marsboer skrev:
Holde ut?? Denne hissige toppen jeg har blitt fortalt skrekkhistorier om på uinnspilt Klipsch ble nok ikke med på lasset. Mine gamle B&W 805S er jo hissigere i toppen enn disse, selv om hornet sørger for at mer kommer frem til lytteposisjonen.
Er nok endel myter og eventyr ute og går når det gjelder Klipsch.
Nå har jeg riktig nok ikke hatt nye Klipsch i hus men hørt på noen hos kompiser og i butikker.
Skriker de så er det mere pga resten av utstyret - amper - kilde osv, IMHO.
At ting ikke låter 100% rett ut av esken gjelder vel flere ht's enn klipsch.
marsboer skrev:
Kan det ha noe med min eminente Bryston 4B SST2 forsterker å gjøre? Denne har ikke et fnugg av antydning til "knust glass" forvrengning. Denne forsterkeren har også en basskontroll som er helt fantastisk.
Bassen har et helt inni gamper..va brutalt skyv og er helt merkelig stram og kontrollert i forhold til hva jeg hadde forventet i mitt rom.
Jeg spør fordi jeg er redd for at noe skal bli "ødelagt" i forhold til nå.
RF-7 II er per nå den klart mest vellykkede match i mitt rom, noe jeg IKKE hadde forventet.
Og nevnte jeg det usaklige skyvet disse har? Jeg har aldri opplevd at noen hi-fi høyttalere gjør dette mot meg selv på ordinært lyttevolum. Jeg hadde en RF-63 eier på besøk umiddelbart etter innplassering og disse var visst ikke sammenlignbare i det hele tatt når det gjaldt trøkk.
Aldri hørt Bryston på klipsch skal sies, men overrasker meg ikke at det fungerer så bra som det gjør, hos deg.
Regner med at RF-7 II trenger litt effekt for å vise sitt sanne jeg
Hadde nok ikke nyttet med for eks min 2A3 amp der nei...
Kos deg du, vel unt. Bare pass på ørene og det du måtte ha av glass i rommet
Gratulerer igjen.
/jan