Blows your hair back.Mitt skip er lastet med -korsang.
NM for kor i Trondheim pågår nå, og finalen strømmes gratis.
Veldig mye bra. Nå Defrost Youth Choir.
Litt ny til klassisk og stadig på utkikk etter gode vinylutgivelser innen de fleste genre. Følger derfor anbefalinger fra andre her på hfs. Min erfaring er stort sett at dersom utgivelsen holder høy så blir musikken også god. Akkurat denne utgivelsen er høyt priset på bruktmarkedet så det tyder jo på at her har du gjort et godt kjøp. Må vel se på alternativer..Her er det også Bach i aften. Jeg har ikke hørt Podger sin innspilling, men vil tro den er ganske annerledes enn Kuijken fra 1983. Det gjøres et stort poeng av tidsorginalt instrument og teknikk (ingen støtte med haken) og effekten det har på bueteknikken, klang, vibrato og dynamikk.
Jeg kjøpte denne og noen andre bokser av en gammel dame på Majorstuen som viste seg å ha spilt i Barokkanerne i mange år. Hun hadde selvsagt inngående kjennskap til musikken og innspillingen, og jeg fikk en liten innføring i temaet orginalinstrumenter. (Den moderniserte Guarnerien til Kraggerud hadde hun lite sans for.) Herlig å kjøpe plater av folk med kunnskap og pasjon for musikken!
Jeg tror dette må være den kanskje aller beste innspillingen jeg har av klassisk musikk. Så detaljrik og nyansert uten å bli klinisk, så naturlig romklang, men ikke overdreven, så utrolig tilstede. At jeg som i utgangspunktet ikke kan noe som helst om klassisk musikk lytter meg gjennom 6 strake platesider med solo fiolin sier litt.
Vis vedlegget 754788
Morsomt å lese, da jeg har et tilsvarende minne om en gammel musikerdame som overlot hele sin platesamling til meg, og jeg måtte insistere på å betale.Her er det også Bach i aften. Jeg har ikke hørt Podger sin innspilling, men vil tro den er ganske annerledes enn Kuijken fra 1983. Det gjøres et stort poeng av tidsorginalt instrument og teknikk (ingen støtte med haken) og effekten det har på bueteknikken, klang, vibrato og dynamikk.
Jeg kjøpte denne og noen andre bokser av en gammel dame på Majorstuen som viste seg å ha spilt i Barokkanerne i mange år. Hun hadde selvsagt inngående kjennskap til musikken og innspillingen, og jeg fikk en liten innføring i temaet orginalinstrumenter. (Den moderniserte Guarnerien til Kraggerud hadde hun lite sans for.) Herlig å kjøpe plater av folk med kunnskap og pasjon for musikken!
...................................
.............