Høres ut som dette falt i smak ja, J.
Får inderlig håpe at de ikke har klusset med redbook.... det har skjedd før.
.....
En skrekkelig tanke, for oss som har levd i den lykkelige tro at det klassiske domenet har vært fritt for sånt.
Jeg sammenlikner disse LvB Karajan-utgavene, min på Bluray, med det som ligger i den store Karajan 60s boksen. De mener jeg bestemt låter grovere og mer kornet enn den nye Bluray-utgaven. At det er samme innspillinger er det ikke tvil om.
CDene i den nye boksen er jo en remaster, og jeg har ikke sammenliknet disse direkte med 60s. Forskjellen ligger sannsynligvis i masteren.
Dessuten har det hendt at jeg har lurt meg selv, basert på dagsform og humør, så kanskje jeg har hørt feil igjen. Det er ikke ironisk ment, det er helt reelt. Jeg er opppmerksom på det, og det skjer igjen og igjen likevel.
Her ble det en sen høstnatt, et mer en hyggelig møte med denne supre innspillingen fra Stavanger Konserthus;
Debussy* / Ravel ; *Nocturnes / Ma mere L´oye. 5 pieces enfantines / Valses nobles et sentimentales / Alborada del gracioso
Stavanger Symfoni Orkester - Dmitriev
1993
...
Og: her vifter du med innspillinger av mitt lokale musikklag, fra rett før jeg flyttet hit og ble supporter. Mener jeg har alt på sølvplate av betydning fra det orkesteret, fra 1995 og framover.
Ikke det at jeg må ha, men jo........