P
parafinoksen
Gjest
Det er både litt fælt og kult samtidig.Du mener omtrent som The Nice gjorde det i 1968?
Det er både litt fælt og kult samtidig.Du mener omtrent som The Nice gjorde det i 1968?
Det er ikke ordentlig bluegrass, men det er i alle fall Bach – og tredje sats av tredje Brandenburg-konsert – med bluegrassinstrumenter.Tredje sats av tredje Brandenburg-konsert – der er det en del takter der det går fra tonika til subdominant og det brukes tydelig septim. Legg til moderne slagverk og el-gitar, så har du rock n roll så det holder. Ev. spill det i 2/4-takt med kassegitar, fele og banjo, så har du bluegrass
Jack Bruce sa vel at alt han hadde lært om basslinjer, hadde han lært hos Bach. Skal se om jeg kan finne sitatet.Tredje sats av tredje Brandenburg-konsert – der er det en del takter der det går fra tonika til subdominant og det brukes tydelig septim. Legg til moderne slagverk og el-gitar, så har du rock n roll så det holder. Ev. spill det i 2/4-takt med kassegitar, fele og banjo, så har du bluegrass
Orgelmusikk, ja. Det har jeg ikke helt vendt meg til ennå. Det er for eksempel spennende med den dype bassen, men jeg faller ikke akkurat pladask for lyden av pipeorgel ...Var det noen som sa Bach og bassganger ? BWV 582!
Vis vedlegget 852673
Archiv Produktion her også, en av mange gode derfra
Og så har du jo orgelkonserter/orgelsymfonier hvor man får "the best of two worlds" på en måte.Orgelmusikk, ja. Det har jeg ikke helt vendt meg til ennå. Det er for eksempel spennende med den dype bassen, men jeg faller ikke akkurat pladask for lyden av pipeorgel ...
Kanskje en ide å fokusere på musikk du liker lyden av isteden. For ikke å kaste bort for mye tid.Orgelmusikk, ja. Det har jeg ikke helt vendt meg til ennå. Det er for eksempel spennende med den dype bassen, men jeg faller ikke akkurat pladask for lyden av pipeorgel ...
Jo, men så handler det mye om gradvis tilvenning. Jeg skjønner jo at det ligger store skatter begravd her.Kanskje en ide å fokusere på musikk du liker lyden av isteden. For ikke å kaste bort for mye tid.
Jeg kan forsøke å svare siden jeg spiller på Vivid Giya G3.^Hvordan låter Quartetto di Cremona for oss stakkarer som ikke har Sonus faber- eller Franco Serblin-høyttalere?
Her er for øvrig en link til en post som omtaler Vaughan Williams nr 4 og 6:Hjerteskjærende. Symfoni nr. 6. Verdens undergang tror jeg.
Vis vedlegget 852804
Er det et hint om at en ikke skal diskutere andre sine favoritter, eller en oppfordring til å nevne sine egne?Jeg liker veldig godt konseptet 10 personlige favorittsymfonier og hvorfor.
Og så har du jo orgelkonserter/orgelsymfonier hvor man får "the best of two worlds" på en måte.
Det er en veldig fin tilnærming til orgel.
Her er 2 anbefalinger:
Vis vedlegget 852701
Vis vedlegget 852700
Denne finnes i ikke mindre enn seks utgaver (alle mono) her i huset. Ja, idioti, jeg vet det. Din er ikke stereo som sådan, men et litt unødvendig forsøk på å tilfredsstille nye kjøpere da syttitallet var godt i gang. Har flere slike mindre heldige innspillinger som er "electronically enhanced for stereo", en riktig uting i mine ører.Jepp:
Vis vedlegget 853115
Forresten: Jeg har lurt meg selv; det er helt tydelig et bredere lydbilde enn mono skulle tilsi, og ved nærmere titt på plateetikettene, står det STEREO med svææære bokstaver.
Hvilken av de to mener du?Må si at den der versjonen av Orgelsymfonien (Saint-Saens) er den verste jeg har hørt (tror jeg har fem forskjellige) . Høres ut som om de spiller i fylla - tempoet er "all over the place" og det høres ut som storskala wow of flutter. Synd, for lyden er bra....
Den første.
Og jeg er langt på vei enig med deg.Må si at den der versjonen av Orgelsymfonien (Saint-Saens) er den verste jeg har hørt (tror jeg har fem forskjellige) . Høres ut som om de spiller i fylla - tempoet er "all over the place" og det høres ut som storskala wow of flutter. Synd, for lyden er bra....