Morten S
Hi-Fi entusiast
- Ble medlem
- 03.09.2015
- Antall liker
- 561
Noe av det aller vakreste som er skrevet.Velger en enkel approach; Dette er uendelig vakkert. Ukrainerne overbeviser til de grader.
Noe av det aller vakreste som er skrevet.Velger en enkel approach; Dette er uendelig vakkert. Ukrainerne overbeviser til de grader.
Ahh Klimt! En favoritt hos meg. Husker jeg besøkte Belveldere-museet i Wien i 2005 og reisefølget mitt var uforståelig til at man kunne sitte i 20 minutter å ta inn over seg ett bilde. Det var "Portrait of Adele Bloch-Bauer I", kanskje museets viktigste bilde. Året etter ble bildet i retten tilkjent arvingene til dets opprinnelige jødiske eier som ble frarøvet det av nazistene etter at han måtte rømme Østerrike i 1938. I 2006 ble det solgt til en amerikansk samler og kan nå sees i New York. Jeg er jeg fikk oppleve det da det fortsatt var tilgjengelig i Europa. Bildet har en elegant, sensuell, stofflig nærhet som man i grunn kun virkelig kan ta inn over seg om man ser det i virkeligheten. Omtrent som musikk altså...To x Gustav. Klimt skal også med. Kubelik fra 1968. Utgaven er fra 1985. Førstestatsen låt helt nydelig på vinyl. Barna våkner vel snart i ett med orkesteret... Vis vedlegget 950593
Eg enda opp med boksen med komplette SQ frå Panocha ein gong CD-boksar var veldig billige. Har alltid likt denne.Dvorak med Panocha
Du fikk meg til å stoppe nå.Ja. Those were the days.
Den er god, absolutt verd å bli kjent med.