Fint at du poster her i denne halvdøde tråden, ottone, der ordene stadig oftere blir hengende til tørk. Kanskje tiden er inne for nye konsepter i klassisk-avdelingen, kanskje denne samletråden har begynt å gå i sirkler, kanskje reflekterende innlegg om klassisk musikk ikke er av synlig interesse på forumet i det hele tatt. Jeg aner ikke, og det er vanskelig å ane også, tror jeg. Få clues.
Det er trolig konklusjonen også for min del. Men jeg gidder å gi et svar på ditt trehodede initiativ. Derfor spør jeg åpent og til alle: Er det liv laga for mer klassisk-aktivitet, eller er det like greit å la det ligge? Nå synes jeg at begge utfall er omtrent like interessante eller uinteressante, men det er en viss redelighet i å spørre, synes jeg.
Mitt svar er et klart ja, det er liv laga.
Jeg har sett at det var feriestille her, men fant idag at det faktisk var et opphold på en hel måned i juni-juli.
Tilsvarende har ikke skjedd på de ti årene jeg har vanket her.
For egen del har det blitt en daglig glede og atspredelse å dykke innom her, selv om jeg ikke alltid har noe å skrive om. På travle hverdager er det en god avveksling, og en del av daglig rutine.
Når ferien så treffer kobles rutinene ut, og med stor aktivitet med reiser, opplevelser og sosiale aktiviteter, kan det bli langt mellom de konsentrerte og reflekterte musikkstundene.
Daglig rapportering om avspilte skiver blir mindre attraktivt når det er lyst langt utover natta, og reflekterende innlegg om musikkopplevelser tar tid å skrive.
Men det kan ikke overdrives hvor mye jeg setter pris på å lese slikt fra andre, og jeg håper og tror at aktiviteten tar seg opp igjen.
Dybden i innholdet vil variere, det er helt i orden.
Hjemme blir det lite lytting for tiden, travelt med oppussingsprosjekter og støtte til de unge, og feriereisene fikk ikke direkte musikalsk innhold i år. Men indirekte, så absolutt. Jeg har besøkt junior i Amsterdam og han tok meg med på omvisning i Concertgebouw, en stor opplevelse, dit skal jeg tilbake så snart som mulig. Ellers kjørte vi gjennom nordlige Tyskland og fikk med oss deilige småbyer som Buxtehude og Schleswig, med kirker, orgler og musikkhistorie i rikt monn. Jeg opplever musikalsk glede gjennom slikt også.