Er det noen innspillinger jeg bør søke? Chicago eller Wiener?^Jeg ser på Boulez som en portåpner for Mahler. Lettere å utforske andre tolkninger etter å ha hørt hans enn f. eks. Bernstein.
Ajaj, favorittplate., med favorittpianist.Denne ble spilt inn 20 dager før jeg ble født. Klassisk lefsete cover fra Supraphon.
Vis vedlegget 949296
Det er en vanskelig øvelse å spørre etter anbefalinger av Mahler-innspillinger. Heldigvis er det ekstremt enkelt å gjøre seg opp sine egne meninger, etterhvert som man får hørt et utvalg av de utallige valg man har på strømmetjenestene. Bare her på forumet vil du få forskjellige meninger om absolutt alle hans verker. Det eneste jeg med ganske stor sikkerhet vil hevde, er at det meste Bernstein har gjort, både på Sony og DG, er ufortjent overrated. Ofte lønner det sig å gå litt utenfor allfarvei, eller sjekke noen av de som ikke befinner seg på såkalte topp 10 lister. Klemperer, Horenstein, Fischer, Walter, Sinopoli og Tennstedt byr ofte på positive lytteseanser. Dette er selvfølgelig bare mine synspunkter, og andre har helt andre preferanser .Er det noen innspillinger jeg bør søke? Chicago eller Wiener?
I dag høyrde eg gjennom Eldfuglen & Vårofferet med Mäkelä/OdP, under temmeleg suboptimale lytterforhold.Hørt ganske mye Ildfuglen av Stravinsky
Altså, man går opp i andre etasje i Hamar Bibliotek…Men Valentino, kan du ikke utdype litt om hvordan musikk-låning på biblioteket foregår i 2023?
Har hørt litt på den selv. Strålende.