PKG
Overivrig entusiast
- Ble medlem
- 02.08.2012
- Antall liker
- 166
Har aldri påstått at jeg har brukt tid på dette heller. Har ikke konkludert heller, begriper ikke hva du baserer det på. For meg ser det ut som du er religiøs, og at AGW er din religion. Det er ihvertfall ikke normalt å ha en slik holdning til vitenskap som du har.Du kaster ut noen konklusjoner fra et omfattende dokument som du har googler deg frem til og ber andre motbevise det. Det har jeg ikke tenkt å gjøre, det har jeg verken forutsetninger for eller tid til. Jeg er ikke klimaforsker, og det er for øvrig heller ikke forfatterne. Hvorfor skulle jeg det? Hvor mye tid har du brukt på dette? Og har du forutsetninger for å forstå annet enn artikkelens konklusjoner?
Men du kan enkelt google deg frem til Shumway Smith og en rekke andre forfattere som har påvist logiske feil og motsetningsfylte forutsetninger i artikkelen - og så er det kanskje som jeg har påpekt for deg en fordel å forstå hvordan kunnskap utvikles - og at det innebærer at teorier fremmes, testes og avvises. For hver Darwin finnes det en kreasjonist. Jeg har ikke tenkt å tro på bibelen av den grunn.
Ettersom du mener drivhuseffekten ikke kun er teori men velprøvd og akseptert fysikk har du fortsatt mulighet til å falsifisere GG og RDT sine påstander:
Fra "Falsification of the atmospheric greenhouse effects within the frame of physics":
"3.3.15 Conclusion
It is interesting to observe that until today the “atmospheric greenhouse effect” does not appear
– in any fundamental work of thermodynamics
– in any fundamental work of physical kinetics
– in any fundamental work of radiation theory
- that the definitions given in the literature beyond straight physics are very different and, partly, contradict to each other."