Kanskje, kanskje jeg får tid til det. Har en guttunge som skal gjennom en operasjon i Bergen denne uken, men får jeg anledning så ser jeg mitt snitt til å stikke innom Grieghallen.Spilles i Grieghallen på torsdag/fredag ja, jeg har tenkt meg avgårde.
Erato: Hvor får jeg den ABC-boksen?
Synd, men sånn er det.Hører vel kanskje hjemme i en konsert-tråd, men:
Jeg har nettopp hørt Rachel Podger spille Bach, Tartini og Biber i Vår Frues kirke i Trondheim. Fantastisk konsert. For en kontroll og for en innlevelse. Den konserten hadde fortjent fullt hus, men det var bare halvfullt.
Ja, jeg var på Sokolov-konsert her i Trondheim. De satte konserten opp i Olavshallens lille sal. Det er sikkert ikke plass til mer enn 300 der, men det var knapt halvfullt. Han spilte 3 Beethovensonater før pause og Shostakovich og Prokofiev etter pause. Det er noen år siden, men det er en konsert jeg aldri kommer til å glemme. Han spilte så klaveret ble varmt og det kom røyk ut av kassen.Synd, men sånn er det.Hører vel kanskje hjemme i en konsert-tråd, men:
Jeg har nettopp hørt Rachel Podger spille Bach, Tartini og Biber i Vår Frues kirke i Trondheim. Fantastisk konsert. For en kontroll og for en innlevelse. Den konserten hadde fortjent fullt hus, men det var bare halvfullt.
Kjører du opp Beethovens niende eller Mozarts Requiem fylles salene automatisk.
Her hos oss har vi sett eksempler da Freiburg Barockorchester var på besøk i det nye konserthuset, nesten tomt, da Fabio Biondi spilte Telemann i domkirken, og jeg husker Sokolov i Oslo Konserthus med 300 tilhørere.