Man må da ha tid til å beskue disse bildene som Modest ville vise ossotare skrev:Celibidache dirigerer Mussorgskys Pictures at an exhibition. Med dette tempoet blir han ikke ferdig før i morgen. Har aldri hørt det spilt så langsomt før.
Enig med deg ang. Bliss. Har bare så alt for lite av ham.otare skrev:Så litt rørleggerarbeid i heimen. Tette sluk må renses, og etterpå må man skifte utslitte skaphengsler mm... Fruen er bortreist og her satses det på noen ekstrapoeng når hun kommer hjem.
Dagens musikk til arbeidet ble den tredje CDen fra dette settet:
Checkmate suiten, Conversations 1 & 5, obokvintetten og klarinettkvintetten. Flott musikk, spesielt Checkmate og Conversations. Hvorfor i all videste spilles ikke Bliss oftere?
Boksen koster 12£ - mva på amazon. Den kan sikkert skaffes billigere andre steder. Anbefales!
Hehe.otare skrev:Eller kanskje det dere egentlig kommer for å gjøre Kanskje jeg har baktanker...
Neida. Det meste er gjort, og vinterdekkskiftet er rett rundt hjørnet. Venter bare på at Caballé skal gjøre seg ferdig med Richard Strauss. Fikk nettopp en nydelig "Morgen" servert.
Og så må jeg plukke ut Schuberteksempler til i morgen. Noe er det bestandig å gjøre...
Caballé er det vanskelig å finne maken til. Min mors ubetingede favoritt blant sopraner, og min heldige mor har hørt henne live ved en del anledninger.otare skrev:Nå er vinterdekkene på og jeg kan gjøre andre ting. Da fortsetter jeg med Caballé. Jeg har aldri hørt noen med slik kontroll i de svake partiene. Hun synger pianissimopasasjer høyt oppe i registeret som ingen andre. Akkurat nå er det "Verdi rarieties" som strømmer ut av høyttalerne. Maken til sangkunst er det sjelden man hører. Jeg tror jammen jeg har fått meg en ny sopranfavoritt.
Du har ikke skjønt Schubert forstår jeg. Det må vi gjøre noe med.emotikon skrev:Hehe.otare skrev:Eller kanskje det dere egentlig kommer for å gjøre Kanskje jeg har baktanker...
Neida. Det meste er gjort, og vinterdekkskiftet er rett rundt hjørnet. Venter bare på at Caballé skal gjøre seg ferdig med Richard Strauss. Fikk nettopp en nydelig "Morgen" servert.
Og så må jeg plukke ut Schuberteksempler til i morgen. Noe er det bestandig å gjøre...
Er det Schubert-aften i morgen ???
Da må jeg nok melde avbud......... ;D
I går kveld ble en venninne konvertert til Schubert. Jeg spilte Winterreise, og hun fikk libretto på iPad så hun kunne følge sangen. Det rant tårer. (Moore/Dieskau).otare skrev:Du har ikke skjønt Schubert forstår jeg. Det må vi gjøre noe med.emotikon skrev:Hehe.otare skrev:Eller kanskje det dere egentlig kommer for å gjøre Kanskje jeg har baktanker...
Nåh...han finnes da i hus, og lyttes til ved høve. Gleder meg til i morgen kveld. Blir trivelig.otare skrev:Du har ikke skjønt Schubert forstår jeg. Det må vi gjøre noe med.emotikon skrev:Hehe.otare skrev:Eller kanskje det dere egentlig kommer for å gjøre Kanskje jeg har baktanker...
Det gjør det nok, og om du liker det skal jeg komme med flere anbefalinger fra en av mine absolutt favorittkomponister.vredensgnag skrev:Nå skal jeg lytte til noe jeg aldri har hørt før, men som kalles "outrageously neglected" på Amazon, så det innfrir nok.
Stemmer det, ja! Kom raskt det svaret Har Hasse skrevet noen verker av høy kvalitet?otare skrev:Den første som slår meg er Johann Adolph Hasse. Født 1699 i Tyskland og døde i 1783 i Venezia. Han skrev i hvertfall mange operaer.
Jeg liker den lyriske innfallsvinkelen til Karajan i Ringen - han tar seg meget god tid, uten at det blir kjedelig. Men det blir ikke så farlig som jeg ellers har hørt det, syns jeg?Valentino skrev:Jeg har falt i vannet igjen.
Bra greier dette, Herr Wurstposeursplayboy!