bambi
Æresmedlem
Jeg kjører ikke subwoofrene mine på briste punkt jeg eller , og disse har jeg brukt både til musikk og film i det siste , men det er for og få di fortere innspilt , jeg bruker egentlig ikke subwoofere ved musikk bruk , bare ved visse sanger der bassen er litt fattig. Og di 2 rw-10d jeg har flytter bra med luft for og bare være 10 tommere , men selfølgelig så flytter jo 2 klipsch sw 112 eller 2 klipsch sw-115 meir luft ein 2 10 tommere. Men jeg har planer med og få inn enten 1 eller 2 10 tommere til eller 1-2 12 tommere til , eller ein 15 tommer til for og få enda meir trykk og kontroll på tonene på enten det kommer til film eller musikk , men det blir etter ferien. Akkurat nå holder jeg på og pakker for og komme meg inn til det nye/brukte huset vi har fått tak i oss.Jeg tenker sånn at det sikkert er bedre med to sub'er med et kraftoverskudd og store elementer som kan flytte "nok" luft uten at de må presses til bristepunktet for å levere varene. At det vil låte mer uanstrengt hvis sub'ene får jobbe godt innenfor komfortsonen sin.Hei blitzkrieg trur du har nok med sw-112 , di klipsch rw-10d jeg har nå , spiller faktsik bedre enn xtz 99 w12.16 subwooferene jeg hadde. Og klipsch sw serien er ein nyere modell av rw serien. Kansje du har nok med klipsch sw-110 å den selges for 2495,- på akustisk bureau. Ble rett og slett overasket hva 2 10 tommere klarer og få til , har di hadde fleire inne av rw serien har jeg ikke nølt med og kjøpt 2 10 tommere til.Er det noen som har erfaring med Klipsch SW-115 subwoofer og Heresy III, og har noen formening om SW-115 vil være grei å integrere med H III, og greier å holde følge? Tenker da først og fremst på musikk, ved filmlyd regner jeg ikke med at det skal by på problemer. Vurderer litt REL T5 også, men er mildt sagt skeptisk til at de små knøttene på 12 kg hver skal klare å holde følge med H III's mildt sagt spenstige mellomtone.
Blir sikkert bra med eget hus, gratulerer!
Uansett, jeg har ikke hatt sub før så vet ikke helt hvor mye det er å gå på med tanke på kraftoverskudd o.s.v., men har lest at sub'er lett begynner å vrenge når de presses litt, og at det er det som ofte gjør at det låter bæsj. Har hørt en del anlegg med sub hvor lyden bare var slitsom, og det gidder jeg ikke hvis jeg kan unngå det med å kjøpe noen som er store "nok" med en gang.