xerxes
Æresmedlem
Kjørte litt i går. P2 vartet opp med Johannes-pasjonen.
Bach på ditt beste!
Bach på ditt beste!
Eg har 3 ulike CD utgivelsar med denne. Må kanskje leite etter plata og.La Folia på HM - det var en av de kuleste demoplatene på åttitallet. Holder mål fremdeles - både lyd- og musikkmessig.
God musikk og, samt veldig lekent og morsomtHar funnet frem La Folia på vinyl. Virkelig god lyd på den der.
DG har gitt ut en glimrende plate med musikk av komponistene som satt i Terezin:Litt senere noe helt annet og litt mer spesielt;
Vis vedlegget 714645
Kjøpt tildels pga fint omslag men mest fordi
1. greit å noe prøve nytt og ukjent når det får ok til god kritikk på nettet, og
2 MDG leverer jevnt over høy kvalitet på innhold, utførelse og lyd.
Utførelse og lyd er i vanlig høy MDG kvalitet, innholdet blir jo en smakssak.
Så enig. Og jeg blir aldri lei av den versjonen, selv om det er noen år siden.Karajan dirigerer Haydns Skapelsen. For et fantastisk oratorium det er.
Jeg solgte mine Quad 2912 da jeg flyttet, da jeg ikke hadde et rom å sette dem i, så nå må jeg greie meg med noen små Sonus Faber.Så enig. Og jeg blir aldri lei av den versjonen, selv om det er noen år siden.
Gleder meg veldig til å spille store korverk på de nye elektrostatene.
Det jeg har hørt av Dessay gjør det umulig å ikke være enig med deg! Selv om jeg har besluttet at jeg har kjøpt min siste CD, så var Dessay boksen du nevnte såpass spennende og billig at jeg vurderer å bryte mitt løfte om CD stopp. Får kanskje 3 klassiske LP’er for det samme som 33 CD´er pluss en bråte dvd´er, så et slikt løftebrudd bør jeg kunne leve med....Et litt annet repertoar, ja. Jeg har aldri helt fått "fot" for Bartóks Ridder Blåskjegg selv om jeg har prøvd (har sett den live og har 7 innspillinger på CD pluss et par på LP).
Jeg blir bare så enormt imponert over de vokale prestasjonene til Dessay. Det er sikkert ikke alle som er like glade i coloratur-sopraner, men man kan jo ikke annet enn bli imponert. Eller...?