Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JLmorten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    776
    Antall liker
    143
    Ny Subb.

    Har i 1års tid ca levd lykkelig med min Klipsch xw500. Den overasker stadig, og syns bare den integreres bedre og bedre med RF82. Det er kjekt og spille musikk også på lavt nivå, og det merkes at den spiller i ett med Rf82`ene.

    Men har jo altid hat lyst på ein RF subb, ein av toppmodellene. Og nå når ein nabo pluttselig hadde ein RT-10d til salgs for ein aksetabel pris så måtte eg jo bare kjøpa den ;D ;D

    Planen blir og prøve litt ut selvsagt, og først blir nokk og bytte ut XW500 med denne, se hvordan dette blir.

    Ofte er jo 2 subber bedre enn 1, blandt annet pga lettere og integrere, men hva trur folket om og prøve og integrere desse 2 sammen?

    RT-10d har også kalibrerings mic. Hvordan er kvaliteten på denne? og dersom jeg vil prøve og integrere begge, skal jeg da bare drite i mic og kalibrere som vanlig eller vil det ha noe for seg og kalibrere bare den ene og den andre manuelt??

    Noen som har noen meininger eller har prøvde desse subbene, og har lyst og komme noen ord om desse, f.eks hvilke opplever dere som mest musikkalske osv, Knuser RT-10d XW500 på adle felt?????

    Og det er musikken som står som prioritet
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    To subber høres ut som en god idé (symmetrisk plassert om lyttepos.), men to FORSKJELLIGE subber, høres ikke så heldig ut, synes jeg.
     

    JLmorten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    776
    Antall liker
    143
    JLmorten skrev:
    Ny Subb.

    Har i 1års tid ca levd lykkelig med min Klipsch xw500. Den overasker stadig, og syns bare den integreres bedre og bedre med RF82. Det er kjekt og spille musikk også på lavt nivå, og det merkes at den spiller i ett med Rf82`ene.

    Men har jo altid hat lyst på ein RF subb, ein av toppmodellene. Og nå når ein nabo pluttselig hadde ein RT-10d til salgs for ein aksetabel pris så måtte eg jo bare kjøpa den ;D ;D

    Planen blir og prøve litt ut selvsagt, og først blir nokk og bytte ut XW500 med denne, se hvordan dette blir.

    Ofte er jo 2 subber bedre enn 1, blandt annet pga lettere og integrere, men hva trur folket om og prøve og integrere desse 2 sammen?

    RT-10d har også kalibrerings mic. Hvordan er kvaliteten på denne? og dersom jeg vil prøve og integrere begge, skal jeg da bare drite i mic og kalibrere som vanlig eller vil det ha noe for seg og kalibrere bare den ene og den andre manuelt??

    Noen som har noen meininger eller har prøvde desse subbene, og har lyst og komme noen ord om desse, f.eks hvilke opplever dere som mest musikkalske osv, Knuser RT-10d XW500 på adle felt?????

    Og det er musikken som står som prioritet
    Ser at RT-10D har linjeutgang/pass thru. kjører den samme signal ut som inn?? uansett om man forandre phase osv???
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    JLmorten skrev:
    JLmorten skrev:
    Ny Subb.

    Har i 1års tid ca levd lykkelig med min Klipsch xw500. Den overasker stadig, og syns bare den integreres bedre og bedre med RF82. Det er kjekt og spille musikk også på lavt nivå, og det merkes at den spiller i ett med Rf82`ene.

    Men har jo altid hat lyst på ein RF subb, ein av toppmodellene. Og nå når ein nabo pluttselig hadde ein RT-10d til salgs for ein aksetabel pris så måtte eg jo bare kjøpa den ;D ;D

    Planen blir og prøve litt ut selvsagt, og først blir nokk og bytte ut XW500 med denne, se hvordan dette blir.

    Ofte er jo 2 subber bedre enn 1, blandt annet pga lettere og integrere, men hva trur folket om og prøve og integrere desse 2 sammen?

    RT-10d har også kalibrerings mic. Hvordan er kvaliteten på denne? og dersom jeg vil prøve og integrere begge, skal jeg da bare drite i mic og kalibrere som vanlig eller vil det ha noe for seg og kalibrere bare den ene og den andre manuelt??

    Noen som har noen meininger eller har prøvde desse subbene, og har lyst og komme noen ord om desse, f.eks hvilke opplever dere som mest musikkalske osv, Knuser RT-10d XW500 på adle felt?????

    Og det er musikken som står som prioritet
    Ser at RT-10D har linjeutgang/pass thru. kjører den samme signal ut som inn?? uansett om man forandre phase osv???
    Bare og prøve det vel.

    Eller?
     

    JLmorten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    776
    Antall liker
    143
    Dazed skrev:
    To subber høres ut som en god idé (symmetrisk plassert om lyttepos.), men to FORSKJELLIGE subber, høres ikke så heldig ut, synes jeg.
    får samme tankene selv ::) ::)
    er joe egentligt bare og prøve, noe som kommer til og bli gjort også ;D

    Men skader ikke og høre litt om andres erfaringer og meininger også.. kan kun bli klokere av slik ikke dommere :) (alle regler har untak) :p
     

    JLmorten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    776
    Antall liker
    143
    rolfozzy skrev:
    JLmorten skrev:
    JLmorten skrev:
    Ny Subb.

    Har i 1års tid ca levd lykkelig med min Klipsch xw500. Den overasker stadig, og syns bare den integreres bedre og bedre med RF82. Det er kjekt og spille musikk også på lavt nivå, og det merkes at den spiller i ett med Rf82`ene.

    Men har jo altid hat lyst på ein RF subb, ein av toppmodellene. Og nå når ein nabo pluttselig hadde ein RT-10d til salgs for ein aksetabel pris så måtte eg jo bare kjøpa den ;D ;D

    Planen blir og prøve litt ut selvsagt, og først blir nokk og bytte ut XW500 med denne, se hvordan dette blir.

    Ofte er jo 2 subber bedre enn 1, blandt annet pga lettere og integrere, men hva trur folket om og prøve og integrere desse 2 sammen?

    RT-10d har også kalibrerings mic. Hvordan er kvaliteten på denne? og dersom jeg vil prøve og integrere begge, skal jeg da bare drite i mic og kalibrere som vanlig eller vil det ha noe for seg og kalibrere bare den ene og den andre manuelt??

    Noen som har noen meininger eller har prøvde desse subbene, og har lyst og komme noen ord om desse, f.eks hvilke opplever dere som mest musikkalske osv, Knuser RT-10d XW500 på adle felt?????

    Og det er musikken som står som prioritet
    Ser at RT-10D har linjeutgang/pass thru. kjører den samme signal ut som inn?? uansett om man forandre phase osv???
    Bare og prøve det vel.

    Eller?
    ja det skal bli prøvd...... men altids gøy og høre andres erfaring og meining også...
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    Vapor skrev:
    God aften (Klipsh) venner :)

    Tenkte jeg skulle få ned på papiret? mine erfaringer med Hersey III nå etter noen måneders flittig bruk.

    De har blitt for meg en ny tidsregning...før og etter HIII ;D , har alltid hatt god og pen lyd, men etter den nye tidsregningen har jeg fortsatt pen lyd...men også brutal og eksplosiv når det passer.

    Dette er mine erfaringer...ikke sikkert det er fasiten for andre HIII eiere :)

    De er virkelig kilne høyttalere...utrolig kresen på elektronikk og plassering...men når det klaffer så låter det himmelsk.
    Fyller hele stuen med godlyd...trommene slår i brystkassen, og det rister i sofaen når det spilles høyt...men alltid klart og rent.
    Trenger ikke å spille høyt...låter fantastisk på lavere nivåer også....er bare det at det blir fort litt høyt....

    De som sier HIII ikke spiller bass må prøve med skikkelig forsterkeri ;D

    På den annen side så er de så kresen på plasseringen/rommet at de måtte flyttes på når jeg satte i nye rør i pre-ampen ;D ;D

    De bør stå i hjørner med masse tow-inn...hos meg må de litt ut fra bakvegg, ellers blir det for mye og broomete bass..når avstanden er riktig så spiller de god bass..toner og detaljer kommer fram i bassen på en helt annen måte enn jeg er vant med.

    Med mye tow-in og rett avstand fra vegg...og rett rør i pre-ampen ;D så er det dyp og stram bass...toppen bittelitt temmet , og mellomtonen er stor og deilig

    Kan bruke en klisje og si at de spiller musikk, med det så mener jeg at det låter ekte på en måte...ikke ulikt sånn jeg liker lyden på konsert.

    mine tanker en fredag kveld etter ett par skarpe..... ;D

    Glad jeg datt borti Hersey ;D
    Duverden så enig jeg er.

    Men de står ikke helt inni hjørnene hos meg. Jeg har for korte kabler. Etter jeg bytta pærer i ampen til Mesh Plate ble bassen bra/bedre.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    JLmorten skrev:
    rolfozzy skrev:
    JLmorten skrev:
    JLmorten skrev:
    Ny Subb.

    Har i 1års tid ca levd lykkelig med min Klipsch xw500. Den overasker stadig, og syns bare den integreres bedre og bedre med RF82. Det er kjekt og spille musikk også på lavt nivå, og det merkes at den spiller i ett med Rf82`ene.

    Men har jo altid hat lyst på ein RF subb, ein av toppmodellene. Og nå når ein nabo pluttselig hadde ein RT-10d til salgs for ein aksetabel pris så måtte eg jo bare kjøpa den ;D ;D

    Planen blir og prøve litt ut selvsagt, og først blir nokk og bytte ut XW500 med denne, se hvordan dette blir.

    Ofte er jo 2 subber bedre enn 1, blandt annet pga lettere og integrere, men hva trur folket om og prøve og integrere desse 2 sammen?

    RT-10d har også kalibrerings mic. Hvordan er kvaliteten på denne? og dersom jeg vil prøve og integrere begge, skal jeg da bare drite i mic og kalibrere som vanlig eller vil det ha noe for seg og kalibrere bare den ene og den andre manuelt??

    Noen som har noen meininger eller har prøvde desse subbene, og har lyst og komme noen ord om desse, f.eks hvilke opplever dere som mest musikkalske osv, Knuser RT-10d XW500 på adle felt?????

    Og det er musikken som står som prioritet
    Ser at RT-10D har linjeutgang/pass thru. kjører den samme signal ut som inn?? uansett om man forandre phase osv???
    Bare og prøve det vel.

    Eller?
    ja det skal bli prøvd...... men altids gøy og høre andres erfaring og meining også...
    Kanskje ikke så mange som har erfaring med to forskjellige subber samtidig. Du får være pioneren. Tror jeg.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    skål alle klipsch venner, koser meg meg musikk og en ladegaard jule øl, ikke verst den :)
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tar sjansen selv om det er lite Klipsch i mine hjørnehorn. ;D
     

    Vedlegg

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Jøss....erru sjuk? :eek:
    Da hender det blåbærsaft hjelper serru. ;D
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    BHO skrev:
    Jøss....erru sjuk? :eek:
    Da hender det blåbærsaft hjelper serru. ;D
    Hjelper mot tørsten etter og ha fråtsa i juleansjos. ;D
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Å....den med nisse på utsia av boksen? ;D
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.131
    Antall liker
    8.763
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har erfaringer eventuelt synspunkter på subwooferne til Klipsch, eksempelvis SW-310 og SW-311?
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Her drikkes det både Aas juleøl, Gato Negro og Tuborg Pils.
    Samtidig nytes lyden fra et par RF52. :D
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.131
    Antall liker
    8.763
    Torget vurderinger
    1
    Det var litt forskjell på størrelsen der. Er det RF63 i front?
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    JanR skrev:
    JanOlav skrev:
    Olbor skrev:
    jokris skrev:
    skål alle klipsch venner, koser meg meg musikk og en ladegaard jule øl, ikke verst den :)
    Nok et kvalitetsprodukt fra Grans bryggerier her i Sandefjord. :)
    ;D
    Nøyer med meg Grans, bra pils :)
    Og Roger Waters i spilleren " pros and cons....." bra combo ;)

    /jan
    Grans er absolutt akseptabelt, nesten like bra som Aas. :D Skål!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.131
    Antall liker
    8.763
    Torget vurderinger
    1
    RF62 MK. II eller RF52 Mk. II?
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Spiller nå med Palladium med 2xsubb og kan ikke akkurat si jeg savner la scala :'( ;D
    Har ikke engang begynt å jobbe med plassering eller justeringer men rimelig fornøyd ;)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.131
    Antall liker
    8.763
    Torget vurderinger
    1
    eddie1 skrev:
    Spiller nå med Palladium med 2xsubb og kan ikke akkurat si jeg savner la scala :'( ;D
    Har ikke engang begynt å jobbe med plassering eller justeringer men rimelig fornøyd ;)
    Interessant. Men Palladium er jo kostbare da.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    bjornh skrev:
    eddie1 skrev:
    Spiller nå med Palladium med 2xsubb og kan ikke akkurat si jeg savner la scala :'( ;D
    Har ikke engang begynt å jobbe med plassering eller justeringer men rimelig fornøyd ;)
    Interessant. Men Palladium er jo kostbare da.
    og det er selvfølgelig Musical Innovation som driver det hele ;)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.131
    Antall liker
    8.763
    Torget vurderinger
    1
    -men da skjønner jeg det veldig godt! Kvalitet hele veien! ;D
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Grans er konge. Godt øl til en utrolig pris. Juleølet dems er også fantastisk bra. :)

    Off topic gitt, får komme på rett spor igjen:

    RF-63 er helt sinnsyke med 250 potente watt. Transformers på Blu-Ray er EPIC.

    EDIT: AN-E, savner dere ikke lenger.
     

    sonicfrontiers

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    848
    Antall liker
    332
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    3
    Spiller nå med Palladium med 2xsubb og kan ikke akkurat si jeg savner la scala
    Har ikke engang begynt å jobbe med plassering eller justeringer men rimelig fornøyd
    Bilder da Eddie1 ;D

    Sonicfrontiers
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Olbor skrev:
    Grans er konge. Godt øl til en utrolig pris. Juleølet dems er også fantastisk bra. :)

    Off topic gitt, får komme på rett spor igjen:

    RF-63 er helt sinnsyke med 250 potente watt. Transformers på Blu-Ray er EPIC.

    EDIT: AN-E, savner dere ikke lenger.
    RF63 er blandt eliten innen Klipsch ;)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    sonicfrontiers skrev:
    Spiller nå med Palladium med 2xsubb og kan ikke akkurat si jeg savner la scala
    Har ikke engang begynt å jobbe med plassering eller justeringer men rimelig fornøyd
    Bilder da Eddie1 ;D

    Sonicfrontiers
    Prøve og ta et par utover men de står nå stablet i hytt og pine sammen med la scala og subb hehe
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Olbor skrev:
    Grans er konge. Godt øl til en utrolig pris. Juleølet dems er også fantastisk bra. :)

    Off topic gitt, får komme på rett spor igjen:

    RF-63 er helt sinnsyke med 250 potente watt. Transformers på Blu-Ray er EPIC.

    EDIT: AN-E, savner dere ikke lenger.
    Klipsch er det beste vet du Ole! ;)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.131
    Antall liker
    8.763
    Torget vurderinger
    1
    eddie1 skrev:
    Olbor skrev:
    Grans er konge. Godt øl til en utrolig pris. Juleølet dems er også fantastisk bra. :)

    Off topic gitt, får komme på rett spor igjen:

    RF-63 er helt sinnsyke med 250 potente watt. Transformers på Blu-Ray er EPIC.

    EDIT: AN-E, savner dere ikke lenger.
    RF63 er blandt eliten innen Klipsch ;)
    Jeg tenkte å prøve meg på RF 7 Mk. II -men først må jeg få hørt den.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn