Nydelig musikkBeethoven Symfoni nr 6 i F, op. 68 «Pastorale» med Klemperer og Philarmonia Orchestra.
Det er noe så livsbejaende og vakkert over denne symfonien.
Sødmefull og samtidig mektig tolkning. God innspilling som heller mot det varme.
Vis vedlegget 718670
Borodin kvartetten leverer, ingen tvil om det. Har og denne som en favoritt. Mvh JarlDenne boxen. Spilt inn mellom 78 og 83. Russisk produksjon. Utrolig bra spilt. Og overraskende god lyd. Vis vedlegget 718930
Kommer vel i sin helhet (påQobuz) mot slutten av måneden, og det jeg har hørt, er glitrende musikk...Vis vedlegget 718994
mozart momentum 1785 - leif ove andsnes
Skjønner godt du liker denne. Har alle innspillingene som står nevnt på toppen av coveret, og de fleste er referanser i diskografien. Har tre Beethonen 9'ere med Talvela. Maazel, Solti og Isserstedt. Går ut ifra det er Solti på denne da det er en Decca-sak.En plate jeg kommer tilbake til gang etter gang dette.
Kjøpte den ved en ren tilfeldighet for mange år siden.
Vis vedlegget 719110 Martti Talvelas bass var uttrykksfull dyp og vakker.
Han døde så alt for tidlig 54 år gammel, mens han danset i sin datters bryllup.
Glitrende resensjon... en kommer ikke utenom pasjon eller troverdighet... en dag på jobben eller mission of a lifetime...Jeg har kommet i gang med operaene i Dessay-boksen. Så langt Tryllefløyten og Hoffmanns eventyr. Dessay synger "Die hölle Rache" teknisk brilliant, men hun høres ikke farlig ut. Stemmen og teknikken er utrolig, men hun er nok ikke den beste skuespilleren med stemmen.
Nå er det Offenbachs "Hoffmanns eventyr" som spiller. Dessay synger dukken Olympia. Og igjen - teknisk sett er det helt fantastisk, men det er ikke en dukke som synger. Hun klarer ikke å skape illusjonen av en mekanisk sanger som må trekkes opp.
Jeg har alltid tenkt på Offenbachs "Hoffmanns eventyr" som en lett opera, men det er det definitivt ikke her med Alagna, van Dam og Dessay under Kent Naganos ledelse. Dette er "grand opera" og mye bedre enn jeg husker fra forrige gang jeg hørte operaen.