|
Sjekkes ut snarest- takk.Han spiller også på et par Supraphonplater med komponister som Jiranek og Reichenauer som er like gode som disse Naive platene.
Den serien står til gull, fra begynnelse til slutt, så mye flott musikk jeg aldri har hørt, og som spilles inn med kjærlighet og kvalitet i taket.Vivaldi New Discoveries II
Vis vedlegget 190078
Nesten skummelt med disse nyutgravde stykkene som aldri har vært hørt før.
Frisk, variert og elegant.
Takk for tips. Nytt for meg. Disse ligger på Spotify og sjekkes nå. Fine innspillinger, skal bestilles, selv om konsertene til Vivaldi fremdels står sterkest hos meg. Nå er jeg lett å påvirke, men det kan ta lang tidHan spiller også på et par Supraphonplater med komponister som Jiranek og Reichenauer som er like gode som disse Naive platene.
Apropos Grossmann - har han kommet med noe mer enn Beethovens nr 3? Evt noe på trappene?Lenge siden jeg har dristet meg på LvB #5, men denne med Giulini ble med hjem fra Fretex her om dagen, og det er jo søkke flott:
Vis vedlegget 190592
Hmm, undres på hva Grossmann eller Savall kunne gjort med denne?
EDIT: Men i 4.sats blir det for tregt og svulmende, så Kleiber er fortsatt ubestredent sjæf for meg.
B
Jaroussky er vel han kontratenoren som nærmest får gamle dagers kastratsangere til å høres ut som basser? Jeg har en cd med Monteverdi hvor han synger Ohime Ch'Io Cado fra Madrigalbok 9, fra albumet Teatro D'amore med Christina Pluhar og L'Arpeggiata. Har aldri hørt Monteverdi swinge på den måten!På tide å dra frem påskemusikkene - startet med denne i går kveld:
Pergolesi; Stabat Mater, Salve Regina
Kirby, Bowman etc. - The Academy of Ancient Music - Hogwood
Vis vedlegget 189627
Lekkert, men har veldig lysst til å høre Jaroussky i en superinnspilling av denne.....
Sjarmerende surt og søtt dette da - og stjernen fikk nok disse ungene til å tenke
Tror ikke det; han synes opptatt med 20. århundres forfulgte jødiske komponister:Apropos Grossmann - har han kommet med noe mer enn Beethovens nr 3? Evt noe på trappene?Lenge siden jeg har dristet meg på LvB #5, men denne med Giulini ble med hjem fra Fretex her om dagen, og det er jo søkke flott:
Vis vedlegget 190592
Hmm, undres på hva Grossmann eller Savall kunne gjort med denne?
EDIT: Men i 4.sats blir det for tregt og svulmende, så Kleiber er fortsatt ubestredent sjæf for meg.
B
Ikke jeg, med mindre det bildet skjuler seg i en boks jeg ikke har kommet meg gjennom.......
Nåh..? Trodde en hel haug av dere hadde skaffet seg denne![]()