Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fei

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Innlegg
    207
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    Har solgt la scala og "ned" gradert til RF-5 og tok sjangsen på en integrert Harman hk990. Romkorrektion gjør ihvertfall underverker hos meg :) den innebygde dacen fungerer bra og genialt med prossesor ut til min receiver. Ikke testet riaa da jeg ikke har vinyl for øyeblikket. Aldrig tatt harman seriøst før men kan ikke forstå hvordan man skal få en "alt i en" boks til denne prisen :) Savner ikke tidligere forsterkere som Mi etc. Har ikke den rå dynamikken og live følelsen som la scala vartet opp med men føler at jeg nå har en høytaler som spiller mer allround og har nå null behov for sub, uansett en genial forsterker :)
    Samme opplevelse jeg hadde med Onkyo. Gikk rundt å kikket på Krell , jeff rowland etc etc. Hadde ikke til min store overraskelse trodd jeg kom til å like et pre/power sett fra en budgetpris produsent bedre enn det meste andre jeg har hørt på. Til og med innebygd dac i fortrinnet. Den er flere ganger mere oppløst og detaljert enn min egen dac fra Rega som snart havner på brukten.
    Jeg har kanskje vært en merkesnobb til nå, men ikke mere.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Som jeg har nevnt flere plasser her så låter de direkte jævlig akkurat nå, men samtidig så sitter jeg og tramper takt og ler så tårene triller av engasjementet de oppdriver. De mangler mye på lydkvaliteter enda, men noe så vanvittig morro! De får bruke så lang tid de trenger, jeg har det ikke travelt :)

    Til sammenligning så låt RF-82 betraktelig bedre fra start, om ikke hukommelsen lurer meg ;)
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.953
    Antall liker
    56.182
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Synes det låt bra etter 100 timer jeg,diskanten ble bedre og bedre men generelt låt det bra lenge før 500 timer.
    spill litt på ujevnt volum så kommer de seg fort.

    Mvh
    O
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Godt å høre! De får litt variert volum avhengig av hvor mange familiemedlemmer som er hjemme ;) Mandagsformiddag er jeg alene så da skal de virkelig få juling!
     

    Billbob

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    576
    Antall liker
    166
    Som jeg har nevnt flere plasser her så låter de direkte jævlig akkurat nå, men samtidig så sitter jeg og tramper takt og ler så tårene triller av engasjementet de oppdriver. De mangler mye på lydkvaliteter enda, men noe så vanvittig morro! De får bruke så lang tid de trenger, jeg har det ikke travelt :)

    Til sammenligning så låt RF-82 betraktelig bedre fra start, om ikke hukommelsen lurer meg ;)
    Folk fra Trøndelag har det da vel aldri travelt..:p Det ska være artig/engasjerende å høre på musikk,men du verden så mange høyttalere som ikke vektlegger det..
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Det er bra sikkert, mange låter pent og feilfritt, men klarer de ikke å engasjere meg så er det no-go uansett!
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Klipsch RF-63 må være det mest bipolare høytalerparet jeg har hatt, annenhver dag låter det helt på det jevne og annenhver dag så låter det som en metalltrompet via trykkhorn ;) Men det skal de ha morro er de, og ikke minst betraktelig tøffere enn meg. Er helt sikker på at de går langt over det jeg foretrekker av maksimalt lydtrykk!
     
    • Liker
    Reaksjoner: Fei

    Fei

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Innlegg
    207
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    Klipsch RF-63 må være det mest bipolare høytalerparet jeg har hatt, annenhver dag låter det helt på det jevne og annenhver dag så låter det som en metalltrompet via trykkhorn Men det skal de ha morro er de, og ikke minst betraktelig tøffere enn meg. Er helt sikker på at de går langt over det jeg foretrekker av maksimalt lydtrykk!


    :)


    Bra det ikke bare er meg. Hadde samme følelse med rf-83. Mine låt best om kvelden ;-)
    Mistenker det er brukerfeil, ihvertfall fra min side. :cool:
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Klipsch RF-63 må være det mest bipolare høytalerparet jeg har hatt, annenhver dag låter det helt på det jevne og annenhver dag så låter det som en metalltrompet via trykkhorn Men det skal de ha morro er de, og ikke minst betraktelig tøffere enn meg. Er helt sikker på at de går langt over det jeg foretrekker av maksimalt lydtrykk!



    Bra det ikke bare er meg. Hadde samme følelse med rf-83. Mine låt best om kvelden ;-)
    Mistenker det er brukerfeil, ihvertfall fra min side. :cool:
    Hehe, tror nok det er mange av oss, har enda ikke vært nødt til å ty til flytende placebo, men det kan enda komme :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.222
    Antall liker
    9.028
    Torget vurderinger
    1
    Skal ikke Klipsch begynne å oppdatere noe snart..? Jeg tenker på MK II serien her av RF. Og da mener jeg ikke på RF7.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Akustisk Beaurå selger nå klipsch rf 63 til 9995,- og rf 83 12995,-

    Di har rf 63 i sort igjen og rf 83 i cherry.

    Vanvittig billig løp og kjøp folkens :D
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Tror i grunn de bare tok de inn 63 i sort, fikk ihvertfall ingen valgalternativ ;) Spiller liten trille sånn sett siden lyden er alt annet enn mørk og trist!
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Tror i grunn de bare tok de inn 63 i sort, fikk ihvertfall ingen valgalternativ ;) Spiller liten trille sånn sett siden lyden er alt annet enn mørk og trist!
    Ja det er sant så lenge lyden er bra , så er det som teller :D Skulle egentlig kjøpe meg et par rf 63 , men det tok så lang tid før di fikk di inn , så jeg gikk for psb. Har hadt klipsch synergy f20 før da , men hvem veit kansje ein dag så blir det klipsch igjen. men ikke i den nermeste framtid forelsket meg lett i lyden psb image t6 gir :D
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.269
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Klipsch RF-63 må være det mest bipolare høytalerparet jeg har hatt, annenhver dag låter det helt på det jevne og annenhver dag så låter det som en metalltrompet via trykkhorn ;) Men det skal de ha morro er de, og ikke minst betraktelig tøffere enn meg. Er helt sikker på at de går langt over det jeg foretrekker av maksimalt lydtrykk!

    Mine løsnet ikke får de hadde fått en SKIKKELIG utblåsning og strukket membranene ordentlig. Spill HØYT, så er de fine etterpå. ;) (Da mener jeg ikke at 90dB er høyt, for protokollen!)

    Innspilling av høyttalere er kun mekanikk. Det gjelder å massere opphengene. Da nytter det ikke med 1000 timer på frøkenvolum. ;)
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Skulle akkurat til å skrive noe om det Dazed :)

    Mine har stått hver natt på lavt volum og spilt, men det har ikke hatt noe for seg. Derimot de 20-25 timene med juling de har fått hjelper noe vanvittig. Så jeg har ikke spilt de inn i 80-90 timene som først antatt, de har fått 20-25 timer med innspilling. Juling = godlyd enkelt å greit :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.269
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Nettopp! Spill så bassen lager ringer i kaffekoppen til naboen to hus ned i veien! :D
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Jobber med saken ;) Vi har to polakker som bygger garasje for naboen ved siden av her. Jeg hadde en runde med Bjørn Berge - Fretwork før jeg stakk på trening. Da jeg passerte gutta så ropte de "Hoi" og to tomler opp ;) Tydelig at det har vært høyt nok når jeg overdøver sementblanderen 70m unna!
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.305
    Antall liker
    3.559
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som har erfaringer vedrørende Hegel forsterker på Klipsch? Har lest litt blandet erfaring, men kan tyde på at eldre Hegel ikke passet så godt, som nyere fra dem? Håper det er riktig, da jeg har en H300 klar for levering i morgen. :)
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.106
    Antall liker
    215
    Torget vurderinger
    4
    Hadde H70 på Klipsch RF-62 mk2, det ble etter min smak for skrikete i øvre mellomtone og diskant, til og med kona la merke til dette.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Skulle akkurat til å skrive noe om det Dazed :)

    Mine har stått hver natt på lavt volum og spilt, men det har ikke hatt noe for seg. Derimot de 20-25 timene med juling de har fått hjelper noe vanvittig. Så jeg har ikke spilt de inn i 80-90 timene som først antatt, de har fått 20-25 timer med innspilling. Juling = godlyd enkelt å greit :)
    Sett de mot hverandre med noen cm mellom, den ene i motfase, radio etc og gjerne en dyne eller lign over.to døgn ferdig innspilt
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hadde H70 på Klipsch RF-62 mk2, det ble etter min smak for skrikete i øvre mellomtone og diskant, til og med kona la merke til dette.
    hmm har hørt Hegel H200 på RF-52 mkll og det låt fantastisk...Synes mkll er null slitsome i toppen og spiser det meste av forsterkere men selvsagt en smaksak ;)
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Skulle akkurat til å skrive noe om det Dazed :)

    Mine har stått hver natt på lavt volum og spilt, men det har ikke hatt noe for seg. Derimot de 20-25 timene med juling de har fått hjelper noe vanvittig. Så jeg har ikke spilt de inn i 80-90 timene som først antatt, de har fått 20-25 timer med innspilling. Juling = godlyd enkelt å greit :)
    Sett de mot hverandre med noen cm mellom, den ene i motfase, radio etc og gjerne en dyne eller lign over.to døgn ferdig innspilt
    Har vurdert den løsningen, men nå har jeg bare aftenvakter en periode og mulighet til å gi de endel juling, får se etterpå om jeg tar dynetrikset :)
     

    hifi4everdude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Innlegg
    391
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    Hadde H70 på Klipsch RF-62 mk2, det ble etter min smak for skrikete i øvre mellomtone og diskant, til og med kona la merke til dette.
    hmm har hørt Hegel H200 på RF-52 mkll og det låt fantastisk...Synes mkll er null slitsome i toppen og spiser det meste av forsterkere men selvsagt en smaksak ;)
    Enig! MKII er ganske så mye mere «smooth» i toppen en de eldre, men Hegel har jeg null erfaring med. Kjøp en god rør forsterker Sirop ;) Lån f.eks en LM Audio av Mala Audio. Det lyder latterlig bra med RF serien.

    For de som måtte lure er dette endringene på MKII. Ganske omfattende som du ser:

    Tweeter:
    The MkII family has a Linear Travel Suspension (LTS) tweeter that is capable of a low crossover frequency, better dynamics, and lower distortion.

    Woofer:
    The MkII family woofers were engineered from the ground up and include a stiffer woofer design which allows for greater dynamics and output. The dust cap is significantly larger which reinforces the woofer and increases its strength and rigidity. We engineered the connection point of the woofer and surround to have six layers of material to increases it's strength since this area is where a majority of the pressure is put on a woofer when it is being driven hard. We also increase the motor structure size and strength allowing the woofer to have greater control and detail.

    Overall Sound:
    The MKII family has improved power handling, dynamics, off-axis response, and natural sounding capabilities.

    Horn:
    The MkII family horn was enhanced over the previous generation by designing a new phase plug for the tweeter to match up with the horn better. We also changes some of the radius of the throat to allow for more free exit of acoustics. Both of these changes reduced our internal reflection allows the MKII family to sound even more natural and open.


    Sakset fra Absoulute Sound sine nettsider.
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.106
    Antall liker
    215
    Torget vurderinger
    4
    Akkurat nå vurderer jeg en Rotel RA-11, eller noe eldre Denon/Marantz varer ;-)
     

    hifi4everdude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Innlegg
    391
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    Akkurat nå vurderer jeg en Rotel RA-11, eller noe eldre Denon/Marantz varer ;-)
    Funker det ikke med Brio-r Sirop?
    Lånte en Brio-r og testet på mine RF-52II og synes det svingte svært godt uten noe antydninger til lyst eller hardhet. Endte dog med rør da det traff best hos meg.
    Har du problemer med lys og hard klang hadde jeg sett på akustikk og plassering og ikke elektronikk.
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.106
    Antall liker
    215
    Torget vurderinger
    4
    Regaen fungerer kjempe den, men kunne tenkt meg tonekontroller.
    Har noen erfaring med nyere Rotel på Klipsch?
     

    hifi4everdude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Innlegg
    391
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    Marantz synes jeg fungerer bra med Klipsch. En kompis har RF-62II med en Marantz PM-6004. Mangler litt av "livligheten" til Brio-r men låter behaglig. På den kan du også ratte på tonekontroller. Nyeste Onkyo 2 kanal forsterkerne er også fin fine synes jeg. Låter veldig bra også.
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.106
    Antall liker
    215
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har også vært inne på tanken med Marantz, men vet ikke helt om jeg liker utseende på de nyeste seriene, jeg var på nippet til å kjøpe en PM-7004 for ei stund siden faktisk. Jeg har tidligere hatt Hegel H70, som ble for "skrikete", har Rotel noe den samme klangen?
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Marantz har jeg og hadt på mine tidligere klipsch synergy serien , og det låt veldig behagelig i mine ører.
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.953
    Antall liker
    56.182
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    120158-marantz_pm7200__dual_mono_integrated.jpg

    Jeg har denne på RF 63. PM-7200 2x95w klasse B 2x 25w klasse A,er en knapp så man kan velge ren klasse A drift,låter behagelig på klipsch :)

    O
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Var framme med stativet så da måtte hønna få lov til å stå modell de å ;)

    IMG_6588.jpg
    IMG_6592.jpg
    IMG_6593.jpg
     
    K

    kveita

    Gjest
    Har prøvd mange forskjellige forsterkere på KLFene, men må innrømme at den forsterkeren som fungerer best er Dayens Ampino amp fra Serbia. Jeg vil høre den forsterkeren(uansett pris) som låter noe særlig bedre på mine Klipsch KLF10. Lyden blir aldri hard og diskanten skinner som en sol, og det er pinade ikke dårlig gjort når det gjelder mine tilårskomne Klipsch. Hvordan den låter på andre Klipsch modeller vet jeg ingenting om, men på mine er den rett og slett fantastisk.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.305
    Antall liker
    3.559
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg fått koblet opp Hegel H300 via coax fra BD-spilleren og det låter i hverfall ikke skarpt eller hardt i toppen. Litt typisk kald elektronikk nå til å begynne med, men dette låter lovende. Skal prøve HD20 i DAC-loop i løpet av neste uke, for å se om det er enda mer å hente.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Imo er RF63 også veldig kilen på plasseringen i rommet, mye å hente på toe inn og avstand til bakvegg, MYE ......
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Tjente mye på å vinkle de kraftigere enn det jeg hadde tidligere, skal leke meg litt mer med plassering når de er blitt mer innspilt :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn