hehe høres bra ut,henter mitt par i morgenOve W skrev:Boogie faktoren er der den ;Djokris skrev:denne serien er vel også mer strømlinjeformet og kanskje berenet for de fleste hjem, for meg så har den alltid minnet om en kryssning av euro og us , dvs utseendet betyr litt for denne modellen, hvordan den spiller ?Dazed skrev:Sannsynligvis fordi denne serien (og enkelte andre produkter) er utviklet parallelt for å kun selges i enkelte amerikanske butikkjeder, og egentlig ikke var meningen at skulle selges til "vanlige" klipsch-forhandlere eller til Norge i det hele tatt.Torsen skrev:Hvorfor har ikke menigheten her inne snakket noe om Icon serien? Etter hva jeg forstår, så skal dette være en god høyttaler.
De er vel som oftest (uten at jeg har sett nærmere på dem) litt nedsparte varianter av Reference-modeller?
helt sikkert i klipschs ånd men kanskje noe mindre boogie faktor?
Nå er jo disse nye,men med Aronoven og den bassen den varter opp med er det ikke galt. Ser jo flotte ut også!
O
Nei men handla div andre ting.Hadde droppa det hadde du vært kjapp ;Deddie1 skrev:Hei har du kjøpt deg nye?paisley skrev:Hva,er du gal mann Hvorfor må dere Øssfold folk være så treige!!?Hadde du sagt dette forrige uke hadde jeg pokker meg kjøpt de.eddie1 skrev:Hvis dere vet om noen som er intresert så kommer det muligens et par la scala med tilhørende hfs beyma sub for salg
Du får komme med noen fler lytte inntrykk kontra andre klipsch du har hatt innomOve W skrev:Låter ikke galt rett ut av esken!
Etter utseendet og omtaler rundt om og bedømme så er det merkelig at det ikke er fler av disse her inne! ???Ove W skrev:Ikke ulik RF men litt mere hi-fi kanskje,ikke lett ennå og si da de trenger noen timer disse også. De har ikke den pukkelen på bassen som RF 82 hadde,låter rent og pent ;D
+ at de er ikke så rettnings avhengie som RF merker jeg,måtte sitte på "plassen" min med RF 3 mens nå kan jeg bevege meg mere i soffan på en måte.
O
Er ekte tre finèr ja,flotte høyttalere.Torsen skrev:I følge gutta på Audiocomaniet så skal Icon spille overraskende bra. Fortell litt mer når de har fått noen timer på baken. Bare synd den nye modellen har fått noe av det samme kjedelige designet som Synergy. De du viser her er jo flotte å se på. Mener det faktisk er ekte trefinér i de også..
Takk duJanOlav skrev:Ser kult ut Jan!
hehe best for deg detJanR skrev:Takk duJanOlav skrev:Ser kult ut Jan!
Artig å leke litt, ikke rare jobben, reversibelt (hører du eddie1 )
/jan
eddie1 skrev:hehe best for deg detJanR skrev:Takk duJanOlav skrev:Ser kult ut Jan!
/jan
Nettopp!JanR skrev:Takk duJanOlav skrev:Ser kult ut Jan!
Ikke mine topper/horn. BHO som har slengt ihopes og låner villig vekk.
/jan
Bare å kjøre på det vettu JOJanOlav skrev:Nettopp!JanR skrev:Takk duJanOlav skrev:Ser kult ut Jan!
Ikke mine topper/horn. BHO som har slengt ihopes og låner villig vekk.
/jan
Det er jo tingen, lage egen topp, ikke ødelegge originalen. ;D
Moro å prøvd engang.
Er spent på ditt intrykk, når du får en fungerende subwoofer.eddie1 skrev:da var de nye subbene koblet opp og den ene er uten lyd,det lyser på poweren men den er altså tyst ??? :-\ :'(
Hei bytter om på kablene(v-h kanal) og det kommer fortsatt lyd bare fra den ene! power lyser også så må jo være noe galt et sted noe jeg ikke har tenkt å "skru" på for å sjekkeJ.J skrev:Får den signal da ?
Ergelig.eddie1 skrev:Hei bytter om på kablene(v-h kanal) og det kommer fortsatt lyd bare fra den ene! power lyser også så må jo være noe galt et sted noe jeg ikke har tenkt å "skru" på for å sjekkeJ.J skrev:Får den signal da ?
Hei har fått tilbud om og få tilsendt en ny sub forsterker da de ikke har fler på lager men er usikker på hva jeg gjøreddie1 skrev:Hei bytter om på kablene(v-h kanal) og det kommer fortsatt lyd bare fra den ene! power lyser også så må jo være noe galt et sted noe jeg ikke har tenkt å "skru" på for å sjekkeJ.J skrev:Får den signal da ?
Ta i mot den forsterkeren,lett og bytte om jeg ikke husker feil.eddie1 skrev:Hei har fått tilbud om og få tilsendt en ny sub forsterker da de ikke har fler på lager men er usikker på hva jeg gjøreddie1 skrev:Hei bytter om på kablene(v-h kanal) og det kommer fortsatt lyd bare fra den ene! power lyser også så må jo være noe galt et sted noe jeg ikke har tenkt å "skru" på for å sjekkeJ.J skrev:Får den signal da ?
+1 hvis det er helt uproblematisk å bytte den, ville dog blitt veldig usikker på disse hvis jeg hadde mottattOve W skrev:Ta i mot den forsterkeren,lett og bytte om jeg ikke husker feil.eddie1 skrev:Hei har fått tilbud om og få tilsendt en ny sub forsterker da de ikke har fler på lager men er usikker på hva jeg gjøreddie1 skrev:Hei bytter om på kablene(v-h kanal) og det kommer fortsatt lyd bare fra den ene! power lyser også så må jo være noe galt et sted noe jeg ikke har tenkt å "skru" på for å sjekkeJ.J skrev:Får den signal da ?
O
Jeg har eid mye Def Tec,lite problemer med de. Mercedesn min har mye mere problemer ;Djokris skrev:+1 hvis det er helt uproblematisk å bytte den, ville dog blitt veldig usikker på disse hvis jeg hadde mottattOve W skrev:Ta i mot den forsterkeren,lett og bytte om jeg ikke husker feil.eddie1 skrev:Hei har fått tilbud om og få tilsendt en ny sub forsterker da de ikke har fler på lager men er usikker på hva jeg gjøreddie1 skrev:Hei bytter om på kablene(v-h kanal) og det kommer fortsatt lyd bare fra den ene! power lyser også så må jo være noe galt et sted noe jeg ikke har tenkt å "skru" på for å sjekkeJ.J skrev:Får den signal da ?
O
slike produkter som ikke funket, men det er meg
det er sant , men den innebygde skeptikeren hos meg slår ut i full blomst hvis og når slik skjer med megOve W skrev:Jeg har eid mye Def Tec,lite problemer med de. Mercedesn min har mye mere problemer ;Djokris skrev:+1 hvis det er helt uproblematisk å bytte den, ville dog blitt veldig usikker på disse hvis jeg hadde mottattOve W skrev:Ta i mot den forsterkeren,lett og bytte om jeg ikke husker feil.eddie1 skrev:Hei har fått tilbud om og få tilsendt en ny sub forsterker da de ikke har fler på lager men er usikker på hva jeg gjøreddie1 skrev:Hei bytter om på kablene(v-h kanal) og det kommer fortsatt lyd bare fra den ene! power lyser også så må jo være noe galt et sted noe jeg ikke har tenkt å "skru" på for å sjekkeJ.J skrev:Får den signal da ?
O
slike produkter som ikke funket, men det er meg
Mandags produkter får du i alle merker.
O
Hei er vel det samme jeg har lest meg frem til,litt mer sivilisert enn RF.En bedre allrounder kanskje som er litt mer "hifi" men fikk høre at RFmkll er nærmere disse enn mkl! Tror vi har fått veldig mye for pengene ;DOve W skrev:Icon WF 35 fikk ikke gale skussmål av Rognlien ;D
Konklusjon
Klipsch Icon35 er svært gode allroundhøyttalere
som gjengir så vel enkel som
kompleks musikk av alle slag på høyt
nivå. Rett nok ikke en typisk high-end
gjengivelse, men en solid og presis musikkformidling
med vekt på harmoni
og rytmikk. Balansen tilsier at den
passer med et stort utvalg forsterkere,
men jeg ville nok helst anbefale å gå for
litt fyldige gjengivere i lag med disse.
Størrelsen tatt i betraktning, er dette
svært så kompetente høyttalere, for de
spiller svært levende også med moderat
effekt. Til hjemmekinoen vil du vel
ikke komme helt i mål uten sub, men
fundamentet er plenty for de fleste ved
gjengivelse av musikk.
Intet å frykte, dette er Klipscher for
allmuen. De driver alt fra kammermusikk
til kanapeene til housemusikken
på ungdomsfesten. Anbefales til de
møblerte hjem uten skrupler!
Pris: NOK 13990,- / par.
Importør: Audiocompaniet
Deg om detRoberth skrev:Opplever her at plasseringa av H3 er viktigere en forsterkeri.
er vel stort sett et sted disse helst burde stå og det er i hjørner!Roberth skrev:Opplever her at plasseringa av H3 er viktigere en forsterkeri.
Tror nok det! ;Deddie1 skrev:Hei er vel det samme jeg har lest meg frem til,litt mer sivilisert enn RF.En bedre allrounder kanskje som er litt mer "hifi" men fikk høre at RFmkll er nærmere disse enn mkl! Tror vi har fått veldig mye for pengene ;DOve W skrev:Icon WF 35 fikk ikke gale skussmål av Rognlien ;D
Konklusjon
Klipsch Icon35 er svært gode allroundhøyttalere
som gjengir så vel enkel som
kompleks musikk av alle slag på høyt
nivå. Rett nok ikke en typisk high-end
gjengivelse, men en solid og presis musikkformidling
med vekt på harmoni
og rytmikk. Balansen tilsier at den
passer med et stort utvalg forsterkere,
men jeg ville nok helst anbefale å gå for
litt fyldige gjengivere i lag med disse.
Størrelsen tatt i betraktning, er dette
svært så kompetente høyttalere, for de
spiller svært levende også med moderat
effekt. Til hjemmekinoen vil du vel
ikke komme helt i mål uten sub, men
fundamentet er plenty for de fleste ved
gjengivelse av musikk.
Intet å frykte, dette er Klipscher for
allmuen. De driver alt fra kammermusikk
til kanapeene til housemusikken
på ungdomsfesten. Anbefales til de
møblerte hjem uten skrupler!
Pris: NOK 13990,- / par.
Importør: Audiocompaniet
Jepp, hvis de ikke står i hjørner blir bassen veldig udefinert opplever jeg.eddie1 skrev:er vel stort sett et sted disse helst burde stå og det er i hjørner!Roberth skrev:Opplever her at plasseringa av H3 er viktigere en forsterkeri.
Sier ikke at forsterkeri ikke har noe å si.JanR skrev:Deg om detRoberth skrev:Opplever her at plasseringa av H3 er viktigere en forsterkeri.
/jan
rommet er dessverre alfa omega for å kunne få ut potensialet i ht, mange bytter gjerne ting i oppsettet som ellers kunne vært unngått , nettopp pga dette med rommets innvirkning, det er min teori om ikke annetrumath skrev:Jeg har testet mine på bra forsterkeri (Det som benyttes i hovedanlegget), men da ble de også plassert i kjelleren, og magien forsvant dessverre. Foretok ikke mer enn en times test, så med mye styr og ommøbleringer, så kanskje, bare kanskje, kunne jeg klart å nå samme nivå som jeg opplever i stue.
I stua er det nær bakvegg. En ht plassert i hjørne, andre ikke, toe-inn, og drevet av en rimelig og grei Denon receiver... !!
Låter herlig i stua. Tannoyene mine beholder pallplassen i kjelleren.
Rommet er utrolig viktig. Hvordan den enkelte høyttaler samspiller med akkurat DITT rom, tror jeg er en undervurdert faktor.
sant det eddie, de har mye å velge i, men forsatt viktig å tenke igjennom hvilken som kan (i utgangspunktet) passe rom og smak besteddie1 skrev:Synes Klipsch med icon og palladium serien nå har blitt et merke der hvor de fleste har muligheten til å finne sin "egen" lyd.Klipsch kommer vel bare til og vokse seg ennå større ;D
Der var subbene opp og går begge to! skrudde ut forsterkeren og der var det en løs kontakt så da var alt i orden ;DOve W skrev:Ta i mot den forsterkeren,lett og bytte om jeg ikke husker feil.eddie1 skrev:Hei har fått tilbud om og få tilsendt en ny sub forsterker da de ikke har fler på lager men er usikker på hva jeg gjøreddie1 skrev:Hei bytter om på kablene(v-h kanal) og det kommer fortsatt lyd bare fra den ene! power lyser også så må jo være noe galt et sted noe jeg ikke har tenkt å "skru" på for å sjekkeJ.J skrev:Får den signal da ?
O
eddie1 skrev:Der var subbene opp og går begge to! skrudde ut forsterkeren og der var det en løs kontakt så da var alt i orden ;DOve W skrev:Ta i mot den forsterkeren,lett og bytte om jeg ikke husker feil.eddie1 skrev:Hei har fått tilbud om og få tilsendt en ny sub forsterker da de ikke har fler på lager men er usikker på hva jeg gjøreddie1 skrev:Hei bytter om på kablene(v-h kanal) og det kommer fortsatt lyd bare fra den ene! power lyser også så må jo være noe galt et sted noe jeg ikke har tenkt å "skru" på for å sjekkeJ.J skrev:Får den signal da ?
O
hadde to slike aw60 og en 4.6 pre og det spillte musikk det, kan tenke meg han er nøyd jaJanR skrev:eddie1 skrev:Der var subbene opp og går begge to! skrudde ut forsterkeren og der var det en løs kontakt så da var alt i orden ;DOve W skrev:Ta i mot den forsterkeren,lett og bytte om jeg ikke husker feil.eddie1 skrev:Hei har fått tilbud om og få tilsendt en ny sub forsterker da de ikke har fler på lager men er usikker på hva jeg gjøreddie1 skrev:Hei bytter om på kablene(v-h kanal) og det kommer fortsatt lyd bare fra den ene! power lyser også så må jo være noe galt et sted noe jeg ikke har tenkt å "skru" på for å sjekkeJ.J skrev:Får den signal da ?
O
Hadde en kompis på tlf for 10 min siden, akkurat huket opp ett par rf-82 i stua. Bablet og mumlet mens musikk gikk på fullt i bakgrunn
Hørtes nøyd ut 8)
Brukes foresten på en gammel ec pre og aw60. Tidligere satt han på snell J IV, virket som han var ferdig med Snell :
/jan