erato
Æresmedlem
Fin plate det der, en av de første Mahler LP-ene jeg kjøpte etter å ha hørt Kindertotenlieder i Domkirken (?) i Trondheim på første halvdel av 1970 tallet. Førte til en livslang betatthet av Bakers stemme, som i Sea Pictures av Elgar og ikke minst i Das Lied von der Erde (sammen med Haitink og James King), fortsatt min favorittversjon selv med en god del flere innspillinger under vesten. Klemperer (Ludwig/Wunderlich) og Water (Ferrier/Patzak) er også høyt på den listen.
For øvrig også mitt favoritt verk av Mahler. Senest hørt i Risør kirke i Schønbergs kammermusikkversjon i sommer. Der Abschied med Marianne Beate Kielland var gåsehud og magisk.
Nå går for øvrig denne på Pioneer spilleren (en PD-70 AE, lyder magisk det og) mens jeg sitter og jobber på hjemmekontor. Med Hegel og Vienna Beethoven utgjør det mitt minianlegg som jeg har i stua jeg deler med kona
Jeg er endeløst fascinert av fransk barokk.
For øvrig også mitt favoritt verk av Mahler. Senest hørt i Risør kirke i Schønbergs kammermusikkversjon i sommer. Der Abschied med Marianne Beate Kielland var gåsehud og magisk.
Nå går for øvrig denne på Pioneer spilleren (en PD-70 AE, lyder magisk det og) mens jeg sitter og jobber på hjemmekontor. Med Hegel og Vienna Beethoven utgjør det mitt minianlegg som jeg har i stua jeg deler med kona
Jeg er endeløst fascinert av fransk barokk.
Sist redigert: