Kanskje, kanskje jeg får tid til det. Har en guttunge som skal gjennom en operasjon i Bergen denne uken, men får jeg anledning så ser jeg mitt snitt til å stikke innom Grieghallen.Spilles i Grieghallen på torsdag/fredag ja, jeg har tenkt meg avgårde.
Erato: Hvor får jeg den ABC-boksen?
Synd, men sånn er det.Hører vel kanskje hjemme i en konsert-tråd, men:
Jeg har nettopp hørt Rachel Podger spille Bach, Tartini og Biber i Vår Frues kirke i Trondheim. Fantastisk konsert. For en kontroll og for en innlevelse. Den konserten hadde fortjent fullt hus, men det var bare halvfullt.![]()
Ja, jeg var på Sokolov-konsert her i Trondheim. De satte konserten opp i Olavshallens lille sal. Det er sikkert ikke plass til mer enn 300 der, men det var knapt halvfullt. Han spilte 3 Beethovensonater før pause og Shostakovich og Prokofiev etter pause. Det er noen år siden, men det er en konsert jeg aldri kommer til å glemme. Han spilte så klaveret ble varmt og det kom røyk ut av kassen.Synd, men sånn er det.Hører vel kanskje hjemme i en konsert-tråd, men:
Jeg har nettopp hørt Rachel Podger spille Bach, Tartini og Biber i Vår Frues kirke i Trondheim. Fantastisk konsert. For en kontroll og for en innlevelse. Den konserten hadde fortjent fullt hus, men det var bare halvfullt.![]()
Kjører du opp Beethovens niende eller Mozarts Requiem fylles salene automatisk.
Her hos oss har vi sett eksempler da Freiburg Barockorchester var på besøk i det nye konserthuset, nesten tomt, da Fabio Biondi spilte Telemann i domkirken, og jeg husker Sokolov i Oslo Konserthus med 300 tilhørere.