I dag kom HM50-boksen inn dørene, og hva er da mer passende enn å ta for seg CD24 og Franz Liszts transkripsjon av Eroicasymfonien for piano? Ikke noe man spiller hver dag, men absolutt interressant. På den tiden var slike pianoarrangementer veldig ofte den eneste versjonen folk hadde hørt eller spilt av store orkesterverk. Georges Pludermacher gir Steinwayen inn.Soundproof skrev:Da er vi i Beethoven-hjørnet i kveld, ser jeg.
[Bilde av Vanskas LvB 3]
En symfoni jeg har hørt og hørt, men denne innspillingen fikk meg entusiastisk. Har nettopp hørt den, men nå har jeg funnet frem notene og skal prøve å følge - pleier å skjære seg når jeg blir grepet av et eller annet.
Hvor får jeg tak i denne boksen som alle snakker om?Valentino skrev:Fra Harmonia Mundi-skattekisten:
Jeg kjøpte den på Platekompanietoddgeir skrev:Hvor får jeg tak i denne boksen som alle snakker om?Valentino skrev:Fra Harmonia Mundi-skattekisten:
Jeg kjøpte også på CDON.Valentino skrev:Jeg kjøpte på CDON. Platekompaniet.no var tomme søndag kveld.
Beklager min uvitenhet. Hvorfor selvsagt på skuddårsdagen?otare skrev:Rossini, selvsagt. Det er jo skuddårsdag!
Hei; jeg har ikke noen "aversjon" som sådan mot Abbado; idet jeg ser at han har dirigert veldig mye på plate; jeg holder ham personlig bare ikke for å være blant de store dirigentene i det 20. århundre. Det er spesielt åpenbart når man kan gå bakover i innspillingshistorien ift Abbado. Har ikke hørt mye av ham fra det 21. århundre...Valentino skrev:Din aversjon mot Abbado i Rossini fikk meg til å tenke på at jeg har arvet EMI SXLP 30203, Rossiniovertyrer med Philharmoniaorkesteret og Karajan. Må spille fra den også nå jeg. Takk skal du ha, Vidar!
Hvilke kantater er på denne da?otare skrev:Så ble det Bach igjen:
Den kan du glede deg til ja. Utrolig fargerik musikk og strålende innspilling.Valentino skrev:Så foresten at Gramophoneguiden har klistret G og tre plater på innspillingen av Keisers Croesus som også er i hornet. Mye å glede seg til.
Enig. Her var Arve først ute, men synes han var vel treig med ELOetter at Audiophile-Arve røyk begredeligst ut på Popquiz, ved en tvilsom dommeravgjørelse som vil bli gjenstand for diskusjon i årene fremover
På ELO var han for treg ja, den burde ha gått inn en plass inn i andre takt; men tipper han har en god unnskyldningStover skrev:Enig. Her var Arve først ute, men synes han var vel treig med ELOetter at Audiophile-Arve røyk begredeligst ut på Popquiz, ved en tvilsom dommeravgjørelse som vil bli gjenstand for diskusjon i årene fremover