Skulle det være det?Er/var det ikke litt mye vann i fårikålen emotikon ?
På bilde så det ut som at kasserollen var over halvfull med vann, sikkert bilde som lurer meg.Skulle det være det?Er/var det ikke litt mye vann i fårikålen emotikon ?
Det stemmer det.På bilde så det ut som at kasserollen var over halvfull med vann, sikkert bilde som lurer meg.Skulle det være det?Er/var det ikke litt mye vann i fårikålen emotikon ?
Ok, var ikke meningen å pirke i hvordan du lager mat, ble bare nysgjerrigDet stemmer det.På bilde så det ut som at kasserollen var over halvfull med vann, sikkert bilde som lurer meg.Skulle det være det?Er/var det ikke litt mye vann i fårikålen emotikon ?
slik er jeg opplært hjemmefra. Innholdet skal ligge å trekke/småkoke, med vann som akkurat dekker lagene.
Sikkert flere måter å gjøre dette på
Tror det er noen som damper kjøttet også....
Gratulerer.Vis vedlegget 217091
Godt å slippe å slite på den fine gamle vinylboksen.
Den er greiOk, var ikke meningen å pirke i hvordan du lager mat, ble bare nysgjerrigDet stemmer det.På bilde så det ut som at kasserollen var over halvfull med vann, sikkert bilde som lurer meg.
slik er jeg opplært hjemmefra. Innholdet skal ligge å trekke/småkoke, med vann som akkurat dekker lagene.
Sikkert flere måter å gjøre dette på
Tror det er noen som damper kjøttet også....
Jeg har vel innsett at oversikt er et fremmedord på Z, ja. LP-ene av moderne karakter; Pop, Jazz osv har jeg lagt inn på Myrecordlist, slik at jeg kan sjekke i sjappa, men det er verre med de klassiske. Mange plater, og mine preferanser når det gjelder navnsetting osv divergerer til dels voldsomt i forhold til det som finnes på f eks Discogs.Litt småekkel følelse dette med å ikke huske om en har hørt eller har fra før B. Kjent følelse her i huset.....
Se det ja Rocketor. Metha har mange fine innspillinger.
102 klassiske cder - skal se du har noe å lytte på et par uker...... kanskje skifte nick også
Idag lå den i postkassa - endelig. får ikke spilt den riktig ennå, men jeg ble litt fascinert av det fine coveret; papp-perm trukket med noe shirting-lignende stoff, og selve coverbildet inni den rammen.Godt å se du er back in biz emotikon.
Men jeg vet ikke hvor godt jeg har av å lese denne innleggene i denne tråden, med all denne hyllesten til vinyl. Men det er for mange praktiske - og økonomiske - hensyn som står i veien for at jeg skal returnere til det formatet.
Men, jeg har nå bestilt Mehta og Zarathustra på cd fra amazon.com. Nysgjerrigheten tok overhånd; jeg har ikke så mye med Mehta, og jeg tenkte det kunne være artig å høre ham i et såpass kjent verk. Gleder meg!
Edit: Hurra! Allerede i dag fikk jeg melding fra amazon.com at cd'en var sendt. Litt mindre hurra: Forventet leveringsdato er 27. september.
Riktignok valgte jeg billigste forsendelsesmåte, men jeg lurer jo litt på hvordan transporten foregår. Kano og kløv?
Bare vær sånn du. Nå går jeg og legger meg, og svetter videre i morra.Se der ja, emotikon er på dame-kjøret igjen.
Da kommer vel Valentino slengende innom snart tenker jeg.
Den skjønne Helene kan spille piano, det har vi dvelt med før, og nå kommer altså den skjønne Anna.
Takk for tips. Hun er skjønn ja.
Og Steinar, du har ikke vondt av å svette litt
[...]
Og ja, hun kan spille piano:
Vis vedlegget 218263
Sitter og hører hennes tolkning av Gubaidulinas: Chaconne 1962
Helene er kanskje Hélène Grimaud?[...] Den skjønne Helene kan spille piano, det har vi dvelt med før, og nå kommer altså den skjønne Anna. [...]
Ny cut, praktvinyl og veldig flott utgave. Du kan også bestille rett fra produsent.Hei
Er nok helt grønn når det gjelder klassisk musikk. det hender jo jeg hører stykker som får meg til å lytte etter.
Men sitter som regel tilbake, å aner ikke hva jeg har hørt.
Det eneste jeg vet er at jeg liker Grieg,s Peer Gynt.
Kunne tenkt meg denne på vinyl. Så mitt spørsmål blir.
Noe spesielt jeg bør se etter ?
Vil jo gjerne ha en bra innspilling, og et bra arrangement.
Mvh
Åhhh... du aner ikke hvor mange konserter jeg var på, for å SE i studietiden....Det er vel ingen som kjøper plater ut fra coveret i en så seriøs tråd som dette?
Du har rett i dette.Et bildesøk tyder på at den avbildede er Anna Vinnitskaya.
Fonogrammet er antagelig:
Vis vedlegget 218342