Skjønner at man kan tro det, men det er tuba. Tubaisten heter Geir Løvold.Hehe. Vakkert eufoniumspill på den låta, for det er vel eufonium det er?
Ja kammerblås er kjekt.Den innspillingen av KV452 er vel et vedheng på Brain-CDen med hornkonsertene til Mozart. Kjekt med kammerblås.
Kjempefin! Spotify her:Anbefales sterkt til dere som vurderer "rar" musikk og fremføringspraksis, her i grenselandet mellom det gamle Byzantium og den muslimske verden.
Vis vedlegget 762213
Den har jeg faktisk og jeg har til og med hørt den!Vis vedlegget 764580
Hérolds siste opera fra 1832. Stor suksess i Paris på 1800-tallet med 1000 framføringer fram til 1871. Nådde sin oppføring nr 1600 i 1949. Sjelden oppført nå. Lett og elegant. Passet nok bra for Operá Comique i Paris på 1830-tallet.
Både operaen og komponisten er (dessverre) helt ukjent for meg. Nettopp det som er så fint med denne tråden. Vi (Ringsakeroperaen) kommer nok ikke opp i 1600 oppsettninger av Jegerbruden, ikke 1000 heller, men Lørdag og søndag går de to siste framføringer av stabelen, og de som er i nærheten av Brumunddal bør kjenne sin besøkelsestid. Det er ikke verismo a la Puccini, men Weber kunne det han drev med han også.Jeg har endelig klart å komme i gang med alle disse franske 1800-talls operaene på Bru Zane. Her er det mye jeg aldri har hørt før.
Litt operettestil på dagens første med talt dialog. Minner litt om Webers Der Freischütz:
Vis vedlegget 764580
Hérolds siste opera fra 1832. Stor suksess i Paris på 1800-tallet med 1000 framføringer fram til 1871. Nådde sin oppføring nr 1600 i 1949. Sjelden oppført nå. Lett og elegant. Passet nok bra for Operá Comique i Paris på 1830-tallet.
Le pré aux clercs - Wikipedia
en.wikipedia.org