Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Hva må man ut med for et par Forte II? Ikke sett de i prislister...

Ser jo unektelig lekre ut!

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.146
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    rumath skrev:

Finner nok ikke Forte II i noen prislister nei. :)

Men får de vel rundt ca. 5 - 10000 kroner vil jeg tro?

SteinLarsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Antall liker
    1.345
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    $1200 inkl frakt fra US
    Ble i underkant av 10k med toll, gebyrer, frakt fra havn osv - ferdig i stua.
    Selger hadde også khorn til salgs samtidig; som jeg hadde bestemt meg for, men de glapp i siste minutt.
    Klokka var 0330 og etter diverse inntak av drikke var kanskje ikke dømmekraften 100%.. 8)

Jeg har nok gjort bedre dealer i mitt liv..

Men strålende fornøyd så langt

rumath skrev:

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Er de hele - fine - generelt god stand er det vel greit nok. Ikke altfor mange av de her på berget når sant skal sies :)

Var heldig og fikk mine ehhhh kjerringa sine billig i sverige, han skulle ha de ut av hus så...
    Uansett hadde jeg nok gladelig betalt mere for de om det skulle vært nødvendig. Knallgode høytalere, imho.

/jan

Haugenial

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Antall liker
    208
    Torget vurderinger
    4
    SteinLarsen skrev:
    Selgers bilder er bedre enn mine så, ja er hele og fine.
    Vurderer delefilter fra Crites, vi får se.
    hvorfor er de falmet i området rundt bass og under? eller synsbedrag? :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    fine ht har ett par forte ll jeg og :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    ;D ;D ;D unga mine har mine , men de er knall gode

J

J.J

Gjest
    Vælkømmin ;D ;D

Ser bra ut !! det er bare og tegne å fortelle om anlegget .....

Jan Robert

kjetil80

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.03.2009
    Antall liker
    49
    Anlegget består av Music Angel kt88 2010 (modifisert en del) med kjekke smårør, squeezebox duet, xindak dac-5, en kjip billig pioneer dv-300 som blir brukt til cdspiller gjennom dac, en dual 701 med shure v15III pickup, riaa trinnet er bellari vp 130 som det står et ge 12ax7 rør i. 8) Synes dette spiller bra her jeg, nok guff til å blåse hodet av besøkende iallefall ;D

Vedlegg

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.146
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Velkommen som Klipsch eier. Gratulerer så masse. :)
    Flere bilder ønsker vi oss. :D

kjetil80

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.03.2009
    Antall liker
    49
    Et par bilder til :) Har kost meg litt ikveld med joe bonamassa med "you and me" plata ;D syns den plata har knaslyd på mine rf82. Det spiller stort og brutalt, blir bare sittende å trampe takten og trangen til å spille luftgitar er stor 8) hehe. Har hatt mine klipsch i snart et og et halvt år nå, og er fortsatt kjempefornøyd.
    Men merker at trangen til å prøve noe annet fra klipsch er stor. Har en liten kjellerstue på en 18 kvadrat som kanskje kunne brukes til noen heresy3. tenker at det bør kunne bli bra.

Vedlegg

J

J.J

Gjest
    kjetil80 skrev:
    Et par bilder til :) Har kost meg litt ikveld med joe bonamassa med "you and me" plata ;D syns den plata har knaslyd på mine rf82. Det spiller stort og brutalt, blir bare sittende å trampe takten og trangen til å spille luftgitar er stor 8) hehe. Har hatt mine klipsch i snart et og et halvt år nå, og er fortsatt kjempefornøyd.
    Men merker at trangen til å prøve noe annet fra klipsch er stor. Har en liten kjellerstue på en 18 kvadrat som kanskje kunne brukes til noen heresy3. tenker at det bør kunne bli bra.
    Prøv Heresy III du - da skjønner du at det er Heritage som gjelds ;D

Flott oppsett og god plass ser det ut til at du har og ... :D

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    kjetil80 skrev:
    Hei har selv både RF og Heritage å må si at det er både styrker og svakheter på begge.Blir en smaksak.RFmkll er etter min mening litt tilbake til Heritage røttene igjen

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.668
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Velkommen i klubben med flott oppsett. Mulig bildet lyver men! ser ut som de peker ut til hver side? har du prøvd og toe de inn litt?

O

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.146
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    kjetil80 skrev:
    Anlegget består av Music Angel kt88 2010 (modifisert en del) med kjekke smårør, squeezebox duet, xindak dac-5, en kjip billig pioneer dv-300 som blir brukt til cdspiller gjennom dac, en dual 701 med shure v15III pickup, riaa trinnet er bellari vp 130 som det står et ge 12ax7 rør i. 8) Synes dette spiller bra her jeg, nok guff til å blåse hodet av besøkende iallefall ;D
    Hva spilte du på før?
    Hvordan vil du beskrive forskjellen etter at Klipsch kom inn i rekkene?

rørlig

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    kjetil80 skrev:
    Kult anlegg. :)

kjetil80

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.03.2009
    Antall liker
    49
    Ove W skrev:
    Velkommen i klubben med flott oppsett. Mulig bildet lyver men! ser ut som de peker ut til hver side? har du prøvd og toe de inn litt?

O
    Hei. Ja bildet lyver litt, de står ganske så rett frem med ca 2mm toe in. Har prøvd med forskjellig vinkling og avstander til vegg men slik det står her nå er faktisk det som fungerer best. htene tegner opp et skikkelig stort og flott lydbilde, med toe in her syntes jeg lydbildet ble mindre i størrelse men med bredere sweetspot da.

kjetil80

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.03.2009
    Antall liker
    49
    JanOlav skrev:
    kjetil80 skrev:
    Hva spilte du på før?
    Tidligere spilte jeg på doxa 72 signatur med en 07mkII pre som var oppgradert til passiv drift sammen med dynabel 2.5s
    sammen med forskjellige signalkilder (music hall cd25.2 mhzscd88e og nad c542) låt fint det men følte alltid at det manglet noe. Men så kom klipsch i hus og ting begynte å falle på plass :D Og etter en masse ommøblering og forskjellige plasseringer så syntes jeg at jeg er fornøyd. mulig det er fy å plassere htene foran vinduene men hos meg fungerer det best, da står htene på kortveggen i stua.

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.146
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    kjetil80 skrev:
    JanOlav skrev:
    kjetil80 skrev:
    Hva spilte du på før?
    Tidligere spilte jeg på doxa 72 signatur med en 07mkII pre som var oppgradert til passiv drift sammen med dynabel 2.5s
    sammen med forskjellige signalkilder (music hall cd25.2 mhzscd88e og nad c542) låt fint det men følte alltid at det manglet noe. Men så kom klipsch i hus og ting begynte å falle på plass :D Og etter en masse ommøblering og forskjellige plasseringer så syntes jeg at jeg er fornøyd. mulig det er fy å plassere htene foran vinduene men hos meg fungerer det best, da står htene på kortveggen i stua.
    Godt å høre at ting falt på plass med Klipsch, ikke den første jeg har hørt sagt det. :D

Vapor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Antall liker
    195
    Sted
    Bergen
    God aften alle Klipsch venner !

Jeg har ingen erfaring med Klipsch, men er musikkelsker og har brukt litt tid på å få det til å låte sånn som jeg liker det...uten å blakke meg helt :)

Oppsettet består av SB duett-Abrahamsen V6 dac, og forsterkeriet er CJ PV 12 pre og CJ mv52 effekt..2*45 W EL 34 rør.
    Anlegget står i stuen så litt kompromisser med plassering er det jo....
    Høyttalerene er Jamo Concert 8 og jeg er ganske så fornøyd, men kiker jo litt på bruktbørsen og er veldig nysgjerrig på ett sett Cornwall som ligger der og frister

Kan noen med erfaring beskrive hva jeg kan vente av de...?

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    jan#jan skrev:
    Vet du om 2 sett ?? ;D

Nope, men med ett par er du et stykke på vei. ;D

Og btw.....hu i midten må nok bli en uforutsett bonus uansett. :p

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Vapor skrev:

Jeg har ingen erfaring med Klipsch, men er musikkelsker og har brukt litt tid på å få det til å låte sånn som jeg liker det...uten å blakke meg helt :)

Oppsettet består av SB duett-Abrahamsen V6 dac, og forsterkeriet er CJ PV 12 pre og CJ mv52 effekt..2*45 W EL 34 rør.
    Høyttalerene er Jamo Concert 8 og jeg er ganske så fornøyd, men kiker jo litt på bruktbørsen og er veldig nysgjerrig på ett sett Cornwall som ligger der og frister

stor åpen lyd, live,dynamikk,detaljer, musikalsk, rett og slett en jxxxxx god høytaler imo

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    jokris skrev:
    Vapor skrev:

stor åpen lyd, live,dynamikk,detaljer, musikalsk, rett og slett en jxxxxx god høytaler imo
    +1 Har ikke hørt de men er de en blanding av la scala og rf7mkll så er det en drømmehøytaler hehe

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.146
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    jokris skrev:
    Vapor skrev:

En voldsom overgang fra jamo Concert 8 skulle jeg tro! 8)

Vapor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Antall liker
    195
    Sted
    Bergen
    Ja....det blir nok litt av en overgang :) Men CW3 blir nok for store der jeg har høyttalerene...men kanskje ett par Heresy vil duge?

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Vapor skrev:
    Ja....det blir nok litt av en overgang :) Men CW3 blir nok for store der jeg har høyttalerene...men kanskje ett par Heresy vil duge?
    sånn plasseringsmessig så opptar de mindre av stuegulvet enn rf63, pga rf63 trengte plass bakover, cwlll er vegg/hjørne ht

Vapor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Antall liker
    195
    Sted
    Bergen
    Ja, vet at de skal stå i hjørnet...men det blir for lite plass mellom stereobenken og terrassedøren, og stereobenken og peisen. Kan jo i for seg bytte stereobenk, men det vil jeg helst slippe

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Vapor skrev:
    Ja, vet at de skal stå i hjørnet...men det blir for lite plass mellom stereobenken og terrassedøren, og stereobenken og peisen. Kan jo i for seg bytte stereobenk, men det vil jeg helst slippe
    ahh, oki ;D

Janix

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Antall liker
    107
    Hva kan ha vært grunnen for å ha tatt RF-83 ut av produksjonen?
    Mest bass var det i de også. Lurer fært på å skaffe meg dem før de blir
    utsolgt på markedet.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn