Ludo
Hi-Fi freak
Spenstig prosjekt - gleder meg til detaljert bildetråd med enestående dokumentasjon som bare kan skrives ut til andres bruk
Hehe, det blir det! Om ikke byggetråd så blir det en progresjonstråd ;DJanR skrev:Aha
Spennende spennende.
Byggetråd er selvsagt ett must (selv om du har satt bort horn jobben)
/jan
Takktakk65finger skrev:Lykke til!
Takk for det JanOlav! Med så mange flotte KHorn som det er i denne tråden så må jeg ihvertfall prøve!JanOlav skrev:Kult Raist! Du går en spennende tid i møte når du har tatt dette valget. Med Khorn i huset vil du aldri se deg tilbake! 8)
Hehe, bilder skal det bli og jeg må nok innrømme at tråden til Erland har blitt lest mange ganger på jakt etter tips og bilderLudo skrev:Spenstig prosjekt - gleder meg til detaljert bildetråd med enestående dokumentasjon som bare kan skrives ut til andres bruk
Takk for det BHO! Jeg skal jo bruke CT125 diskanten og sånn sett trenger jeg nok ikke den fleksibiliteten med det første.. Og som du sier så er jo crites filteret veldig billig! Er det A/4500 filteret til Crites du tenker på?BHO skrev:Tøøøøft. 8)
Det er bare å hoppe i det. ES-filtra fra Alkeng vil gi deg størst fleksebilitet for senere valg av drivere, men prisen er seff alltid et moment.
Tar du deg råd er det bare å gå for ES.
Ellers er vel Crites sine A-filter noe av det billigste du finner....kunne være gøy å høre åssen de virker også, ....mange i USA mener jo disse er de beste. Tenkte jeg skulle bygge meg slike.......en dag : :
Det var det jeg tenkte på ja.Raist skrev:Takk for det BHO! Jeg skal jo bruke CT125 diskanten og sånn sett trenger jeg nok ikke den fleksibiliteten med det første.. Og som du sier så er jo crites filteret veldig billig! Er det A/4500 filteret til Crites du tenker på?BHO skrev:Tøøøøft. 8)
Det er bare å hoppe i det. ES-filtra fra Alkeng vil gi deg størst fleksebilitet for senere valg av drivere, men prisen er seff alltid et moment.
Tar du deg råd er det bare å gå for ES.
Ellers er vel Crites sine A-filter noe av det billigste du finner....kunne være gøy å høre åssen de virker også, ....mange i USA mener jo disse er de beste. Tenkte jeg skulle bygge meg slike.......en dag : :
Om ikke tegninger så iaf bilderRaist skrev:Vet du om det finnes noen skjemaer/tegninger på disse? 8)
Prismessig neppe.Raist skrev:Rekti!
Spørs om det er noe å hente på å bygge selv rent prismessig...
Bestilte nettopp originale filter for å prøve på mine Forte II. Bob Crites skrev at filteret er som originalt, men med bedre komponenter, uten at jeg vet hvilke komponenter det er snakk om. Billig er det ihvertfall.JanR skrev:Prismessig neppe.Raist skrev:Rekti!
Du får jo gleden av å lage/bygge de selv med de komponentene du vil da
/jan
Du kunne jo bare ha lånt mine rørlig, de originale altså.rørlig skrev:Bestilte nettopp originale filter for å prøve på mine Forte II. Bob Crites skrev at filteret er som originalt, men med bedre komponenter, uten at jeg vet hvilke komponenter det er snakk om. Billig er det ihvertfall.JanR skrev:Prismessig neppe.Raist skrev:Rekti!
/jan
Ja, du ga meg jo tilbudet.JanR skrev:Du kunne jo bare ha lånt mine rørlig, de originale altså.rørlig skrev:Bestilte nettopp originale filter for å prøve på mine Forte II. Bob Crites skrev at filteret er som originalt, men med bedre komponenter, uten at jeg vet hvilke komponenter det er snakk om. Billig er det ihvertfall.JanR skrev:Prismessig neppe.Raist skrev:Rekti!
/jan
Men på den andre siden, kjekt å ha ett par sett liggende sjøl kanskje
/jan
Hehehe når du først var i siget ja.rørlig skrev:Ja, du ga meg jo tilbudet.JanR skrev:Du kunne jo bare ha lånt mine rørlig, de originale altså.rørlig skrev:Bestilte nettopp originale filter for å prøve på mine Forte II. Bob Crites skrev at filteret er som originalt, men med bedre komponenter, uten at jeg vet hvilke komponenter det er snakk om. Billig er det ihvertfall.JanR skrev:Prismessig neppe.Raist skrev:Rekti!
/jan
Men på den andre siden, kjekt å ha ett par sett liggende sjøl kanskje
/jan
Men med bedre komponenter på disse, får jeg kanskje en bedre sammenligning med mine meget uoriginale.
Skulle egentlig bare bestille de billige titanium diskantene for å teste, og så ballet det litt på seg. ;D
Nope, ikke nå lengre - ferdig med å tenke. Beholder RF-5, de er nok mer allroundere enn Khorn er min erfaring. Khorn briljerer på 70-talls rock og jazz, mens jeg spiller så utrolig mye mer enn det - også mye nyere rariteter...Raist skrev:Hehe, bilder skal det bli og jeg må nok innrømme at tråden til Erland har blitt lest mange ganger på jakt etter tips og bilderLudo skrev:Spenstig prosjekt - gleder meg til detaljert bildetråd med enestående dokumentasjon som bare kan skrives ut til andres bruk
Du er i tenkeboksen du også?
Vi får se om vi ikke kan få gjort noe med det velLudo skrev:Beholder RF-5, de er nok mer allroundere enn Khorn er min erfaring. Khorn briljerer på 70-talls rock og jazz, mens jeg spiller så utrolig mye mer enn det - også mye nyere rariteter...
Den bra ver. :Ludo skrev:Hvilken versjon er det du har?
Spiller det meste, men er vel å dra det langt å si at de trives med alt.Ludo skrev:Jeg har til gode å høre Khorn som spiller det meste så dette høres jo interessant ut... Helt standard variant du har?
Forstår veldig godt valget ditt Ludo, og med tanke på prisforhold så vil jo ikke Khorn kunne forsvares i forhold til RF-5 som bare koster en brøkdel av Khorn, men legger til at jeg har til gode å høre musikk på Khorn som har blitt slitsomt å høre på, elektronika og denslags inkludert.Ludo skrev:Jeg har til gode å høre Khorn som spiller det meste så dette høres jo interessant ut... Helt standard variant du har?
BingoJanOlav skrev:......men legger til at jeg har til gode å høre musikk på Khorn som har blitt slitsomt å høre på, elektronika og denslags inkludert.
Enig med deg Jan Olav!JanOlav skrev:Forstår veldig godt valget ditt Ludo, og med tanke på prisforhold så vil jo ikke Khorn kunne forsvares i forhold til RF-5 som bare koster en brøkdel av Khorn, men legger til at jeg har til gode å høre musikk på Khorn som har blitt slitsomt å høre på, elektronika og denslags inkludert.Ludo skrev:Jeg har til gode å høre Khorn som spiller det meste så dette høres jo interessant ut... Helt standard variant du har?
Har hatt Copland 405 til prøve på Klipschorn, modell 2000.eddie1 skrev:Hei bruker en Cayin A 88-T til mine la scala og er strålende fornøyd.Nå er forsterker til anlegg nr to på vei i posten,copland 405 og det kan jo bli spennende og teste denne på la scala også! noen som har testet copland på klipsch?
Det er kanskje det Johnny mener, at Khorn kan bli litt FOR snille i forhold til RF-5 i forhold til hans smak...? Jeg må også legge til at jeg aldri har tenkt på RF-5 som slitsomme..!?JanOlav skrev:men legger til at jeg har til gode å høre musikk på Khorn som har blitt slitsomt å høre på, elektronika og denslags inkludert.Ludo skrev:Jeg har til gode å høre Khorn som spiller det meste så dette høres jo interessant ut... Helt standard variant du har?
Hva er hans smak ?Borgenvik skrev:Det er kanskje det Johnny mener, at Khorn kan bli litt FOR snille i forhold til RF-5 i forhold til hans smak...?
Vi er helt på linje her serru LudoLudo skrev:Count me in JanR - dette gleder jeg meg stort til
Kort fortalt ang hva jeg ønsker meg... Jeg synes den store 'tyngden' i lyden til store elementer er helt knall å høre på! At en tromme kan høres ut som en tromme og ikke en 6-tommer som prøver å late som om den er en pauke for eksempel. Et stort lydbilde er heller ikke å forakte
Også ønsker jeg at den dynamiske kontrasten skal være lik hele veien, at den ikke forsvinner fordi man spiller høyere eller lavere... Her er den heldigvis det, men det er vel mer et spørsmål om elektronikken...
Borgenvik skrev:Det er kanskje det Johnny mener, at Khorn kan bli litt FOR snille i forhold til RF-5 i forhold til hans smak...? Jeg må også legge til at jeg aldri har tenkt på RF-5 som slitsomme..!?JanOlav skrev:men legger til at jeg har til gode å høre musikk på Khorn som har blitt slitsomt å høre på, elektronika og denslags inkludert.Ludo skrev:Jeg har til gode å høre Khorn som spiller det meste så dette høres jo interessant ut... Helt standard variant du har?
Det høres nesten ut som du mener pauker er mindre en trommer?Ludo skrev:At en tromme kan høres ut som en tromme og ikke en 6-tommer som prøver å late som om den er en pauke for eksempel.