Klassisk; hva hører du på nå?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.796
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Når man fikler med ny pickup og sånn blir en av effektene at man blar lengre i platehyllene, og finner plater som man hadde glemt at man hadde. Kanskje de ikke har vært spilt en gang.
    Mozart-symfonier idag, for å få fram klangen av strykeorkester. Her en Denon PCM, tidlig digital fra 1979, made in Japan.
    1734791756237.png

Sinfonia Concertante gjemmer seg blant symfoniene, og har unngått både blikk og radar. Stort sett ukjente utøvere for meg, men det klinger fint.

Sist redigert:

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.342
    Torget vurderinger
    4
    Sonata 894 fra denne boksen. Står Decca på den, men de er originalt gitt ut på Philips, digitale innspillinger fra 1987-88.

brendel schubert.jpg

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.366
    Torget vurderinger
    4
    Bortglemt i en krok fant jeg en bunke uvaskede, uarkiverte og uhørte klassiske plater.
    Gilels ser da veldig morsk ut? Platen bærer preg av et levd liv, men bak peiskosen og bølgevinylen låter det overraskende bra. Hvordan Gilels er i forhold til andre innspillinger av stykket aner jeg ikke, men jeg tror jeg har lyst på en mer jomfruelig pressing av denne.
    IMG_1312.jpeg

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.418
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    - Jeg har slitt meg gjennom denne:
    folder.jpg . Jepp. Slitt meg. Erketypisk Melodiyaopptak; tinnitustriggende strykertutti og skrikende diskant. Aller første sporet var det verste av alle; jeg tvang meg til å kjøre det med 3 forskjellige pickuper på 2 RIAAer. (VM540ML, MP-110, V15III), og de var alle like fæle. :( Dog ga jeg meg ikke før alle 8 platesidene hadde gått, og var det ikke for lydkvaliteten ville det ha vært et framifrå alternativ.
    Noe helt annet: Han der Hurwitz har begått sin årlige hatvideo hvor han "disser" det han mener er kvisene på klassisk musikks felles rompe. Enig eller ikke; mislik ham, eller glis/ fnis av utgytelsene. Jeg har en ørliten anelse om at han ikke setter uhorvelig pris på Hr. Mäkeläs foreløpige oeuvre... Hehe, The Taupe Scarf of Turpitude... Jeg tar sjansen, og linker herved:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn