner alltids frem til Mozart uten min hjelp.....Derfor kan nok loggen her også fremstå som ikke 100% representativt for spillelisten min.awe skrev:Vel og bra, otare. Oppfattet eratos innlegg som en blanding av humor og bevisst overdrivelse, og svarte i samme, lette tone.
Den spilte jeg faktisk i forgårs og syntes det var særdeles trivelig og velspilt musikk. De diverse operaene innspilt med Minkowski på Archiv er storveis saker om en har lyster i denne retningen, jeg har alle. Er veldig glad i Gluck.Jøgga skrev:Tilbake på sporet: hva hører jeg på nå?
I Cinesi av Gluck, med Anne Sofie von Otter, styres av Rene Jacobs.
Kineserinnene skal det bety. Jeg skjønner ikke bæret, men det er deilig å høre på.
Disse svære Harmonia Mundi-boksene er fin musikk til oppussing. Blant annet.
Ikke pga meg i hvert fall. Jeg har anbefalt både denne Pragaplaten - og vol 1 (som er muligens enda flottere) ved flere anledninger. Nå mangler vi bare vol 3 så er kammermusikken hans komplett. Flott lyd er det på disse platene også IIRC.otare skrev:Tror ellers at jeg skal høre meg gjennom Dohnanyi utover dagen idag. Akkurat nå - cellosonaten:
Flott, romantisk cellomusikk. Hvorfor spilles dette så sjelden?
Den spiller jeg ganske ofte, men ikke så fint som Gulda. Ikke på langt nærValentino skrev:..... førstesatsen fra KV545.
Litt OT. er kjolen til kvinnen på covret laget av bark? i så tilfelle: Orginaltvredensgnag skrev:Nå er det fint å være hjemme igjen. Gråvær, litt regn, og obo og fagott med signatur Vivaldi.
Denne anbefales!
takk for tipset! Nydelig kvinneWright skrev:Det er bjørkenever, ja. Vivaldi Edition-covrene fra Naive er herlige føler meg ikke spesielt tro til musikken når jeg kjøper basert på covre, men her er det vanskelig å la være.
Om man mot formodning ikke forelsker seg i musikken er det gode muligheter for å drømme seg bort i coveret ... ;D
Delvis relatert: MDT har salg på Naive nå. Mange av disse Vivaldi-perlene til gode priser.