Antyder tidligere i tråden at Elkjøp også selger Klipsch om dagene?Kan se sånn ut.Er det noen nye som skal ta seg av importen av Klipsch?
/jan
Er det med andre ord Elkjøp som skal ta seg av salget av Klipsch i Norge?
Antyder tidligere i tråden at Elkjøp også selger Klipsch om dagene?Kan se sånn ut.Er det noen nye som skal ta seg av importen av Klipsch?
/jan
Aner ikke.Antyder tidligere i tråden at Elkjøp også selger Klipsch om dagene?Kan se sånn ut.Er det noen nye som skal ta seg av importen av Klipsch?
/jan
Er det med andre ord Elkjøp som skal ta seg av salget av Klipsch i Norge?
Prøvde samme trikset på førkjas Forte II...I dag tok jeg en liten "trykktest" på Chorusene. Når jeg trykker inn bassen, så reagerer slaven bak med en gang. Men den går tilbake like fort uten at jeg har sluppet bassen. Skal vel ikke være sånn? Har nok noe lekkasje rundt om kring. Pakningene rundt elementene er jo paddeflate og har nok mistet spensen. Noen ide om hva jeg kan bruke her?
Det samme skjer på mine ChorusII,som hos JanR.Prøvde samme trikset på førkjas Forte II...I dag tok jeg en liten "trykktest" på Chorusene. Når jeg trykker inn bassen, så reagerer slaven bak med en gang. Men den går tilbake like fort uten at jeg har sluppet bassen. Skal vel ikke være sånn? Har nok noe lekkasje rundt om kring. Pakningene rundt elementene er jo paddeflate og har nok mistet spensen. Noen ide om hva jeg kan bruke her?
Det som skjer her er at slaven følger front elementet og går litt tilbake, men ikke helt tilbake, så man kan anta at det er trykk i kassa.
Du har strammet skruene på elementene, sjekket terminaler osv ?
/jan
Er det noen nye som skal ta seg av importen av Klipsch?
Enig. Får håpe at dette kun er tullete rykter og ikke har rot i virkeligheten. Faen mann, var å hentet deler hos de sent på nyttårsdagen jo. Det er distributøren det.Uansett er det jo utrolig tråkig hvis ikke AC skal fortsette med klipsch.
/jan
Er vel bare å stikke innom og høre for en eller annen som er på hortenmessa. Eller ta en tlf på mandag.Enig. Får håpe at dette kun er tullete rykter og ikke har rot i virkeligheten. Faen mann, var å hentet deler hos de sent på nyttårsdagen jo. Det er distributøren det.Uansett er det jo utrolig tråkig hvis ikke AC skal fortsette med klipsch.
/jan
De har fjernet Klipsch fra sin liste over agenturer Audiocompaniet - Oslo - NorwayEnig. Får håpe at dette kun er tullete rykter og ikke har rot i virkeligheten. Faen mann, var å hentet deler hos de sent på nyttårsdagen jo. Det er distributøren det.Uansett er det jo utrolig tråkig hvis ikke AC skal fortsette med klipsch.
/jan
Takker Jan! Da har jeg nok et trykkproblem ja. Slaven går rett tilbake til nullpunkt. Som nevnt så er pakningene elendige. Alle skruer er strammet. Må jeg lage egne pakninger eller er det mulig å få tak i nye tru? Kan jo ikke leve med dette;-)Prøvde samme trikset på førkjas Forte II...I dag tok jeg en liten "trykktest" på Chorusene. Når jeg trykker inn bassen, så reagerer slaven bak med en gang. Men den går tilbake like fort uten at jeg har sluppet bassen. Skal vel ikke være sånn? Har nok noe lekkasje rundt om kring. Pakningene rundt elementene er jo paddeflate og har nok mistet spensen. Noen ide om hva jeg kan bruke her?
Det som skjer her er at slaven følger front elementet og går litt tilbake, men ikke helt tilbake, så man kan anta at det er trykk i kassa.
/jan
men det er da mange som selger klipsch enda . Bass brothers , audiofoni , stereofil , elutsyr , musik magazinet.
men det er da mange som selger klipsch enda . Bass brothers , audiofoni , stereofil , elutsyr , musik magazinet.
Men alle disse kjøper AV Audiocompaniet!Altså det er en importør som mangler, ikke distributører!
[/QUOTE Nei jeg har forstått det er litt domt det der lurer på hvem som tar over som impotør.
Burde vel kunne gå an å få tak i noen pakninger. Hva med TESS?Takker Jan! Da har jeg nok et trykkproblem ja. Slaven går rett tilbake til nullpunkt. Som nevnt så er pakningene elendige. Alle skruer er strammet. Må jeg lage egne pakninger eller er det mulig å få tak i nye tru? Kan jo ikke leve med dette;-)Prøvde samme trikset på førkjas Forte II...I dag tok jeg en liten "trykktest" på Chorusene. Når jeg trykker inn bassen, så reagerer slaven bak med en gang. Men den går tilbake like fort uten at jeg har sluppet bassen. Skal vel ikke være sånn? Har nok noe lekkasje rundt om kring. Pakningene rundt elementene er jo paddeflate og har nok mistet spensen. Noen ide om hva jeg kan bruke her?
/jan
Tess er ein bra plass og få tak i pakninger.<br>Burde vel kunne gå an å få tak i noen pakninger. Hva med TESS?Takker Jan! Da har jeg nok et trykkproblem ja. Slaven går rett tilbake til nullpunkt. Som nevnt så er pakningene elendige. Alle skruer er strammet. Må jeg lage egne pakninger eller er det mulig å få tak i nye tru? Kan jo ikke leve med dette;-)Prøvde samme trikset på førkjas Forte II...I dag tok jeg en liten "trykktest" på Chorusene. Når jeg trykker inn bassen, så reagerer slaven bak med en gang. Men den går tilbake like fort uten at jeg har sluppet bassen. Skal vel ikke være sånn? Har nok noe lekkasje rundt om kring. Pakningene rundt elementene er jo paddeflate og har nok mistet spensen. Noen ide om hva jeg kan bruke her?
/jan
Bare hyggelig.Takker Jan! Da har jeg nok et trykkproblem ja. Slaven går rett tilbake til nullpunkt. Som nevnt så er pakningene elendige. Alle skruer er strammet. Må jeg lage egne pakninger eller er det mulig å få tak i nye tru? Kan jo ikke leve med dette;-)Prøvde samme trikset på førkjas Forte II...I dag tok jeg en liten "trykktest" på Chorusene. Når jeg trykker inn bassen, så reagerer slaven bak med en gang. Men den går tilbake like fort uten at jeg har sluppet bassen. Skal vel ikke være sånn? Har nok noe lekkasje rundt om kring. Pakningene rundt elementene er jo paddeflate og har nok mistet spensen. Noen ide om hva jeg kan bruke her?
/jan
Høres ut som du har en planJeg skal ta en tlf til Olav i AC. Kjenner han jo litt... De har mye rart/gammelt liggende på lager. Dette er saker gutta har samlet opp over mange år. Altså, utstyr som ikke kommer til å bli overført til ny importør. Men det koker nok litt øra dems om dagen så da er det ikke sikkert at noen pakninger står høyest på lista.
Men jeg kan jo også høre med Eltek. De har nok materiale til dette formålet.
Tror ikke det er avklart enda, men håper ikke det blir Elgiganten( Danske elkjøp ), mest pga service kunnskapen!Er det noen som veit hvem som skal ta over som impotør av klipsch etter audiocompaniet har gidd seg?
En plan må man ha. Viktig detHøres ut som du har en planJeg skal ta en tlf til Olav i AC. Kjenner han jo litt... De har mye rart/gammelt liggende på lager. Dette er saker gutta har samlet opp over mange år. Altså, utstyr som ikke kommer til å bli overført til ny importør. Men det koker nok litt øra dems om dagen så da er det ikke sikkert at noen pakninger står høyest på lista.
Men jeg kan jo også høre med Eltek. De har nok materiale til dette formålet.
Det her ordner seg.
/jan
Ok skjønner vi får håpe at audiocompaniet fortsetter som impotør av klipsch.Tror ikke det er avklart enda, men håper ikke det blir Elgiganten( Danske elkjøp ), mest pga service kunnskapen!Er det noen som veit hvem som skal ta over som impotør av klipsch etter audiocompaniet har gidd seg?
<br>Grunnen til ekjøp blir nevnt i tråden her, er vel mest pga de Elgiganten har kjøpt opp hele restlageret med mk1 modeller og kan distribuere dette gjennom sine kanaler.
Det gjør de altså ikke. Det fikk jeg bekreftet av Olav på messen i dag. Hvem som tar over vet jeg ikke, men tviler på at det blir ElkjøpOk skjønner vi får håpe at audiocompaniet fortsetter som impotør av klipsch.Tror ikke det er avklart enda, men håper ikke det blir Elgiganten( Danske elkjøp ), mest pga service kunnskapen!Er det noen som veit hvem som skal ta over som impotør av klipsch etter audiocompaniet har gidd seg?
<br>Grunnen til ekjøp blir nevnt i tråden her, er vel mest pga de Elgiganten har kjøpt opp hele restlageret med mk1 modeller og kan distribuere dette gjennom sine kanaler.
Så det blir masse klipschkjøp på deg nå da det fæle audiokompaniet er borte?bare bra at det blir importskifte. audiokompaniet viser ikke særlig interesse for å fremme varene sine. lever i steinalderen hvor nettsiden bare består av linker til produsentene, ikke så mye som en prisliste engang. de bare sitter på sidelinja til butikken som et mellomledd.
interconnect sku tatt over, de er ganske proffe og engasjert i bransjen.
Rart du ikke ringer dem du som er så nysgjerrig Perpersonlig service, for deg som kjenner de og bor i nærheten da eller? send en batch med mailer til adressen oppgitt på nettsiden å se hvor mange svar du får og hvor lang tid det evt. tar. *gjesp*
hvor ofte ser man de andre merkevarene de har på listen sin rundtom i norge? viss noen plass i det hele tatt.
heldigvis er audionote representert fra andre kanaler. upgradeaudio med produktoversikt og rask tilbakemelding. ellers hadde det bare blitt salg til spesielt intereserte som må ringe importøren selv.
sku likt å sett bilimportører drive på slik. hvor mye får de solgt tror du?
Nå har faktisk Elkjøp begynt å annonsere MkII, så det gjelder ikke bare restlager lenger.Tror ikke det er avklart enda, men håper ikke det blir Elgiganten( Danske elkjøp ), mest pga service kunnskapen!Er det noen som veit hvem som skal ta over som impotør av klipsch etter audiocompaniet har gidd seg?
Grunnen til ekjøp blir nevnt i tråden her, er vel mest pga de Elgiganten har kjøpt opp hele restlageret med mk1 modeller og kan distribuere dette gjennom sine kanaler.
Og da har man hatt gleden av å lytte til RF63
Håvard
Håvard
Funket det greit?
Hva slags utstyr ble det spilt på?
Mvh. Ole
Det skal jeg være helt enig i! Tror faktisk det er etpar "Elkjøp Megastore" som har et ok rom, men ellers er det jo dårlig over hele fjøla!Vist elkjøp tar inn meir og meir klipsch merker nå håper jeg di lager sikkelig lytterom for oss hifi entuiaster.
Husker jeg ikke heilt feil nå så hadde di et lytterom i tromsø på elkjøp megastore når jeg var og besøkte lille broren min. Men vi fikk ikke tid til og sjekke det ut sikkelig for vi hadde det så traveltDet skal jeg være helt enig i! Tror faktisk det er etpar "Elkjøp Megastore" som har et ok rom, men ellers er det jo dårlig over hele fjøla!Vist elkjøp tar inn meir og meir klipsch merker nå håper jeg di lager sikkelig lytterom for oss hifi entuiaster.
Jeg er ogå for billigere og økt tilgjengelig, men tror desverre mange kan oppleve dårlige matcher og demo`er som følge av dette.
Nå det er sagt er det jo ingenting som er bestemt, dvs selv om Elkjøp skal selge Klipsch er det vel ikke bekreftet at de overtar importen!![]()
El-kjøp på Karihaugen har iallfall bare et hjørne i andre etasje hvor de har all hi-fi'en stående, men har ikke hørt på noe der så aner ikke hvordan det låter. Men måten det er laget på innbyr ikke akkurat meg iallfall, til å reise dit for å få demonstrert noe seriøst utstyr hvis man vil ha en skikkelig demo først.Det skal jeg være helt enig i! Tror faktisk det er etpar "Elkjøp Megastore" som har et ok rom, men ellers er det jo dårlig over hele fjøla!Vist elkjøp tar inn meir og meir klipsch merker nå håper jeg di lager sikkelig lytterom for oss hifi entuiaster.
Jeg er ogå for billigere og økt tilgjengelig, men tror desverre mange kan oppleve dårlige matcher og demo`er som følge av dette.
Nå det er sagt er det jo ingenting som er bestemt, dvs selv om Elkjøp skal selge Klipsch er det vel ikke bekreftet at de overtar importen!![]()
Mer punch med rørforsterkerDet funket veldig greit for å si det mildt.
Spilte på en Denon surrelyd sak. Klart jeg aller helst hadde sett et rørtrinn i front med noe mer punch.
Men de var usedvanlig ørevennlige. Jeg kjnner ikke forsterker eller rommet godt, men det var lett å høre et potensiale.
de låt også stort
Håvard
Håvard
Funket det greit?
Hva slags utstyr ble det spilt på?
Mvh. Ole
De har jo åpent kjøp i 30 dager, så hva mer trenger du?så lenge di får et sikkelig didekert lytterom og fantastiske tilbud da.