Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    ting jeg bør vurdere før jeg eventuellt kjøper klipsh heresy ? blir mcintoshen overkill, bør jeg kikke etter en 300b ?

og kjenner noen til paret på børsen her inne? skal ikke selge hverken mc eller rf63 , tenkte bare at jeg trenger ett sett klipsch høytalere med sjel og ett par klipsch er minst ett par for lite ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    ting jeg bør vurdere før jeg eventuellt kjøper klipsh heresy ? blir mcintoshen overkill, bør jeg kikke etter en 300b ?
    Neida, de trenger litt "juling" innimellom ;)
    Er jo ikke feil med 300B heller men ikke noe must, imho.

jokris skrev:
    .......skal ikke selge hverken mc eller rf63 , tenkte bare at jeg trenger ett sett klipsch høytalere med sjel og ett par klipsch er minst ett par for lite ;D
    2 par er ett minimum :D

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Ja, er det jeg mener og , 1 par er minst ett par for lite og liten vits å ha to par i rf serien
    cornwall frister veldig men de er sjelden til salg på brukten og koster en del mer

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    Ja, er det jeg mener og , 1 par er minst ett par for lite og liten vits å ha to par i rf serien
    cornwall frister veldig men de er sjelden til salg på brukten og koster en del mer
    Heresy er greie nr 2 høytalere (ser redd bort på rolfozzy...)
    Skulle du ramle over ett par Forte/Forte II er det også verdt å vurdere. Spiller ikke noe dårligere enn CW. Garantert billigere enn CW også ;) Ikke hørt begge på samme anlegg bare så det er sagt.

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    hmmmm, greie nr 2 ? :eek: trodde de var bedre enn som så, kanskje til og med skulle knive med rf63 om hovedplassen :)
    forte ll , hvor har jeg sett det hen, jo i tråden din, hvor mye skulle du ha så du? :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    hmmmm, greie nr 2 ? :eek: trodde de var bedre enn som så, kanskje til og med skulle knive med rf63 om hovedplassen :)
    forte ll , hvor har jeg sett det hen, jo i tråden din, hvor mye skulle du ha så du? :)
    Om Heresy spiller "bedre" enn rf'ene hos deg aner jeg ikke. Hadde ikke overrasket meg om du likte de bedre men det må selvsagt prøves ut først :) Ikke noen siker i trafikken 63'ene heller vettu.

Forte'ene har kjerringa overtatt, skal like å se du få overtalt hu til å selge de ;)

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    så du driver å anbefaler kjerring ht til meg nå allså :eek:

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.067
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    jokris skrev:
    Heresy er greie nr 2 høytalere (ser redd bort på rolfozzy...)
    Skulle du ramle over ett par Forte/Forte II er det også verdt å vurdere. Spiller ikke noe dårligere enn CW. Garantert billigere enn CW også ;) Ikke hørt begge på samme anlegg bare så det er sagt.

/jan
    Ike vær redd du Jan. Jeg vet du ikke har peiling på at Heresy III er i en helt annen og høyere divisjon enn gamle skramlete Forte.

Du bare lurer deg sjøl med åpne øyne og ører hvis du påstår det.

Og en Heresy krever en GOD amp hvis den skal yte sitt beste. 300B er et stikkord her.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    Ike vær redd du Jan. Jeg vet du ikke har peiling på at Heresy III er i en helt annen og høyere divisjon enn gamle skramlete Forte.

Du bare lurer deg sjøl med åpne øyne og ører hvis du påstår det.

rolfozzy skrev:
    Og en Heresy krever en GOD amp hvis den skal yte sitt beste. 300B er et stikkord her.
    Og McIntosh er ikke ???

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.067
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan McIntosh vil fungere med Heresy vet jeg ikke så mye om, da jeg aldri har hørt den kombinasjonen. Men jeg vet mer om hvordan de passer sammen med 300B. Og det vil jeg påtå er en veldig bra match.

Jeg kan da ikke si noe om noe jeg ikke vet noe om.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    ble livat nå, nei jeg er også spent på hvordan det vil matche med en relativt kraftig kt88 sak, er ikke opplest at det blir kjempebra men verdt ett forsøk kanskje

godt svart Jan, det meste som er bra for kjerringa her er også bra for mange andre:)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    Hvordan McIntosh vil fungere med Heresy vet jeg ikke så mye om, da jeg aldri har hørt den kombinasjonen. Men jeg vet mer om hvordan de passer sammen med 300B. Og det vil jeg påtå er en veldig bra match.
    Med på den, en god match indeed :)

rolfozzy skrev:
    Gått sport i det her på hfs, til tider. Så godt du er en mann av prisipper og ikke øser ut svada i hytt og pine ;)

ps: svinger en tur bortom i morgen.

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.067
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:

rolfozzy skrev:
    Gått sport i det her på hfs, til tider. Så godt du er en mann av prisipper og ikke øser ut svada i hytt og pine ;)

/jan
    Gjør det. Jeg har bunkra Mariekjeks, så vi skal få det riktig trivelig. ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:

rolfozzy skrev:

/jan
    Spiser før jeg drar hjemmefra, tror jeg ;D

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.067
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:

rolfozzy skrev:

/jan
    Spiser før jeg drar hjemmefra, tror jeg ;D

/jan
    Bra. Som den store dikteren sa: Gi meg de gode og mette.....

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.150
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    jokris skrev:
    ble livat nå, nei jeg er også spent på hvordan det vil matche med en relativt kraftig kt88 sak, er ikke opplest at det blir kjempebra men verdt ett forsøk kanskje
    Låter svinaktig bra! Fetteren min har Heresy III og en Copland CTA 405 (kt88 rør), det er morofaktor på høyt nivå. 8)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    JanOlav skrev:
    jokris skrev:
    Låter svinaktig bra! Fetteren min har Heresy III og en Copland CTA 405 (kt88 rør), det er morofaktor på høyt nivå. 8)
    hørtes bra ut :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    godt svart Jan, det meste som er bra for kjerringa her er også bra for mange andre :)
    Vært heldig med hu her gett ;)
    Og ja, ser det er flere som sliter ::)

/jan

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.150
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    jokris skrev:
    JanOlav skrev:
    jokris skrev:
    hørtes bra ut :)
    Kt 88 har stålkontroll i bassen, graver seg langt og stramt nedover. Les; Heresy storkoser seg! ;D

V

villov

Gjest
    Er folk som mener jeg er sprø som savner mine gamle RF-83 når jeg sitter med Quad, men sånn er det.
    Er det noen som har sammenlignet RF-83 med de nyere RF-7 II?

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    villov skrev:
    Er folk som mener jeg er sprø som savner mine gamle RF-83 når jeg sitter med Quad, men sånn er det.
    Er det noen som har sammenlignet RF-83 med de nyere RF-7 II?
    Det er vel knapt noen som kan ha fått RF-7 II i hus enda. "Marsboer" her på forumet skal etter sigende få sitt par i hus i dag. jeg venter spent på rapporter i anleggstråden hans. :)

Solberg Hi-Fi her i byen fikk plutselig at par RF-7 i utstillingen sin i går, så jeg holdt på å lage trafikkork utenfor butikken der. ;) ...Men "dessverre" var det "bare" RF-7 Classic. (Men det er jo heller ikke noe å kimse av.)

Torsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Antall liker
    152
    Hei

Har et sett med noen eldre KG 3,5 som er i god stand. Nydelige å se på med ekte eike finér. Men sliter litt med dårlig/fraværende mellomtone.
    Jeg vet mange som ikke liker klipsch, nettopp poengterer dette. Men vil jeg oppleve en forbedring her ved å gå for RB-61 i stedet?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Torsen skrev:
    Hei

Men sliter litt med dårlig/fraværende mellomtone.
    Jeg vet mange som ikke liker klipsch, nettopp poengterer dette.
    De som ikke liker klipsch bryr vi oss svært lite om.

Fraværende mellomtone, nytt for meg.
    Ikke noe jeg har slitt med på mine 3 par klipsch, deriblant kg 5.5.

/jan

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.763
    Sted
    Phobos
    Har fått RF-7 II i dag. Det viser seg at mellomtonen er tilstede også på disse gitt. Forøvrig lurer jeg på hva som pleier å skje med Klipsch høyttalernes lydkarakter etterhvert som de blir innspilt.

J

J.J

Gjest
    marsboer skrev:
    Har fått RF-7 II i dag. Det viser seg at mellomtonen er tilstede også på disse gitt. Forøvrig lurer jeg på hva som pleier å skje med Klipsch høyttalernes lydkarakter etterhvert som de blir innspilt.
    Etterhvert - er et ganske så relativt begrep i Klipsch kretser ;D TTT

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Mine RF-63 ble litt snillere i diskanten, og strammere / presis i bassen etter mange timer (les; uker / måneder). Skal man kjøpe Klipsch for å "teste" om man liker dem bør man egentlig ALLTID kjøpe brukte. Nå er jo ikke RF-7 mkII mulig å få brukte, så da MÅ du bare holde ut. Snakkes til påske. ;D

Gratulerer med (sikkert) svært kapable høyttalere. :)

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.763
    Sted
    Phobos
    Holde ut?? Denne hissige toppen jeg har blitt fortalt skrekkhistorier om på uinnspilt Klipsch ble nok ikke med på lasset. Mine gamle B&W 805S er jo hissigere i toppen enn disse, selv om hornet sørger for at mer kommer frem til lytteposisjonen..
    Kan det ha noe med min eminente Bryston 4B SST2 forsterker å gjøre? Denne har ikke et fnugg av antydning til "knust glass" forvrengning. Denne forsterkeren har også en basskontroll som er helt fantastisk.

Bassen har et helt inni gamper..va brutalt skyv og er helt merkelig stram og kontrollert i forhold til hva jeg hadde forventet i mitt rom.

Jeg spør fordi jeg er redd for at noe skal bli "ødelagt" i forhold til nå.

RF-7 II er per nå den klart mest vellykkede match i mitt rom, noe jeg IKKE hadde forventet.

Og nevnte jeg det usaklige skyvet disse har? Jeg har aldri opplevd at noen hi-fi høyttalere gjør dette mot meg selv på ordinært lyttevolum. Jeg hadde en RF-63 eier på besøk umiddelbart etter innplassering og disse var visst ikke sammenlignbare i det hele tatt når det gjaldt trøkk.

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Dette lover jo godt.

Jeg fikk ikke mindre lyst til å teste de nå i allefall. :)

Geir Arne

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dette lover godt, ja.

Noen som har hørt RF-7 classic, og kan gi en liten beskrivelse av hvordan disse låter, forresten?

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    jokris skrev:

og kjenner noen til paret på børsen her inne? skal ikke selge hverken mc eller rf63 , tenkte bare at jeg trenger ett sett klipsch høytalere med sjel og ett par klipsch er minst ett par for lite ;D
    Nå vet jeg ikke med Heresy men synes AN Oto på 10W ble for liten for Forte II ihvertfall selvom den låt bra

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    jokris skrev:

Nå vet jeg ikke med Heresy men synes AN Oto på 10W ble for liten for Forte II ihvertfall selvom den låt bra
    Jeg brukte 2A3 ampen (sammen med M2) på Forte II, ikke noe problem.
    Også brukt OTO SE på Forte II, uten problemer.

Gain er ett stikkord her eller ? ;)

nb: i den grad romstørrelse har noe å si, brukt i rom som er i underkant av 30kvm.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    marsboer skrev:
    Holde ut?? Denne hissige toppen jeg har blitt fortalt skrekkhistorier om på uinnspilt Klipsch ble nok ikke med på lasset. Mine gamle B&W 805S er jo hissigere i toppen enn disse, selv om hornet sørger for at mer kommer frem til lytteposisjonen.
    Er nok endel myter og eventyr ute og går når det gjelder Klipsch.
    Nå har jeg riktig nok ikke hatt nye Klipsch i hus men hørt på noen hos kompiser og i butikker.
    Skriker de så er det mere pga resten av utstyret - amper - kilde osv, IMHO.
    At ting ikke låter 100% rett ut av esken gjelder vel flere ht's enn klipsch.

marsboer skrev:
    Kan det ha noe med min eminente Bryston 4B SST2 forsterker å gjøre? Denne har ikke et fnugg av antydning til "knust glass" forvrengning. Denne forsterkeren har også en basskontroll som er helt fantastisk.

Bassen har et helt inni gamper..va brutalt skyv og er helt merkelig stram og kontrollert i forhold til hva jeg hadde forventet i mitt rom.

RF-7 II er per nå den klart mest vellykkede match i mitt rom, noe jeg IKKE hadde forventet.

Og nevnte jeg det usaklige skyvet disse har? Jeg har aldri opplevd at noen hi-fi høyttalere gjør dette mot meg selv på ordinært lyttevolum. Jeg hadde en RF-63 eier på besøk umiddelbart etter innplassering og disse var visst ikke sammenlignbare i det hele tatt når det gjaldt trøkk.
    Aldri hørt Bryston på klipsch skal sies, men overrasker meg ikke at det fungerer så bra som det gjør, hos deg.
    Regner med at RF-7 II trenger litt effekt for å vise sitt sanne jeg :)
    Hadde nok ikke nyttet med for eks min 2A3 amp der nei...

Kos deg du, vel unt. Bare pass på ørene og det du måtte ha av glass i rommet ;)
    Gratulerer igjen.

/jan

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    marsboer skrev:
    då eg hadde rf låt det knall rett ut av boksen, så blei det værre og så blei det bedre. kanskje innen 50 timer.
    stereofil snakka noko om timing mellom basser og horn ???

U-96

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Antall liker
    4
    :)Kan bekrefte at Bryston funker bra med Klipsch , eg har same forsterkar sjølv men den er ikkje i bruk akkurat no.
    Kva andre komponentar bruker du i oppsettet ditt, eg tenker då på DAC og pre?

U-96

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Faen spøkelset har dukket opp igjen rett i julestria, hadde jeg aldri trodd :)
    vurderer seriøst to alternativer nå, ut med rf63 og svs sub- inn med cornwall lll
    eller beholde rf63 og svs og kjøpe meg heresy ll og oppgradere de etterhvert ,med deler fra bc

innspill?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    vurderer seriøst to alternativer nå, ut med rf63 og svs sub- inn med cornwall lll
    eller beholde rf63 og svs og kjøpe meg heresy ll og oppgradere de etterhvert ,med deler fra bc

innspill?
    Sikkert mange som vil mene noe om det ja ;)

Noen mulighet til å få lyttet på CW hjemme før ett evt kjøp ?

/jan

U-96

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Antall liker
    4
    jokris skrev:

innspill?
    Har du plass til Cornwall so er det berre å peise på:)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    JanR skrev:
    jokris skrev:

innspill?
    Sikkert mange som vil mene noe om det ja ;)

Noen mulighet til å få lyttet på CW hjemme før ett evt kjøp ?

det tror jeg er vanskelig dessverre, mye penger så det er ett drawback å ikke få teste de, har heresy ll på hånden ,som jeg kan oppgradere+ at jeg muligens har snublet over ett par forte ht

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn