Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Cornwall..........cornwall..........hvor er du?sikka sikka.......kom da........ :'(

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Ligg eit sett på amerikanske ebay (nye) til US $1,874.50.
    Fraktes til Norge med JetCarrier. Eg betalte 2000 kr for frakt av Heresy II fra uniten (2 mnd levering for billigaste frakta)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    trodde det var stykkpris for de jeg ?

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    ekke gærn pris på heritage serien i norge da? ihvertfall ikke i forhold til rf serien

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    da har jeg fått mine forte ht,men dessverre var det skjedd litt av hvert underveis, den ene diskant driveren var knekt av hornet og har jobbet på spreng underveis med å denge det stakkars K 23 bass elementet, david vant kampen mot goliath :) og jeg trenger da ett/to nye bass elementer. kan jeg bruke basselementene fra forte ll , K25 ? eller må jeg kikke etter andre orginale/uorginale løsninger? diskanthorn og driver har jeg bestillt fra usa så de kommer på nyåret, er det eventuellt noen som har ett slikt element liggende til overs ?
    det er ikke delefilteret som har ryki heldigvis, det fungerer som det skal , tror jeg ihvertfall
    byttet om basselemtene og da flyttet problemene seg over med det

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Forbannet, forbannet, forbannet være posten, hvordan de i heite hule i hele tatt klarer å skade begge pakkene!
    Man må nesten lure, 30 kg pr. pakke, de må da tenke på hvordan de behandler andre folks eiendom.
    Skulle nesten trodd de gikk inn for å gjøre det med vilje.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Posten, eller den som pakker?
    Mine Heresy kom fint fram fra USA via båt og bil.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    de var greit pakket, ikke noe i veien der ;D
    må ha fått ett skikkelig kakk underveis

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Mildt sagt irriterende :mad:

Sendte ett par linker til deg på PM jokris.

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Takker janR, fant da svaret tror jeg, skal kunne gå an å bruke en K28 driver/element, allså heresy ellement

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Alt via posten får utført full kræsjtest.....trodde det var allment kjent.
    Alt over en kilo er rein risikosport.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    Takker janR, fant da svaret tror jeg, skal kunne gå an å bruke en K28 driver/element, allså heresy ellement
    Da er det håp :)
    Krysser fingrer og tær.

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    BHO skrev:
    Alt via posten får utført full kræsjtest.....trodde det var allment kjent.
    Alt over en kilo er rein risikosport.
    sant nok, så man må regne med at ting kan skje underveis av og til, håper det går an å få ryddet det opp med posten på en ordentlig måte ihvertfall

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er sendt som smartpost eller egen-emballert ? Da er de isåfall forsikret for 10k pr kolli om en av de to førstnevnte er benyttet. Ta de med på postkontoret og klag! Makan til møkkatjeneste som vi skattebetalere skal sponse.. :p

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    HCS skrev:
    Er sendt som smartpost eller egen-emballert ? Da er de isåfall forsikret for 10k pr kolli om en av de to førstnevnte er benyttet. Ta de med på postkontoret og klag! Makan til møkkatjeneste som vi skattebetalere skal sponse.. :p
    de er sendt som egenemballert norges pakke, har fått skjema og fylle ut, og jeg må frakte høytaler og emballasje bort til posten , så skal en eller annen vurdere om de erstatter noe

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    jokris skrev:
    HCS skrev:
    de er sendt som egenemballert norges pakke, har fått skjema og fylle ut, og jeg må frakte høytaler og emballasje bort til posten , så skal en eller annen vurdere om de erstatter noe
    Problemet kan være verdi av selve objekt og deler. Kanskje best å ta en tlf til importør og høre på norske priser for deler evt. Sikkelig kjedelig det hele, kondolerer :(

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    HCS skrev:
    jokris skrev:
    HCS skrev:
    Problemet kan være verdi av selve objekt og deler. Kanskje best å ta en tlf til importør og høre på norske priser for deler evt. Sikkelig kjedelig det hele, kondolerer :(
    takk for tipset, skal gjøre det, må ordlegge meg slik at posten kan skjønne hvorfor jeg da også må bytte elementer på begge ht, kjedelig var det ja, er jo klenodium dette her i mine øyne og ikke bare en høytaler

J

J.J

Gjest
    Det er såå lett og lage ei sponkasse som en kan sende ting i. Klenodier skal ikke sendes i papp.
    Embaler skikkelig eller hent selv - selv over lengre avstander. Jobber med logistikk, så dette kan jeg litt om. Enig at mye negativt kan sies om Posten, men det er ikke det samme som at dem andre er bedre.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    jan#jan skrev:
    Det er såå lett og lage ei sponkasse som en kan sende ting i. Klenodier skal ikke sendes i papp.
    Embaler skikkelig eller hent selv - selv over lengre avstander. Jobber med logistikk, så dette kan jeg litt om. Enig at mye negativt kan sies om Posten, men det er ikke det samme som at dem andre er bedre.
    neida, slikt kan skje, håper bare jeg får til en løsning med posten, emballeringen så greit ut den og orginal klipsch emballasje er jo papp og isopor, ser ut til at den har fått en skikkelig kakk i bakkant på toppen av høytaleren slik at diskantdriveren er knekt løs og begynt med skambankingen av storebror lenger ned

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    Du har selvsagt ett godt poeng. Nå skal det sies at postsorteringene bortover, tror jeg, er det største problemet. Burene blir sparket rundt, slengt over på siden og pakkene raser ned på båndet osv. Hadde mye med posten og gjøre når jeg jobbet på microplex.
    Min erfaring er at posten klarer å kødde det til mere enn mange andre.

I jokris sitt tilfelle, imponerende at de klarte å "sabotere" begge eskene.
    Regner med at det er samme embalasjen som ble brukt når Mil fikk de tilsendt og det gikk jo bra.

Åkkesåm, bare å gå runden med posten det jokris så grer det seg nok til etterhvert skal du se.

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    skal helt klart ta en runde med den ht som har fått ødelagt hornet og bassen ,men den med stativet? skal jeg fikse selv med stift og lim :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    skal helt klart ta en runde med den ht som har fått ødelagt hornet og bassen ,men den med stativet? skal jeg fikse selv med stift og lim :)
    Sokkelen er grei nok, litt lim bare det. Men det kan jo nevnes i samme slengen imo.

Ergelig men ordner seg nok skal du se :)

/jan

kjellbjarne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Antall liker
    3.649
    Torget vurderinger
    4
    Da har jeg RF-82 i hus, leser at den trenger mange timer før den blomstrer, syntes de spiller fortryllene nå rett ut av esken, var litt redd for spiss lyd men de spiller varmt masse luft, behagelig crisp oppover. Trodde ikke det var mulig til 7000,-

Dette merket blir nok lenge i hus, synd jeg ikke har testa før.

Mvh fersk klipsch fan, takk

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.150
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    marvealmar skrev:
    Da har jeg RF-82 i hus, leser at den trenger mange timer før den blomstrer, syntes de spiller fortryllene nå rett ut av esken, var litt redd for spiss lyd men de spiller varmt masse luft, behagelig crisp oppover. Trodde ikke det var mulig til 7000,-

Gratulerer så masse! :D
    Du vet det er aldri for sent å bli fan av Klipsch ;)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    marvealmar skrev:

Grattis, er en kjempegod høytaler, mye god lyd for penga :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.068
    Torget vurderinger
    2

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    Heresy er ferdig når du kjøper de. Ikke noe behov for den slags mikkmakk på de.

Passer best for de som skaffer seg halvferdige høytalere slik som KHorn.
    ;)

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    rolfozzy skrev:
    jokris skrev:
    JanR skrev:
    spennende, er det lignende "oppgraderinger å finne for heresy og cornwall?

Ahhh, det er sånn det er ja, heresy og cornwall er ferdig mens ls og khorn er mer sånn opp pusningsprosjekter? :D

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.068
    Torget vurderinger
    2
    jokris skrev:
    rolfozzy skrev:
    jokris skrev:
    JanR skrev:
    spennende, er det lignende "oppgraderinger å finne for heresy og cornwall?

Ahhh, det er sånn det er ja, heresy og cornwall er ferdig mens ls og khorn er mer sånn opp pusningsprosjekter? :D

Bingo. ;D

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Endelig gode nyheter angående deler til forte ht mine, Ac har diskant horn nye og de skulle lete etter bassere også, de har mellomtonehorn også, det er greit å vite, kan jo få nye elemter og horn rund baut :), de sitter også på deler til forte 2 hvis noen skulle trenge det, er ikke mange som har nye orginaldeler til disse

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    Endelig gode nyheter angående deler til forte ht mine, Ac har diskant horn nye og de skulle lete etter bassere også, de har mellomtonehorn også, det er greit å vite, kan jo få nye elemter og horn rund baut :), de sitter også på deler til forte 2 hvis noen skulle trenge det, er ikke mange som har nye orginaldeler til disse
    Bra bra :)
    Da grer det seg til jo.

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Nei

nå var tråden på vei over til side 2, går ikke an ;D

C

Cyber

Gjest
    Hepp!

Tenkte jeg måtte høre litt med Klipsch-fanskaren om hvordan de nye Ref II låter sammenlignet med RF-X3 modellene. Jeg er lysten på å teste ut noe ala RF-52/62 i kinoen, men det må være nokså transparent og vellydende på musikk og jazz også og mitt inntrykk er at Klipsch ofte er mye lyd, men ikke så mye finesse?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn