thomas1403
Hi-Fi entusiast
- Ble medlem
- 05.09.2010
- Antall liker
- 70
Nei det er ikke akkurat blitt noe B&W i spillestil, men RF83 virker å være mer aggresiv og med fete og dypere bass.eddie1 skrev:synes selv at RF7mkll spiller bedre på alle måter,bedre på micro dynamikk samt beholdt råskapen men bedre samspill mellom elementer samt bedre i toppen på detaljer,minner meg litt mer om Heritage serienbjornh skrev:-er det forskjell på oppløsning, dybde/bredde i lydbildet (3D)? Dynamikk?thomas1403 skrev:RF83 var vel på mange måter arvtaker til RF-7, og nå kom RF83's arvtaker - RF-7 IIjanix skrev:Hva kan ha vært grunnen for å ha tatt RF-83 ut av produksjonen?
Mest bass var det i de også. Lurer fært på å skaffe meg dem før de blir
utsolgt på markedet.
Jeg synes selv RF83 spiller fetere enn RF7 II, jeg har hatt RF83 i lang tid, og har de siste par mnd lånt en kompis RF7 II mens han var offshore - og har i den forbindelse foretatt en konkret sammenligning. Hornet har noe bedre oppløsning i MKII, men merker stort sett kun dette i direkte sammenligning. RF83 spiller lavere bass på all elektronikk har testet, samt med mer punch.
RF7 II er noe enklere å plassere plassmessig, mye pga RF83 er veldig dyp. Jeg personlig tror MKII gjør Ref. lettere å like for et bredere publikum, mens jeg personlig mener de er blitt litt snillere i fremtredningen.
Ja takk begge deler, RF83 i kinoen og RF 7 i stua eller soverommet?
Men toppen er blirr snillere, men det som er forandret er for noen positivt og andre negativt - personlig likte jeg forrige gen. bedre i spillestil.
Synes det er gidd å ha begge to, men kun RF83 er fredet.