Ikke uenig med deg. Men hvis du zoomer ut og viser hele grammofonen jevnes det ut.^Headshellet ditt er mye penere enn mitt, ottone.
...
Den boksen der har jeg faktisk på LP. Ble kjøpt på et salg hos Ranum i Trondheim i 72/73 og var mitt første bekjentskap med Beethovensonatene.Så mye flott lese i denne godteposen av en musikktråd vi har her.
Alt for sjelden det spilles ren klavermusikk i heimen, men det ble et par av Beethoven-sonatene nå i formiddag.
Vis vedlegget 805064
Ja! Takk! + Ja, takk! Og EDB-hjerte.
SACDen har 3 kanals spor.Fritz Reiner derimot synes jeg kan være litt sidrumpa og rytmisk sjanglete. Men denne er ganske grei. Faktisk fastlig !
( Lånt fra Valentino…. )
Vis vedlegget 805239
Lyden er ikke så verst, men litt ultrawide. Måtte sjekke om senterkanalen faktisk var på, noe som er poengløst da dette er stereo …….
Hmm.... men jeg hadde null lyd i senteren. Skal sjekke opp dette.SACDen har 3 kanals spor.
SACDene i denne serien er tro mot originalen, og antall kanaler varierer. De som er innspilt i 3 kanaler er gjengitt i 3, tilsvarende 2 for 2-kanals original.Hmm.... men jeg hadde null lyd i senteren. Skal sjekke opp dette.
Description: | Bartok: Concerto for Orchestra, Music for Strings Percussion and Celesta, Hungarian Sketches Chicago Symphony Orchestra Fritz Reiner (conductor) | |
Track listing: | 1-5. Concerto for Orchestra 6-9. Music for Strings, Percussion, and Celesta* 10-14. Hungarian Sketches* * Three track stereo recording |