KLIPSCH JUBILEE – NY HERITAGE FLAGSHIP HØYTTALER

Nå koblet opp i demo!

Er du klar for en lydopplevelse i verdensklasse? Kom innom og opplev kraften og klarheten i Klipsch Jubilee – du vil ikke tro hvor gøy dette låter!

Klipsch Jubilee er det siste prosjektet som grunnlegger Paul W. Klipsch (PWK) jobbet med. Det var hans drøm å skape en fullt hornladd høyttaler som ville tilfredsstille de mest dedikerte audiophile. Opprinnelig ment som en etterfølger til Klipschorn, innså PWK snart at det var mye mer enn det. Teknologiske og ingeniørmessige fremskritt på 2000-tallet har gjort det mulig for Klipsch å realisere hans drøm. Opplev den fantastiske tilstedeværelsen, kraften, detaljene og følelsene av levende musikk hjemme som aldri før.

DESIGNET OG LAGET I USA MED DOMESTISKE OG IMPORTERTE KOMPONENTER
Klipsch Jubilee-kabinettet er laget i USA, av stolte håndverkere i Hope, Arkansas. Akkurat slik Paul W. Klipsch hadde tenkt.

Følsomhet i db
  • Diskant og mellomtone seksjon - HF – 110dB
  • Bassseksjon - LF – 107dB

FREKVENSRESPONS (+1.75 dB/- 3 dB) 18Hz – 20kHz
MAKSIMAL SPL 125 dB/1m

VEKT PR HØYTTALER
  • LF Bassseksjon – 149,68 kg
  • HF Diskant og mellomtone seksjon – 35,38 kg
Totalt 185,06 kg pr høyttaler

BYGGET FOR Å VARE
Mens hver eneste komponent i Klipsch Jubilee er bygget for å vare, har Klipsch alltid anerkjent den unike og avgjørende rollen til høyttalerkabinettets design i lydgjenngivelsesprosessen. Fra håndverkerne i Hope, AR til ingeniørene i Indianapolis, IN, har Klipsch alltid lagt ekstra vekt på kabinettdesign. Klipsch Jubilee-kabinettet er satt sammen med kun de beste limene og festene. Dette er en høyttaler du kan gi videre fra generasjon til generasjon.

https://oslohificenter.no/hoyttalere/gulvstaende-hoyttalere/klipsch-jubilee
GÅ TIL PRODUKT

FINISH ALTERNATIVER
Satin Black Ash
American Walnut

Klipsch-Jubilee-Carousel-21.jpg

Vedlegg

Kommentarer

Hunsbedt

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.05.2013
Antall liker
3.691
Sted
Kvinesdal
Torget vurderinger
1
@Chalshus, du må vite at det følger med hundrevis av kilo med bearbeidet MDF her! Og slikt koster! :p
Uansett, dette er en drømmeht jeg godt kunne ha hatt, hvis jeg hadde hatt plass og råd. Får begrense meg foreløpig til mine heritage Khorn og JBL4355. Men Jubilee og Hartsfield står på lista over to do før jeg forlater denne verden!

amason

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2017
Antall liker
2.550
Torget vurderinger
8
Svindyre men kontra andre bling bling høyttalere med små drivere i samme prisklasse så er det en nytelse og se at det fortsatt produserer høyttalere med kapasitet 👌

Elmer

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.08.2009
Antall liker
2.821
Bare 700k for to 12" og et plasthorn med en driver?
I tillegg får du et analogt elektronisk delefiltet som deler mellom bass og MF/HF - hornet. Du må ha fire forsterkerkanaler for å drive herligheta. Hornet er for øvrig K - 402 . Plast og plast, det er glassfiber, og gjort på rette måten er det framifrå materiale til horn !

MF/HF driveren er en Celestion Axiperiodic. Med 7" membran og 5" svingspole. Hvorvidt det er gjort eq i delefilteret er vel ikke usannsynlig. Their secret sauce ?

Klipsch Jubilee veier 150kg og måler 174(H) X 126 (B) X 76 (D) i cm. En svær høyttaler, med "svær lyd" !

Ikke billig å bygge en slik høyttaler. Basseksjonen:

1737638643622.png

I forhold til annet haiend så er prisen ikke helt ueffen. Selv om det er langt utafor min verden.

Jubilee-Spec-Sheet-v04.pdf

Sist redigert:

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Antall liker
1.182
imo 2veis gjør slikt en non-starter om prisen så var en brøkdel. ingen horn eller elektronisk delefilter vil ordne problemene et 7" titan membran vil få langt under 20khz. en 500kr 1" exit vil yte bedre.

• Trist
Reaksjoner: LMC

Deng1

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.04.2024
Antall liker
2.034
Sted
VestBredden
imo 2veis gjør slikt en non-starter om prisen så var en brøkdel. ingen horn eller elektronisk delefilter vil ordne problemene et 7" titan membran vil få langt under 20khz. en 500kr 1" exit vil yte bedre.
Muligens som og se på frekvensgang og litt mer glitter i toppen, men en 1" har ikke sjans mot en kompdriver i et sånn horn

amason

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2017
Antall liker
2.550
Torget vurderinger
8
Nå er vel du den største Klipsch hateren her inne

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Antall liker
1.182
har ikke noe med frekvensrespons å gjøre, et 7" titanmembran vil ha et lass av resonanser og problemer oppover, for å ikke nevne spredningen som kollapser minst en oktav før alt annet, uansett horn. selv en 1" exit driver med 1.75" membran har problemer oppover.
morsomt hvordan fysikk som har vært kjent i generasjoner går gått skeis i lyriske reklameblekker og subjektivisme.
2-veis high-end finnes ikke!

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Antall liker
6.952
har ikke noe med frekvensrespons å gjøre, et 7" titanmembran vil ha et lass av resonanser og problemer oppover, for å ikke nevne spredningen som kollapser minst en oktav før alt annet, uansett horn. selv en 1" exit driver med 1.75" membran har problemer oppover.
morsomt hvordan fysikk som har vært kjent i generasjoner går gått skeis i lyriske reklameblekker og subjektivisme.
2-veis high-end finnes ikke!
Du har selvfølgelig hørt Klipsch Jubilee?

StefanR

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2020
Antall liker
902
Sted
Orkanger
Torget vurderinger
1
Tipper de er helt magiske.
Min eneste erfaring med større Klipsch er K-Horn som sto på Soundgarden i Trondheim.
Jeg var der egentlig for å se på Olympica Nova 5, som jeg vurderte. Spilte noen sanger på de før jeg hørte på K-Horn. Brukte resten av tiden der mens jeg med knust hifi-hjerte innså at jeg ikke er i nærheten av å ha plass.
De måler helt sikkert dårligere enn Olympica Nova, men musikk kunne de.

Hunsbedt

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.05.2013
Antall liker
3.691
Sted
Kvinesdal
Torget vurderinger
1
For de som har hørt Jubilee, hvordan spiller de i forhold til noenlunde like nye Khorn?

The Gunner

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2010
Antall liker
18.720
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Uten referanse til akkurat disse høyttalerne, men generelt folk må slutte å predikere hva produkter skal koste basert på materialkostnader fra Maxbo og Parts Express.
Merkelig. Få som tenker slik når de betaler dyre dommer for designinteriør og -klær. Eller klokker for den saks skyld. "Min snekker hadde klasket sammen den hylla der for en brøkdel av prisen", eller "Materialkostnaden til den skjorta der kan neppe være mer enn 50 kr" 🤭. Man får kopier av Rolex som er så gode at selv eksperter må åpne opp og inn med luper for å kanskje finne forskjeller.

Nei, takk, her må det være originalt og ekte! 🤗

Sist redigert:

Hunsbedt

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.05.2013
Antall liker
3.691
Sted
Kvinesdal
Torget vurderinger
1
Ja, skulle ikke forundre meg at det låter stort. Det topphornet er temmelig stort. Og samme med driveren. Jeg har jo JBL 2360, sammen med 2446, så veit jo hvordan en stor hornrigg kan høres ut.

• Liker
Reaksjoner: KMR

amason

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2017
Antall liker
2.550
Torget vurderinger
8
Ja, skulle ikke forundre meg at det låter stort. Det topphornet er temmelig stort. Og samme med driveren. Jeg har jo JBL 2360, sammen med 2446, så veit jo hvordan en stor hornrigg kan høres ut.
Ja vil påstå at jeg selv har ganske voksne horn men disse er enorme

Lydbildeja

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.11.2017
Antall liker
761
Hadde vært interessant å sett målinger på disse monstrene,visst det kommer noen i det hele tatt.
Jeg tenker de kanskje er vanskelig å få en Klippel måling av?

Informasjon om bruker

Oslo Hi-Fi Center
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
299
Link til alle artikler
441
Oslo Hi-Fi Center sine annonser
Bransjenyheter
Raidho X1.6 - Årets High-end stativhøyttaler i Lyd&Bilde

Raidho X1.6 - Årets High-end stativhøyttaler i Lyd&Bilde

• 0
Raidho X1.6 kombinerer etablerte teknologier fra Raidho sin topp serie med TD1.2. Og den rimligere X-serien. Resultatet er en sann overraskelse til prisen, og det er ut til at fagpressen er...
Fortsett
Bransjenyheter
Nye Avantgarde Acoustic Colibri

Nye Avantgarde Acoustic Colibri

• 0
En sensasjon av en kompakt high-end høyttaler med ekstrem dynamikk! Colibri C2 er et kompakt 2-veis høyttalersystem. Det kombinerer den fremragende lydkvaliteten fra Avantgarde med ekstrem...
Fortsett
Bransjenyheter
Høstpuls 11-13 oktober hos Oslo Hi-Fi Center 🍂

Høstpuls 11-13 oktober hos Oslo Hi-Fi Center 🍂

• 2
Vi inviterer deg til årets store lydhøydepunkt, Høstpuls! Hele helgen, både fredag, lørdag og søndag, fyller vi butikken med den nyeste og mest spennende teknologien innen musikklytting...
Fortsett
Bransjenyheter
Jérôme ANDRÉ - Avantagrde Acoustic Mini Konsert / Hi-Fi Show!!!

Jérôme ANDRÉ - Avantagrde Acoustic Mini Konsert / Hi-Fi Show!!!

• 1
Nå til til helgen skjer det! Selveste Jérôme Andrè - Fra Avantgarde Acoustic kommer og holder en liten mini konsert på Avantgarde-horn, med lærerike foredrag. Vi garanterer gåsehud, og en...
Fortsett
Bransjenyheter
Opplev Focal Scala Utopia EVO under Vårpuls 15. til 17. mars på @oslohificenter !!! 🎶🇫🇷🔥
Bransjenyheter
Nå er det ikke lenge igjen til VårPuls 2024

Nå er det ikke lenge igjen til VårPuls 2024

• 22
Nå er det ikke lenge igjen til VårPuls 2024 Vårt eget Hi-Fi Show her på Vika! Showet er åpent og gratis for alle! Nyheter, Norgespremierer, Internasjonale utstillere, og ikke minst fantastisk lyd...
Fortsett
Topp Bunn