mvno_subscriber
Overivrig entusiast
Rachmaninoff pianokonsert nr 2. Er lov med vin da, selv om det er onsdag?
Det er helt på sin plass med et glass vin til Rach 2.Rachmaninoff pianokonsert nr 2. Er lov med vin da, selv om det er onsdag?
Artig! Det er en London ffrr fra 1964. Skulle gjerne skrytt av at jeg visste noe mer om den, men kjøpet var improvisert i en bruktsjappe, som de ofte er. Nydelig opptak. Mange bra innspillinger fra 60-tallet egentlig. Her er baksiden, om det skulle være av interesse:Det er helt på sin plass med et glass vin til Rach 2.
Men den platen er ikke allemannseie. Jeg ble nysgjerrig da både orkester og solist er ukjent for meg. Finner ingenting på nettet om noen av disse, og det er ganske sjelden.
Tja, kanskje det... ?Tør endelig å gå løs på Ligeti. Var litt skeptisk men dette er veldig spennende. En slags videreføring av Bartok? Vis vedlegget 696478
Jeg liker i iallfall innspillingene hans av Rach. Særlig nr. 2.Ser Andsnes' Rach 3 fra 2010 slippes på vinyl i mai.
Noen som kan anbefale, eller ikke ?
Kan anbefale, da jeg har den. Låter ihvertfall godt på CD, og rangeres høyt av mange.Ser Andsnes' Rach 3 fra 2010 slippes på vinyl i mai.
Noen som kan anbefale, eller ikke ?
Kommer ikke over den vakre spilleren din. Vil du introdusere den litt mer for oss?Airmail fra de britiske øyer, Gramophone har laget en spesialutgave med Bach som jeg bestilte.
Kom i posten i dag, ettermiddagskaffen er nytrukket, Bach på spilleren og det er tid for å bla seg gjennom å se hva de presenterer i magasinet.
Vis vedlegget 696604
Den der fikk kjempekritikker da den kom ut.Vis vedlegget 696681
En av mine første klassiske LP'er.
Veldig romantisk, men jeg syns fortsatt at den er bra.
Selv om kvaliteten på vinylen var (hjerte)skjærende.
Likeså, dette er den tråden som er aller hyggeligst på hfs. Aldri fare for å bli disset av besserwissere. Tvert i mot. Uansett hvor bevandret innen klassisk så er det alltid hyggelig. Og du verden hvor mye kunnskap mange av bidragsyterne besitter. Er imponert...Får gratulere alle deltagerne med en kjempefin tråd, selv om jeg selv ikke har bidratt så mye i det siste.
Et lite utdrag av det som er tilgjengelig av plater med musikk av Josquin for streaming på Apple Music:En absolutt fremragende plate:
Tilgjengelig på spotify for de som vil prøve å sette seg inn i hva den slags musikk dreier seg om.
Interessant. Og de hevder datastrøm full oppløsning.prestoclassical har nå en webplayer med adgang til streaming av alle CDer du har kjøpt av de!
Greit å ha om man er på hytta og ikke har adgang til CDen, eller ikke klarer å lokalisere den i alle hyllene som er tapetsert med musikk.