Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• hifi4everdude

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    eg vill si meg svært fornøyd med emotiva xpr1 på palladium p39f .vill ikke påstå eg klarte å høre forsjell fra parasound halo a21. forutenomm att haloen var ganske dø i forhold
    Palladium låter mye smoothere en Reference serien (RF-7II inkl) Så mulig Emotiva passer greit med Palladium, men jeg kan garantere deg at det er mye mere å hente ut av P-39f med bedre forsterker (evt kilde) en Emotiva.

Deres forsterker har jeg ikke hørt, men om de ligner andre Emotiva synes jeg ikke de er spesielt imponerende annet en veldig rimlige.

Sist redigert:

anders1234

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.04.2013
    Antall liker
    129
    Torget vurderinger
    1
    forsåvit helt enig med deg , ligte ikke emotiva på r s hadde rf7 mk1 tidlegere hadde vincent sp993 tror eg d var , ikke helt sikker , når eg jikk over til parasound da var det himmelsk. menn rf7 ene va så hare i toppen att eg savner nesten litt av det , palladiumene sliter nesten med å fulle subbene når eg drar alt på max

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Det lille jeg har hørt av Emotiva på Klipsch har ikke vært bra. For lyst og masete for min smak.
    Som vanlig får du ikke gull til gråstein pris. MC275 låter veldig bra om du ikke trenger 120db lydtrykk i bassen.
    delvis enig angående emotiva men du får faktisk gull til gråstein pris ang forsterkere til klipsch
    Kan jeg tippe Xindak? ;)
    Har ikke hørt kombinasjonen selv, men observerer de gode tilbakemeldingene av en hvis forsterker.
    jepp Xindak spiller utrolig bra til prisen :) Har hatt en del meget kostbare forsterkere og det er trist at du betaler 90% bare for navnet :/

anders1234

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.04.2013
    Antall liker
    129
    Torget vurderinger
    1
    at palladium spiller bedre på annen elektronikk tviler eg ikke på , menn planen min var å legge ut ca 40 på nye ht så ble d plutslig mye mer , så får ta det litt over lengre tid med opkradering , egentlig så følte eg det som et meget stort løft i lyden med bare palladimuene me xpr1 . å kjøpte i tilleg en 6 kanalls elektrokompanet ec 4.9 , var sjokert over løfter fra yamahaen til ec en

K

kveita

Gjest
    Prøv Dayens Ampino effekt sammen med en bra TVC pre. Du vil neppe tro at en forsterker til 4000 kan gi så mye vellyd. På mine Klipsch KLF-10 fyller de stua med varm,detaljert lyd, ja de spiller like bra om ikke bedre enn mine rørblokker som i 1997 kostet 55000 for et par.

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    at palladium spiller bedre på annen elektronikk tviler eg ikke på , menn planen min var å legge ut ca 40 på nye ht så ble d plutslig mye mer , så får ta det litt over lengre tid med opkradering , egentlig så følte eg det som et meget stort løft i lyden med bare palladimuene me xpr1 . å kjøpte i tilleg en 6 kanalls elektrokompanet ec 4.9 , var sjokert over løfter fra yamahaen til ec en
    ikke se deg blind på pris! masse merker som koster laaangt mer enn lyden skulle tilsi :)

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Hei folken! Vil bare fortelle om en erfaring/åpenbaring jeg har opplevd =)

Jeg har byttet ut min Music Angel KT88(med oppgraderte inngangsrør og toppsorterte effektrør) til en Primare I21 som forsterker til Cornwall III-ene mine og har bare en ting å si; himmelsk.

Planen var å ha en "dagligdags" transistorforsterker og ha rørampen i bakhånd til skikkelig lyttesesjoner, men den planen er uti verdensrommet nå, her er det Primare på fulltid fremover.
    Spiller forøvrig i et rom på 11-12kvm med en del lufting.
    Med "himmelsk" ! Ble alt bedre? Eller kan du bare spille høyere?
    Ja ble litt nysgjerrig på dette selv :) Men man kan så klart treffe riktig med transistor forsterker også.
    Absolutt! :)
    Samtidig er det fort gjort å la seg forføre av det at en transistor som regel spiller høyere og at den graver dypere i bassregionen, kan fort bli "blind" fra helheten da.

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Det hele kommer an på hvor mye trykk man vil få ut av sine klipsch! har hatt masse forskjellig innen rør og det har aldrig holdt for meg hvis jeg virkelig vil blåse liv i høytalerne. Derfor har jeg 2 anlegg med forskjellige prioriteringer. Har også opplevd transer som låter mer rør enn div rørforsterkere så her er det mange myter. i klipsch sitt hjemland så er det noen hundretusen par rundt o og det er et klart flertall av transer :)

Kingpin

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.12.2007
    Antall liker
    141
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    3
    Det hele kommer an på hvor mye trykk man vil få ut av sine klipsch! har hatt masse forskjellig innen rør og det har aldrig holdt for meg hvis jeg virkelig vil blåse liv i høytalerne. Derfor har jeg 2 anlegg med forskjellige prioriteringer. Har også opplevd transer som låter mer rør enn div rørforsterkere så her er det mange myter. i klipsch sitt hjemland så er det noen hundretusen par rundt o og det er et klart flertall av transer :)
    Hvilke transistor forsterkere synest du er best under 100000 kr? :)

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    hehe har ikke hvert i nærheten av 100tusen på transer eller rør. Den dyreste jeg har hatt var en Pathos inpol 2 men det var en hybrid sak...

Kingpin

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.12.2007
    Antall liker
    141
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    3
    hehe har ikke hvert i nærheten av 100tusen på transer eller rør. Den dyreste jeg har hatt var en Pathos inpol 2 men det var en hybrid sak...
    Det var berre for å sette ett pris tak. :)

Noen som har testet Plinius på Klipsch?

Ole Borgenvik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Åh, er så enig med deg. Byttet fra rør på 50W til Solid-State McIntosh på 200W. Har absolutt ikke angret èn gang. Har sagt det før, men det handler om smak og behag.

Ja, jeg liker å spille veldig høyt!

Mvh. Ole

EDIT: Liker også å kjenne bassen i brystet, ikke bare høre den..

hifi4everdude

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    Nye Ayre AX-5

K

kveita

Gjest
    Åh, er så enig med deg. Byttet fra rør på 50W til Solid-State McIntosh på 200W. Har absolutt ikke angret èn gang. Har sagt det før, men det handler om smak og behag.

Ja, jeg liker å spille veldig høyt!

Mvh. Ole

EDIT: Liker også å kjenne bassen i brystet, ikke bare høre den..
    Syns det trykker bra med 35 w fra Serbia og. Dayens forever.

Fei

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    Slenger meg på her. Har prøvd mye forskjellig på klipsch, Krell, parasound, Vincent, Onkyo, Rega, Ayre etc. Syns absolutt Ayre Ax-7e med sine "spinkle" 60w sparket liv i både Cornwall og Rf-62. Stikkordet er smoooooth lyd. Har nå p39f og de virker om mulig litt enklere å få til syns jeg. De krever mye av elektronikken , men de blir ikke så lett spisse og nasale som mine gamle rf-83 kunne bli.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Personlig synes jeg rf serien krever mer rå kraft enn heritage serien, mine 30 watt på belles er mer enn jeg trenger
    rf 63 stiller langt mer krav til forsterker enn f.ex cornwall/forte, mitt råd er å strekke seg så langt man kan her
    sterke klasse A watt (rør/ss) er å foretrekke imo
    god pre er også must imo :)

Fei

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    Personlig synes jeg rf serien krever mer rå kraft enn heritage serien, mine 30 watt på belles er mer enn jeg trenger
    rf 63 stiller langt mer krav til forsterker enn f.ex cornwall/forte, mitt råd er å strekke seg så langt man kan her
    Syns det er forskjell i rf serien også jeg. Mine rf 83 var ganske kjipe iforhold til forsterkeri. De sugde det meste tomt for strøm. Men rf 52ii på Line Magnetic 216 låter helt magisk. Selv på 100++db.

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    kjøre nå litt testing med en harman hk990 med romkorrektion og det låter fortreffelig på RF-5 ;)

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    12.081
    Torget vurderinger
    2
    Syns det er forskjell i rf serien også jeg. Mine rf 83 var ganske kjipe iforhold til forsterkeri. De sugde det meste tomt for strøm. Men rf 52ii på Line Magnetic 216 låter helt magisk. Selv på 100++db.
    Dette har du helt rett i. RF 5, 7, 63 og 83 er relativt sultne. RF7/II er vel (med et visst forbehold) de vanskeligste av dem alle, med hensyn til sulten oppførsel. Gode gamle RF3 derimot, er latterlig lett last. De fleste andre er relativt enkle også, lar seg stort sett drive av det meste. De responderer mer på kvalitet enn på rå kraft, i grunn. Folk har ofte en tendens til å tro at kraft alene gjør hele jobben, men fullt så enkelt er det dog ikke.

Mvh
    Håkon Rognlien

Fei

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    Dette har du helt rett i. RF 5, 7, 63 og 83 er relativt sultne. RF7/II er vel (med et visst forbehold) de vanskeligste av dem alle, med hensyn til sulten oppførsel. Gode gamle RF3 derimot, er latterlig lett last. De fleste andre er relativt enkle også, lar seg stort sett drive av det meste. De responderer mer på kvalitet enn på rå kraft, i grunn. Folk har ofte en tendens til å tro at kraft alene gjør hele jobben, men fullt så enkelt er det dog ikke.

Mvh
    Håkon Rognlien
    Det var det som overrasket meg så mye når jeg kjøpte p39 nå også. Jeg hadde tenkt at når jeg gikk fra rf-83 som er en ganske stor høyttaler til p39f som er en enorm høyttaler' men med visuelle likheter med rf83 bare større så var jeg nødt til å ha et kraftverk for å drive det, men selv rega monoblokkene som jeg hadde på rf83 gjorde en veldig god jobb på å kontrollere dem, men de ble litt nasale i mellomtonen(typisk rega-nasal). På rf83 likte jeg dette godt for det fjernet fokus fra det litt spisse som jeg hadde hørt i dem tidligere, men på p39 så skjer det mye mere i mellomtone enn rf83 så det ble om mulig litt for "analog" lyd om det er noe som heter det.

Da kompisen min dukket opp med et pre/power fra Onkyo med "hele" 80w til rådighet tenkte jeg at dette kom til å stinke skikkelig.
    Akk så feil kan jeg ta. Det var mye mere oppløst og opplevelsen ble for meg som å fjerne en gardin som lå foran høytalerene. Mulig om jeg skal presse 126db fra høytalerene så vil onkyo settet også slite, men det er ikke planen uansett. Jeg kjøpte meg en lydmåler for flipp og når den når over 106 db så takker jeg for meg. Onkyo settet har ikke mye watt, men det den har er av god kvalitet samt den har enorme strømresurser tilgjengelig.

Her er settet.
    Onkyo P-3000R og Onkyo M-5000R | Lyd & Bilde

Kvalitet over kvantitet any time er mitt nye motto.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    liker utseendet veldig godt på effekten der fra onkyo, har dog ikke hørt settet så har ikke mye å komme med der, sikkert en god onkyo sound
    hvordan synes du den komboen takler komplex , dynamisk musikk på litt volum ? skal ikke paladium serien være ganske så vanskelig last i utgangspunktet ?

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Synes selv RF-7 var tung last i forhold til mkll, i tilegg til P17 som krevde alt for mye krefter etter min smak. Har nå RF-5 og de er overraskende "lett" drivne og fungerer helt greit på el84 og 2×15W selv om de selvsagt svinger som F på transe :)

• Liker
    Reaksjoner: Fei

Fei

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    Jeg syns det låt veldig annerledes fra feks Onkyo A-9000 som også er i reference serien til Onkyo. Den hadde jeg på rf83, men syns det låt litt klinisk og kjedelig. Pre/power settet ligner ikke dette i hele tatt. Det er mye mere av alt. Lydbildet blir veldig holografisk, man kan ikke plassere hvert enkelt instrument med å peke på det, men helheten er mere magisk og levende. Dynamikk til fingertuppene. P39 ble enda mere rytmiske og spesielle, uten å skille seg ut i noen retning så mye at det låt sært. Det låt på relativt høyt volum ustresset og i kontroll. Høres ut som om jeg har beskrevet perfeksjon her og det er ikke meningen. Kan sikkert finne bedre, men jeg har ikke klart det til den prisen.

Fei

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    Palladium krever sitt ja, men ikke helt idiotisk. Her fra stereophile

"The P-39F is thus one of the most sensitive models I have encountered in 20 years of measuring loudspeakers—it will play very loud with very few watts. However, the speaker is not as efficient at low frequencies as you might expect; its impedance drops between 3 and 4 ohms in the lower midrange (fig.1), with a nasty combination of 4 ohms magnitude and –50° electrical phase angle at 80Hz. The three woofers do demand a significant amount of current to keep up with the horn-loaded midrange and treble drive-units."

vi snakker strømreserver kontra watt.

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    kjøre nå litt testing med en harman hk990 med romkorrektion og det låter fortreffelig på RF-5 ;)
    Har den noen form for pure direct funksjon?
    Ja det har den og for meg så ble det ganske flatt og trist med den kontra kalibrering, ikke sikker på hvordan dette måle oppsettet fungerer men noe riktig gjør det ihvertfall :) i mine ører vel og merke...

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8

The P-39F is thus one of the most sensitive models I have encountered in 20 years of measuring loudspeakers—it will play very loud with very few watts. However, the speaker is not as efficient at low frequencies as you might expect; its impedance drops between 3 and 4 ohms in the lower midrange (fig.1), with a nasty combination of 4 ohms magnitude and –50° electrical phase angle at 80Hz. The three woofers do demand a significant amount of current to keep up with the horn-loaded midrange and treble drive-units.
    Husker ikke hvor men p17 dippet ned i 2.5 ohm i en eller annen test. De låter fortreffelig men krever litt vel mye krefter

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Forøvrig vil jeg ønske alle i tråden en riktig God 17 mai videre :)

hifi4everdude

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    liker utseendet veldig godt på effekten der fra onkyo, har dog ikke hørt settet så har ikke mye å komme med der, sikkert en god onkyo sound
    hvordan synes du den komboen takler komplex , dynamisk musikk på litt volum ? skal ikke paladium serien være ganske så vanskelig last i utgangspunktet ?

Palladium trenger en forsterker som er stabil nedover i impedansen. Trenger ikke mange watt for høy lyd, men du trenger en strømforsyning som ikke blir stresset når den må takle 3ohms last med en -50 grader fasevinkel (P-39f) Stresset forsterker = hard og kvass lyd med ofte lite kontroll i bassen.
    Dette er barnemat for nevnte Onkyoen å drive, som er total overdimosjonert og har vel de mest konservative spec jeg har sett i forhold til real life performace. Den har "baller" nok til at Onkyo oppgir over 500w ved 1 ohms belastning. Husk at P-39f har 99db i følsomhet.

Onkyo settet låt meget bra hos Fei. Egentlig alt for bra for "bare" 43k for settet. Den innebygde DACen var også meget god. Kvalitet over kvantitet sier jeg.l

Sist redigert:

Fei

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2

The P-39F is thus one of the most sensitive models I have encountered in 20 years of measuring loudspeakers—it will play very loud with very few watts. However, the speaker is not as efficient at low frequencies as you might expect; its impedance drops between 3 and 4 ohms in the lower midrange (fig.1), with a nasty combination of 4 ohms magnitude and –50° electrical phase angle at 80Hz. The three woofers do demand a significant amount of current to keep up with the horn-loaded midrange and treble drive-units.
    Husker ikke hvor men p17 dippet ned i 2.5 ohm i en eller annen test. De låter fortreffelig men krever litt vel mye krefter
    Den testen er fra stereophile den også så vel verdt å høre på. I testen fra p17(forøvrig et kupp av en høytaler) så konstaterte de med det samme. Trenger ikke mye watt men stabil tilførsel av strøm for å klare triste impedanser.

Fra testen i stereophile.
    "the P-17B will work well with relatively low-powered amplifiers. Its impedance (fig.1) varies widely: averaging 14 ohms above 1kHz, it drops below 3 ohms between 128 and 265Hz, with a minimum value of 2.6 ohms at 170Hz. There is also an amplifier-frightening combination of 4.5 ohms and –50° electrical phase at 104Hz, a frequency where music has high energy levels. So while the Klipsch will play loud with a low-powered amplifier, that amplifier will still need to be able to deliver goodly amounts of current."

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8

Den testen er fra stereophile den også så vel verdt å høre på. I testen fra p17(forøvrig et kupp av en høytaler) så konstaterte de med det samme. Trenger ikke mye watt men stabil tilførsel av strøm for å klare triste impedanser.

"the P-17B will work well with relatively low-powered amplifiers. Its impedance (fig.1) varies widely: averaging 14 ohms above 1kHz, it drops below 3 ohms between 128 and 265Hz, with a minimum value of 2.6 ohms at 170Hz. There is also an amplifier-frightening combination of 4.5 ohms and –50° electrical phase at 104Hz, a frequency where music has high energy levels. So while the Klipsch will play loud with a low-powered amplifier, that amplifier will still need to be able to deliver goodly amounts of current."
    jepp de trenger strøm men slet med og få futt i dem med rør

• Liker

Fei

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    Nettopp. Med rørforsterkere med høy utgangsimpedanse vil lyden bli skarp. Evt refinansiere boliglånet å kjøpe Audio Resarch til skummel pris:(

hifi4everdude

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8

jepp de trenger strøm men slet med og få futt i dem med rør
    Ja! Rør er litt vanskligere. Audio Research fungerer veldig bra på Palladium siden de er stabile ved lave impedanser og har en grei utgangs impedanse, som ikke roter til frekvengsgangen. Men de koster jo deretter.

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    30.539
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Volum og musikktype spiller jo selvfølgelig inn her. For å oppnå feks. tidligere nevnte 106dB er det nok mange veier til Rom. Skal man derimot opp i +/- 120dB med musikk som i tillegg har en kraftig mellombass, så trengs det en del "guffe"...

hifi4everdude

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    Volum og musikktype spiller jo selvfølgelig inn her. For å oppnå feks. tidligere nevnte 106dB er det nok mange veier til Rom. Skal man derimot opp i +/- 120dB med musikk som i tillegg har en kraftig mellombass, så trengs det en del "guffe"...
    Vel skal vi dra frem kalkisen stemmer ikke det helt eller. F.eks P-39f har 99db 1w/1m. Ca 125w gir deg 21db økning i lydtrykk pr høyttaler. Vel og merke er dette på 1 meters avstand, men bare 1 høyttaler. Normalt har også greie forsterkere noe reserver for å ha god overhead i transienter, så tallet vil være høyere for en godt konstruert 125w forsterker.
    Ser vi på forsterken som Fei likte skal den i følge Onkyo sin spec kunne gi ca 26db/w (nominell 4ohm) før klipping. Om du ikke er fullstendig headbanger som ikke tar vare på sin egen hørsel skal du ha greit med overhead med 120-125db. Selvsagt min mening bare. Folk få spille så høyt de vill :)

Sist redigert:
    • Liker

Fei

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    Helt klart!

Elektronikken du eier er både av ekstrem kvalitet og gir både mengder med strøm og watt.

Prøver bare å si at man ikke bør nødvendigvis se seg blind på Watt når man kjøper forsterker til feks p39. Det er parametere som er like så viktig her for å oppnå kontroll på høye lydnivåer. Tar man en Crown forsterker med uanstendig masse watt og sammenligner den med en Ayre forsterker på 60w på p39f er jeg nokså sikker på at selv med lydnivåer som er høye vil man foretrekke Ayre.

Nå er dette med empiri noe dritt egentlig og også noe som gjennomsyrer alt som har med hifi å gjøre ;). Jeg har jo ikke hørt en Crown forsterker, men på papiret kan den sikkert gi like mye "guffe" som Mc1201. Er likevel ganske sikker på at jeg hadde valgt mc1201 om lydkvalitet var i fokus.

Er ikke meningen å være noe forum-troll selv om jeg føler jeg er det nå, men jeg mistenker mange ser seg blind på watt. Kvalitet på elektronikken er like, om ikke viktigere for sluttproduktet. God kvalitet på elektronikk resulterer som oftest i god kvalitet på lyd selv på høye nivåer.

Men igjen ... Empiri vet du :)

Sist redigert:

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    30.539
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Mitt forrige innlegg var ikke negativt ment og jeg mener heller ikke at det nødvendigvis hjelper å legge en haug med penger i forsterkeren :)

Nå svarer jeg bare for meg selv, men jeg liker å spille utrolig høyt av og til. Det blir aldri lenge av gangen, men med rette musikken (er jo ikke alt som kan spilles like høyt..) får jeg et kick når jeg føler at man kan dra på nesten det man orker uten problemer. Musikken sitter på en måte rett i kroppen og det uten øresus etterpå. Det er disse små og korte øyeblikkene jeg er villig til å betale for.

Jeg hadde en Adcom GFA-7700 før MC1201 der jeg hadde bi-ampet to kanaler pr. P-39. Det spilte utrolig bra til prisen, men de gule varsellampene på 7700 blinket som et juletre lenge før jeg kom opp "ekstrem-nivå". Prisforskjellen mellom denne og 1201 kan nøytralt sett ikke forsvares i det hele tatt, men 1201 gav meg det ekstra som 7700 ikke kunne. Det er sikkert flere forsterkere som kunne gitt like god/bedre lyd pr. krone enn 1201, men jeg har ikke muligheten (eller ork) til å prøve ut alle mulighetene på markedet. Jeg er ikke uenig med noen av dere, men for min del føles det som sagt nødvendig for å oppnå det jeg vil :).

MC1201 på P-39 med "Beat it" som er en god innspilling med skikkelig trøkk i mellombassen

EDIT: Skulle stått "Billie Jean" og ikke "Beat it" i setningen over.

001.JPG

Sist redigert:
    • Liker

Griznah

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.05.2012
    Antall liker
    7
    Hei folken! Vil bare fortelle om en erfaring/åpenbaring jeg har opplevd =)

Jeg har byttet ut min Music Angel KT88(med oppgraderte inngangsrør og toppsorterte effektrør) til en Primare I21 som forsterker til Cornwall III-ene mine og har bare en ting å si; himmelsk.

Planen var å ha en "dagligdags" transistorforsterker og ha rørampen i bakhånd til skikkelig lyttesesjoner, men den planen er uti verdensrommet nå, her er det Primare på fulltid fremover.
    Spiller forøvrig i et rom på 11-12kvm med en del lufting.
    Med "himmelsk" ! Ble alt bedre? Eller kan du bare spille høyere?
    Det spiller penere og bedre over hele linja, fra lavt volum. Hadde ikke problemer med å spille altfor høyt på engelen heller forøvrig.

Sist redigert:

Wishmaster

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Antall liker
    3.642
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som har prøvd Wyred 4 Sound på Klipsch? Ser litt langt etter f.eks W4S DAC-2 og W4S ST-1000

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Har solgt la scala og "ned" gradert til RF-5 og tok sjangsen på en integrert Harman hk990. Romkorrektion gjør ihvertfall underverker hos meg :) den innebygde dacen fungerer bra og genialt med prossesor ut til min receiver. Ikke testet riaa da jeg ikke har vinyl for øyeblikket. Aldrig tatt harman seriøst før men kan ikke forstå hvordan man skal få en "alt i en" boks til denne prisen :) Savner ikke tidligere forsterkere som Mi etc. Har ikke den rå dynamikken og live følelsen som la scala vartet opp med men føler at jeg nå har en høytaler som spiller mer allround og har nå null behov for sub, uansett en genial forsterker :)

• Liker
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn