Tchaikovsky: Manfred Symphony
Rachmaninov: Symphony No.2
Vedlegg
-
14.8 KB Visninger: 233
|
Den Manfred'en er suveren synes jeg. Dessverre så er den vanskelig tilgjengelig (selv har jeg den på en suverent lydende 180g 2LP fra Alto Analogue), heller ikke med i denne ellers så suverene 10CD boksen (som forresten er på salg nå);Minutten skrev:Tchaikovsky: Manfred Symphony
Den boksen står borti LP-hyllene mine ja...emotikon skrev:Nå er jeg i siget....
Mens jeg formulerte mine tanker om Dvorak nr9, gikk jeg løs på denne boksen:
Dmitri Shostakovich - String Quartets 1-13 - The Borodin Quartet
Har hørt nr1 og 2
Mørk og deilig analog klang, der dynamikk tydeligvis var et hellig ord under innspillingen..
Boksen mangler de to siste kvartettene, av åpenbare grunner, da denne ble innspillt i 1967.
Jeg blir en smule flau når jeg ser hva mange av disse boksene og enkeltplatene jeg har fått kjørt fritt på døra, går for på internett......
Veldig morsom plate! God beskrivelse, og som jeg selv skrev litt lenger frem i tråden, Bernstein hadde jaggu baller.Jøgga skrev:Marin Alsop og Baltimore SO får det til, og tekninkerne Naxos bruker får det virkelig til i Bernsteins snodige messe.
![]()
Et herlig musikalsk sammensurium dette, som får til og med de yngste i familien til å heve blikket og spisse ørene.
Lydmessig et lite univers i seg selv, mye underholdning for de med åpne ører.
Jørgen
Trodde du var godt mør av det der allerede, RobertenRoberten skrev:Die Walküre - Solti. Endelig.
Fikk vinylen på tirsdag, har sett lite annet enn edbskjermen og veggene på kontoret frem til nå.Jøgga skrev:Trodde du var godt mør av det der allerede, RobertenRoberten skrev:Die Walküre - Solti. Endelig.![]()
Hehe, pass på at du ikke går for langt inn i tidligmusikklandet, Jøgga. Har hørt om folk som har forvillet seg inn og aldri kommet tilbake...Jøgga skrev:V i o l a d a g a m b a.
Fantastisk pianist, Rubinstein!otare skrev:Her er det også Artur Rubinstein som spiller Chopin. Nocturner akkurat nå:
![]()
Dette er eksepsjonelt bra. Rubinstein kunne Chopin ut og inn. Det flotteste Chopin-spillet jeg har hørt. Og boksen får man på Amazon.de for under 200 kr (19 - ca 160 kr).
The label formerly known as Philips.Valentino skrev:CK er alltid et godt kjøp.
![]()
Viktoria Mullova leder bandet sitt i fiolinkonserter av Bach. På Philips.