Hei Jøgga, er det ikke slik at de spiller på forskjellige typer Viola da Gamba?Jøgga skrev:Forsinket forsendelse ankom idag, bedre seint enn aldri
![]()
Enda en vinner. Men en liten advarsel til potensielle kjøpere: det spilles på 6 bratsjer (viola) og ingenting annet.
Takker Valentino.Valentino skrev:Det var jo ikke bra med ryggen, emotikon, men at leveransen var kjærkommen er lett å forstå. God bedring!
Violi da gamba, selvfølgelig... Har veldig sansen for Fretwork, på den ene plata jeg har med dem. Det hadde ganske sikkert vært noe å høre på konsert også!Vidar P skrev:Hei Patro; det er forskjellige viola da gamba (eller er det violi da gamba man skal kalle de?) slik jeg har forstått (evt misforstått) det; men grunnen til at jeg skriver er at jeg er veldig interessert i dine refleksjoner omkring dansker og amerikanere; jeg har begge syklusene (CSO på LP), og vil verdsette evt kommende kommentarer stort. Det er moro å høre hva andre opplever og tenker!
Symfoni nummer 7 er vel noe av det beste i denne klassiske verdenen, det virker jo som om du har svært så god teft, Anfield!Anfield skrev:Jeg er en novise innen klassisk musikk sammenlignet med hordene her inne, men fanges mer og mer av sjangeren. Dette har ført til en stadig voksende andel klassisk musikk på musikk-kjøpene mine. Akkurat nå er det denne som snurrer i spilleren:
![]()
Bruckner - Symfonie No 7 in E major (Nowak Editon, 1954), Frankfurt Radio Symphony Orchestra - Eliahu Inbal
Jeg simpelthen elsker "L'Estro Armonico", og ingen (jeg har hørt) gjør den bedre enn Pinnock og The English Concert. I min ydmyke mening, såklart.Minutten skrev:Vivaldi: L'estro armonico, Op 3 /Pinnock
Helt enig, er en fantastisk bra innspilling.larsggu skrev:Jeg simpelthen elsker "L'Estro Armonico", og ingen (jeg har hørt) gjør den bedre enn Pinnock og The English Concert. I min ydmyke mening, såklart.Minutten skrev:Vivaldi: L'estro armonico, Op 3 /Pinnock
Steike Minutten, dette var en morsom serie... den har gått meg hus forbi. 100 stk 2CD'er. Mon tro hvordan f.eks denne Lippati-utgivelsen sammenlikner med Lipattis boks på f.eks EMI Icon?Minutten skrev:Dinu Lipatti - Great Pianists of the 20th Century
Cdene fra Great Pianists of the 20th Century er blant mine favoritter i min klassiske samling.
Anbefales på det sterkeste. De fleste er dessverre vanskelig å få tak i. (eller svært dyre)
Her er info om serien:
http://www.classicalnotes.net/columns/pianoweb.html
Og jeg som trodde du hadde alt som var verdt å ha av slike gamle innspillingerVidar P skrev:Steike Minutten, dette var en morsom serie... den har gått meg hus forbi. 100 stk 2CD'er. Mon tro hvordan f.eks denne Lippati-utgivelsen sammenlikner med Lipattis boks på f.eks EMI Icon?Minutten skrev:Dinu Lipatti - Great Pianists of the 20th Century
Cdene fra Great Pianists of the 20th Century er blant mine favoritter i min klassiske samling.
Anbefales på det sterkeste. De fleste er dessverre vanskelig å få tak i. (eller svært dyre)
Her er info om serien:
http://www.classicalnotes.net/columns/pianoweb.html
Her er den komplette 200CD boksen, om noen har tjue tusen tilovers.. (kan godt hende den fins billigere andre steder, har ikke undersøkt)
![]()
http://www.amazon.co.uk/Great-Piani...=sr_1_5?ie=UTF8&s=music&qid=1254865716&sr=8-5
Skal jeg stikke bortom for å sjekke?Gunzi skrev:Sitter i Budapest med en bunke nyinnkjøpte cd'er som nå har passert 60 cm høyde....
Akkurat nå spilles Furtwangler & Schneiderhan&Ber.Phil / Beethoven violinconsert fra 1964
I forvirret tilstand er jeg ikke sikker på om jeg har den fra før - tror ikke det, men har klart å narre meg selv utallige ganger tidligere.
Viszontlatasra - som vi sier her nede!!
Savall er nærmest konge Bernt.berxter skrev:Savall & co med Diaspóra Sefardi. Disc 1; tenker at disc 2 følger umiddelbart:
Bernt K
Denne boksen inneholder mange CDer som jeg har vurdert å kjøpe enkeltvis, så jeg bestilte med en gang jeg så hva det var, og her sparer jeg penger uansett. Mer velkjent stoff her enn i de andre HM-boksene. Jeg venter den levert hvilken dag som helst nå, og gleder meg. (ser forresten at Bøyum på Aktiv Klassisk også har den inne til folkelig pris nå)Gunzi skrev:...
Etterpå skal plastikken taes av den nye Harmonia Mundi boksen med 30 cd'er inni. De følger jaggu opp suksessen sin, denne gangen med "Sacred Music"
Denne ser i utgangspunktet ut til å være et like godt kjøp som jubileumsboksen deres.
..........
Du virkelig boltrer deg i fine LPer for tiden. Aldri så galt (med ryggen) at det ikke er godt for noe.emotikon skrev:Vaughan Williams Symfoni nr6 i g-moll - Bournemouth Symphony Orchestra - Paavo Berglund
fra 1975
![]()
Mitt eksemplar er nok i bedre stand en det på bildet her
Bra orkester dette. Imponerende dynamiske kontraster. Meget bra messing.