Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• thomas1403

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.09.2010
    Antall liker
    70
    eddie1 skrev:
    bjornh skrev:
    thomas1403 skrev:
    janix skrev:
    Hva kan ha vært grunnen for å ha tatt RF-83 ut av produksjonen?
    Mest bass var det i de også. Lurer fært på å skaffe meg dem før de blir
    utsolgt på markedet.
    RF83 var vel på mange måter arvtaker til RF-7, og nå kom RF83's arvtaker - RF-7 II

Jeg synes selv RF83 spiller fetere enn RF7 II, jeg har hatt RF83 i lang tid, og har de siste par mnd lånt en kompis RF7 II mens han var offshore - og har i den forbindelse foretatt en konkret sammenligning. Hornet har noe bedre oppløsning i MKII, men merker stort sett kun dette i direkte sammenligning. RF83 spiller lavere bass på all elektronikk har testet, samt med mer punch.

RF7 II er noe enklere å plassere plassmessig, mye pga RF83 er veldig dyp. Jeg personlig tror MKII gjør Ref. lettere å like for et bredere publikum, mens jeg personlig mener de er blitt litt snillere i fremtredningen.

Ja takk begge deler, RF83 i kinoen og RF 7 i stua eller soverommet?
    -er det forskjell på oppløsning, dybde/bredde i lydbildet (3D)? Dynamikk?
    synes selv at RF7mkll spiller bedre på alle måter,bedre på micro dynamikk samt beholdt råskapen men bedre samspill mellom elementer samt bedre i toppen på detaljer,minner meg litt mer om Heritage serien
    Nei det er ikke akkurat blitt noe B&W i spillestil, men RF83 virker å være mer aggresiv og med fete og dypere bass.
    Men toppen er blirr snillere, men det som er forandret er for noen positivt og andre negativt - personlig likte jeg forrige gen. bedre i spillestil.

Synes det er gidd å ha begge to, men kun RF83 er fredet.

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    thomas1403 skrev:
    eddie1 skrev:
    bjornh skrev:
    thomas1403 skrev:
    janix skrev:
    utsolgt på markedet.
    RF83 var vel på mange måter arvtaker til RF-7, og nå kom RF83's arvtaker - RF-7 II

Jeg synes selv RF83 spiller fetere enn RF7 II, jeg har hatt RF83 i lang tid, og har de siste par mnd lånt en kompis RF7 II mens han var offshore - og har i den forbindelse foretatt en konkret sammenligning. Hornet har noe bedre oppløsning i MKII, men merker stort sett kun dette i direkte sammenligning. RF83 spiller lavere bass på all elektronikk har testet, samt med mer punch.

RF7 II er noe enklere å plassere plassmessig, mye pga RF83 er veldig dyp. Jeg personlig tror MKII gjør Ref. lettere å like for et bredere publikum, mens jeg personlig mener de er blitt litt snillere i fremtredningen.

synes selv at RF7mkll spiller bedre på alle måter,bedre på micro dynamikk samt beholdt råskapen men bedre samspill mellom elementer samt bedre i toppen på detaljer,minner meg litt mer om Heritage serien
    Nei det er ikke akkurat blitt noe B&W i spillestil, men RF83 virker å være mer aggresiv og med fete og dypere bass.
    Men toppen er blirr snillere, men det som er forandret er for noen positivt og andre negativt - personlig likte jeg forrige gen. bedre i spillestil.

ok oppfatter selv bassen som strammere og dypere enn på rf83 men det er jo en smaksak,fikk aldrig rf83 til hos meg

thomas1403

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.09.2010
    Antall liker
    70
    eddie1 skrev:
    thomas1403 skrev:
    eddie1 skrev:
    bjornh skrev:
    thomas1403 skrev:
    janix skrev:
    utsolgt på markedet.

ok oppfatter selv bassen som strammere og dypere enn på rf83 men det er jo en smaksak,fikk aldrig rf83 til hos meg
    selv har jeg, selvsagt i tillegg til et par mnd testing, fysisk målt hvor dypt de spiller i rom. og RF83 går lavere uten tvil. men RF7 II spiller bedre i mindre rom, og enklere å plassere - så mulig det er derfor du har fått til bassen bedre på de?

Misliker derimot sterkt disse festene til dekslene på MKII, de ber jo om å bli knekt med årene.. :p

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Serial skrev:
    Som en og annen garvet Klipsch venn her inne har gjettet, så har jeg sendt avgårde
    min Heresy III til Bergen i dag. Nå har jeg bare et par igjen :-[

Heresy III Lacewood

One down, one to go

Her er min siste test av disse. Svidde av nesten hele fire watt på det verste. Hørte en tre fire
    plater der de sto. Lyd bare på venstre øre slik jeg satt, men det låt ikke dårlig dette.

Noen flere watt vil gjøre seg. Blir moro å høre fra Vapor når han for koblet dem opp på sitt utstyr.

Sist og ikke minst: Velkommen som Klipsch eier Vapor!
    Hadde en liten mistanke ja ;)
    Ikke for mange par i den finishen omkring.

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.285
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Må bare smekke inn et Reference-bilde for å oppveie alt dette Heritage-snakket. ;)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.223
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen her nordpå som har Klipsch å låne øre til?

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    thomas1403 skrev:
    eddie1 skrev:
    thomas1403 skrev:
    eddie1 skrev:
    bjornh skrev:
    thomas1403 skrev:
    janix skrev:
    utsolgt på markedet.

selv har jeg, selvsagt i tillegg til et par mnd testing, fysisk målt hvor dypt de spiller i rom. og RF83 går lavere uten tvil. men RF7 II spiller bedre i mindre rom, og enklere å plassere - så mulig det er derfor du har fått til bassen bedre på de?

Misliker derimot sterkt disse festene til dekslene på MKII, de ber jo om å bli knekt med årene.. :p
    Hei rommet mitt er på 36m2.synes rf7 har beholdt råskapen men er litt mer hifi aktig.Synes uansett den er bedre enn rf83 på alle måter men som sagt så liker jeg heritage og de har med mkll gått litt tilbake til røttene.Den største forandringen er etter min mening toppen og samspillet mellom diskant/mellomtone,der er rf7 flere ganger bedre men som du sier så er det en smaksak og bra høytalere uansett ;)

Vapor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Antall liker
    195
    Sted
    Bergen
    Venting er noe herk....er spent nå, bytter ut fuglekasser med Klisch Heritage ;D ;D ;D

Sendingene er på vei fra Oslo...hvis jeg er heldig så er de her i morgen.....

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Vapor skrev:
    Venting er noe herk....er spent nå, bytter ut fuglekasser med Klisch Heritage ;D ;D ;D

Sendingene er på vei fra Oslo...hvis jeg er heldig så er de her i morgen.....
    Krysser fingrene for at de kommer i morgen og ikke minst er hele :)

De er flotte, nesten håpløst å få fram på bilder.

/jan

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det var ingen innlegg 27. august. Det er vel en merkedag, et dommedagstegn, når det går en dag uten bevegelse i denne tråden.

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.146
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    baluba skrev:
    Det var ingen innlegg 27. august. Det er vel en merkedag, et dommedagstegn, når det går en dag uten bevegelse i denne tråden.
    Kanskje folk koste seg ute i alt regnværet? ;D

J

J.J

Gjest
    baluba skrev:

Vi er venner - vi vet hva som er best - vi må ikke prate det ihjel heller.

Pakket ned mine La Scala idag - det er noe jeg merker ...... :'(

Men dem skal frem igjen ... men det tar nok tid

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.888
    Torget vurderinger
    2
    Deep Purple skrev:
    Noen som har en mening om hvordan en Scott 299 forsterker vil matche CW2 ?
    Hvor i alle dager får du tak i en sånn, Deep Purple?
    Uten at jeg har hørt en sånn forsterker, blir det selvsagt vanskelig å være sikker på noe som helst, men litt kvalifisert gjetting vil bli om lag i denne retningen:

- Den vil antakelig drive CW2 rimelig greit til høye volumer
    - Du vil ha hørbar støy, såpass gamle forsterkere suser til dels mye
    - Trafokvaliteten var ofte så som så den gangen, dette går ut over bassen, hurtighet, kontroll og slagkraft blir neppe i toppklasse.
    - Mellomtonen blir sikkert glatt, myk og behagelig

Totalt tror jeg ikke dette vil være drømmeforsterkeren, med unntak av den mulighet at du spiller bare tilbakelent akustisk jazz. Og med ditt nick er det faktisk mulig, all den tid rockebandet Deep Purple tok sitt navn fra tittelen på nettopp en sånn jazz-låt! :)
    Men om du nå spiller den mer "moderne" varianten av Deep Purple og det som verre er ;), da tillater jeg meg å tvile på at forsterkere fra tidlig 60-tall er rett match i 2011.

Mvh
    Håkon Rognlien

Deep Purple

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Antall liker
    55
    Sted
    Mosjøen
    Torget vurderinger
    3
    Takker for svar Håkon,det ligger en på bruktbørsen (vintageavdelingen)
    Ja fikk støyproblemer med min Music Angel på CW2...bruker nå min gamleECI-2.
    Men har jo lyst til å prøve en god støyfri rørforsterker til CW....
    Noen forslag i noenlunde edruelig prisklasse?

Deep Purple

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Antall liker
    55
    Sted
    Mosjøen
    Torget vurderinger
    3
    Og,ja det spilles både Deep Purple og det som "verre er" så"tøff" bass er et must...

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Deep Purple skrev:
    Xindak MT-3 er tyst som graven når den ikke spiller musikk. Ingen sus overhodet, noe som er nevnt i en av de få testene jeg har funnet på nettet. Men det er jo kinamikk, og noen vil heller ha susende museumsgjenstander i huset enn slike saker.

Deep Purple

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Antall liker
    55
    Sted
    Mosjøen
    Torget vurderinger
    3
    baluba skrev:
    Deep Purple skrev:
    Xindak MT-3 er tyst som graven når den ikke spiller musikk. Ingen sus overhodet, noe som er nevnt i en av de få testene jeg har funnet på nettet. Men det er jo kinamikk, og noen vil heller ha susende museumsgjenstander i huset enn slike saker.
    He,he har kinamikk fra før som spilte glimrende på RF-82,men som suser ubehagelig påCW...

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Deep Purple skrev:
    baluba skrev:
    Deep Purple skrev:
    He,he har kinamikk fra før som spilte glimrende på RF-82,men som suser ubehagelig påCW...
    Det stemmer helt sikkert. Sjekket for sikkerhets skyld testen, og fant også en annen som konkluderte med det samme. Dette er en uvanlig tyst forsterker, uansett om du sammenligner med rør eller transer.

I must tell you though this amp was extremely quiet in my system. I was very impressed by its silence not only because it is a tube amplifier, but whether tube or solid state this still was one quiet amp.
    Det går fram av testen at testeren tror at den har auto-bias, og det stemmer ikke. Bunnplaten må av for å komme til skruen som justerer bias på rørene. Men ellers er det en ok test. http://www.fulcrumaudio.ca/Product-Reviews/xindak-mt-3-reviews.html

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Deep Purple skrev:
    JanR skrev:
    Deep Purple skrev:
    Hva defineres som "edrulig" ?

/jan
    Ja,det var det da,5-15K kanskje... 8)
    Høres edruelig ut :)

Vet muligens om ett par M800 blokker (EL34 bestykket/70W pentode - 30W "triode" sånn ca.) som kan fungere.

Har brukt de her på khorn sammen med AN L2 pre og det er dørga tyst.
    Hvor holder du til i norge ? I kjørbar avstand fra Sarpsborg så er det bare å komme innom på en lytt.

Kan høre med eier om ønskelig ?

/jan

Vapor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Antall liker
    195
    Sted
    Bergen
    Du hendelse ;D ;D ;D

Hersey III i hus og spiller...de er uskadet og virker...spiller en del høyere mine concert 8 og med mere trøkk og live feeling.

Og de spiller like bra på Hungry John som Lee Ritenour.

Å bytte høyttalere er ikke bare enkelt, plutselig låter alt helt anderledes enn man er vant med, mine foreløpige inntrykk er iallefall veldig positive, var litt spent på om forsterkerne er like tyst som før, og det er de.

Jeg vi takke rolfozzy for sine beretninger fra gruven, det var det som gjorde meg nysgjerrig på Heresy allerede for ett par år siden,(er ikke den aller kjappeste til å reagere) takk også til alle som deler av sin kunnskap i denne flotte tråden

*redigerer signaturen*

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    baluba skrev:
    En passelig edruelig forsterker. Hvor mye forlanges for slike fine forsterkere?
    Hvis de skal selges, en passe edrulig pris, vil jeg tro 8)

Jeg er rett å slett ikke sikker. Men at de spiller bra på klipsch kan jeg gå god for.

/jan

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.146
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Vapor skrev:
    Du hendelse ;D ;D ;D

Hersey III i hus og spiller...de er uskadet og virker...spiller en del høyere mine concert 8 og med mere trøkk og live feeling.

Å bytte høyttalere er ikke bare enkelt, plutselig låter alt helt anderledes enn man er vant med, mine foreløpige inntrykk er iallefall veldig positive, var litt spent på om forsterkerne er like tyst som før, og det er de.

Jeg vi takke rolfozzy for sine beretninger fra gruven, det var det som gjorde meg nysgjerrig på Heresy allerede for ett par år siden,(er ikke den aller kjappeste til å reagere) takk også til alle som deler av sin kunnskap i denne flotte tråden

*redigerer signaturen*
    Gratulerer så masse til deg Vapor med flotte lydgengivere! :D
    Moro at du likte det du hørte med tanke på at du aldri har hørt de før.
    Den godeste Rolfozzy var også for meg den som fikk meg til å kjøpe Heresy. Det ble riktignok Heresy II på meg, men de holder absolutt mål, men mangler nok litt raffinement (i den grad man kan si at Heresy har raffinement) i forhold til IIIern.
    Heresy er en høyttaler man fort blir glad i og som spiller ROTTA av høyttalere som koster meget mere.

J

J.J

Gjest
    JanOlav skrev:
    Vapor skrev:
    Du hendelse ;D ;D ;D

*redigerer signaturen*
    Gratulerer så masse til deg Vapor med flotte lydgengivere! :D
    Moro at du likte det du hørte med tanke på at du aldri har hørt de før.
    Den godeste Rolfozzy var også for meg den som fikk meg til å kjøpe Heresy. Det ble riktignok Heresy II på meg, men de holder absolutt mål, men mangler nok litt raffinement (i den grad man kan si at Heresy har raffinement) i forhold til IIIern.
    Heresy er en høyttaler man fort blir glad i og som spiller ROTTA av høyttalere som koster meget mere.
    Rolfozzy ... skal ha kredd for å skrive pent og ærlig ;D Om Heresy .... han har æren for at mange har testet dem ut - så og meg.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.223
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    Deep Purple skrev:
    JanR skrev:
    Deep Purple skrev:
    Hva defineres som "edrulig" ?

/jan
    Ja,det var det da,5-15K kanskje... 8)
    Høres edruelig ut :)

Vet muligens om ett par M800 blokker (EL34 bestykket/70W pentode - 30W "triode" sånn ca.) som kan fungere.

Har brukt de her på khorn sammen med AN L2 pre og det er dørga tyst.
    Hvor holder du til i norge ? I kjørbar avstand fra Sarpsborg så er det bare å komme innom på en lytt.

Kan høre med eier om ønskelig ?

/jan
    Hvem forhandler disse?

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.146
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Er vel den godeste Arild på Hifiguiden som forhandler/importerer Consonance tror jeg.

Deep Purple

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Antall liker
    55
    Sted
    Mosjøen
    Torget vurderinger
    3

/jan

[/quote]
    Takk for tilbudet,skulle gjerne men bor ved Mosjøen i Nordland.

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.009
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    RF7 er utrolig store!

Fikk litt karasjokk da jeg så de på Lørenskogmessa.

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Idag så er et sett Musical Innovation på vei fra Malmin med posten så er spent på om de klarer og blåse liv i mine RF7mkll ::)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    Idag så er et sett Musical Innovation på vei fra Malmin med posten så er spent på om de klarer og blåse liv i mine RF7mkll ::)
    Etter antall innlegg å bedømme så blir det nok en djevelsk lyd.

/jan

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.223
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:

/jan
    Musical Innovation vil får liv i dine RF7 Mk.II.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    bjornh skrev:
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:

/jan
    Det gjør du også med en t-amp :p

/jan

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    JanR skrev:
    bjornh skrev:
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:

/jan
    Det gjør du også med en t-amp :p

/jan
    hehe det gjør det nok men vil ha nok krefter til at jeg får utnyttet de skikkelig.Har testet med rør og klasse A mellom 30 og 55watt og det er ikke nok etter min smak.Til La Scala så funker det ok men føler at RF7 er ganske tunge å drive selv med en følsomhet på 101db ::)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.285
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    hehe det gjør det nok men vil ha nok krefter til at jeg får utnyttet de skikkelig.Har testet med rør og klasse A mellom 30 og 55watt og det er ikke nok etter min smak.Til La Scala så funker det ok men føler at RF7 er ganske tunge å drive selv med en følsomhet på 101db ::)
    [/quote]

Det var rart. Hverken tester eller impedanskurver og fasevinkler tyder på det.

Litt overflod av effekt blir jo uansett aldri feil! ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn