Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hifi4everdude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Innlegg
    391
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    Ser bra ut Ove.W.
    Onkyo og Klipsch spiller veldig bra sammen. Har lånt en A-9000r og den spiller i mine ører bedre en min Hegel H200 på Palladium P-17b.
    Mistenker at Onkyo sin stålkontroll ved lav impedans gjør sitt for å holde basselementet i sjakk på P-17b.
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.899
    Antall liker
    55.919
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Takk,blitzkrieg og Rega_Man.
    Spiller bedre enn Onkyo grand integra som jeg hadde før,hjelper med en trafo på vær utgang.

    O
     

    hifi4everdude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Innlegg
    391
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    Takk,blitzkrieg og Rega_Man.
    Spiller bedre enn Onkyo grand integra som jeg hadde før,hjelper med en trafo på vær utgang.

    O
    Moro!
    Fei her inne har kjøpt seg siste generasjon Pre/Power fra Onkyo. Rå lekkert forsterker sett med knallgod Burr Brown DAC innebygd til og med.
    Han hadde svært mange forsterkere innom før han landet på det settet til P-39f sine.
    Var innom å hørte på det hos han og det var svært overbevisende bra. Han kjører med 2 effekt og bi-amper.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Fei

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.899
    Antall liker
    55.919
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Takk,blitzkrieg og Rega_Man.
    Spiller bedre enn Onkyo grand integra som jeg hadde før,hjelper med en trafo på vær utgang.

    O
    Moro!
    Fei her inne har kjøpt seg siste generasjon Pre/Power fra Onkyo. Rå lekkert forsterker sett med knallgod Burr Brown DAC innebygd til og med.
    Han hadde svært mange forsterkere innom før han landet på det settet til P-39f sine.
    Var innom å hørte på det hos han og det var svært overbevisende bra. Han kjører med 2 effekt og bi-amper.
    Har sett det oppsettet ja ;) ser utrolig bra ut også :)

    O
     
    • Liker
    Reaksjoner: Fei

    Blodøks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Er et hopp fra KLF30 til Heresy lll ett hopp i riktig retning?. Bor jo i blokk så den dypeste bassen kan jeg leve uten.
     

    Billbob

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    557
    Antall liker
    148
    Er et hopp fra KLF30 til Heresy lll ett hopp i riktig retning?. Bor jo i blokk så den dypeste bassen kan jeg leve uten.
    Nja.tja-vel.Lever å ånder du i blokk så kanskje.KLF-30 er jo svære,så du får kanskje utnytta Heresy bedre der du bor.Hva med å oppgradere de du har,teste de ut med div amper og gi fan i naboene.;)(For en stund..)
     
    J

    J.J

    Gjest
    Grattis - Blir mange spennende og nytende tider fremover, Rozzy er the grand old man om du lurer på noe.
    Hva skal du parre dem med ?
     

    Blodøks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Er ikke sikker hvilken vei jeg skal gå, nå er det en stusselig Yamaha RX v657 å ps3 som kilde pluss en Mac med en Abrahamsen DAC. Har lyst på en vanlig forsterker med volumKONTROLL.. Ikke sån digitalt opplegg. Noen greie forslag? Ikke av den dyre sorten. Men må ha litt ekstra på lager. Har jo en NAD 216 på lager, kanskje den kan brukes..?!
     

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    412
    Antall liker
    251
    Torget vurderinger
    14
    Hva med Rega Brio-r? Eller må du ha reciever? Jeg er iallfall utrolig godt fornøyd med min Rega, men den har jo en del begrensninger som f.eks. få innganger, ikke hodetelefonitgang. Jeg kjører Squeezeboxen rett i forsterkeren og det fungerer veldig bra.
     
    J

    J.J

    Gjest
    Grattis Bjarild

    @blodøks - ut ifra kvalifisert gjettning - så tror jeg ikke en NAD vil yte H III rettferdighet.
    Jeg sier ikke at rør er veien og lyset, men jeg ville prøvd og startet der.


    /JR
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.848
    Antall liker
    27.152
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    La scala nye fra AB på finn til 35k. 1 par. Førstemann!! Hehe
    Etter å ha telt knapper og glansbilder en stund, fikk jeg somlet meg til å vise min interesse i går. Ser ut til at det er mange foran i køen, selv om jeg ikke har fått beskjed om at de er solgt enda.

    Det er mer på sikt jeg har fantasert om et to-kanals oppsett med høyttalere fra Heritage serien og forhåpentligvis rør, men hvor ofte får man nye La Scala for 35K...
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    La scala nye fra AB på finn til 35k. 1 par. Førstemann!! Hehe
    Etter å ha telt knapper og glansbilder en stund, fikk jeg somlet meg til å vise min interesse i går. Ser ut til at det er mange foran i køen, selv om jeg ikke har fått beskjed om at de er solgt enda.

    Det er mer på sikt jeg har fantasert om et to-kanals oppsett med høyttalere fra Heritage serien og forhåpentligvis rør, men hvor ofte får man nye La Scala for 35K...
    Ring dem på mobil nr 90137472 helst på kvelden , det gjorde jeg når det kom , til klipsch subwoofrene. Og det gikk jaggu fort til jeg bestilte , til jeg hadde dem i stuen.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.848
    Antall liker
    27.152
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jo, men dette var vel bare ett par de hadde. De har satt opp en liste der du får en eller to dager på å få overført pengene. Så går muligheten til neste mann...

    Jeg var bortreist i helgen, så det gjorde også til at jeg ikke så dem før på lørdag.
     

    Blodøks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Grattis Bjarild

    @blodøks - ut ifra kvalifisert gjettning - så tror jeg ikke en NAD vil yte H III rettferdighet.
    Jeg sier ikke at rør er veien og lyset, men jeg ville prøvd og startet der.


    /JR
    Du har nok helt rett, men jeg måtte event hatt noe hybrid greier., jobber jo halve livet offshore så da ville nok ho der hjemme skrudd en rørforsterker på og aldring av., den hadde vel brent opp, hehe men kan man bruke en parasound 75 watter å en forforsterker av hybrid type?
     
    J

    J.J

    Gjest
    SS Pre og to forskjellige effekt - en med rør og en med transe..... 14 dager på og 14 av ;)
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Jo, men dette var vel bare ett par de hadde. De har satt opp en liste der du får en eller to dager på å få overført pengene. Så går muligheten til neste mann...

    Jeg var bortreist i helgen, så det gjorde også til at jeg ikke så dem før på lørdag.
    la scala ligger på finn enda. når jeg kjøpte subwoofrene av di , så overførte jeg fra banken min , så tok jeg bare kopiering av kvitering og sendte den pr mail , og di sendte faktisk før di fikk inn pengene sine.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.848
    Antall liker
    27.152
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jo, men dette var vel bare ett par de hadde. De har satt opp en liste der du får en eller to dager på å få overført pengene. Så går muligheten til neste mann...

    Jeg var bortreist i helgen, så det gjorde også til at jeg ikke så dem før på lørdag.
    la scala ligger på finn enda. når jeg kjøpte subwoofrene av di , så overførte jeg fra banken min , så tok jeg bare kopiering av kvitering og sendte den pr mail , og di sendte faktisk før di fikk inn pengene sine.
    Jo det er greit, men "problemet" er at det tydeligvis er flere som har sendt mail i løpet av helgen og sagt de skal ha dem. Det går etter "førstemann til mølla" prinsippet og der er jeg tydeligvis et stykke nede på listen.

    Hvordan fungerer La Scala eller K-horn i relativt små rom, for eksempel 15-20 m2?
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Jo, men dette var vel bare ett par de hadde. De har satt opp en liste der du får en eller to dager på å få overført pengene. Så går muligheten til neste mann...

    Jeg var bortreist i helgen, så det gjorde også til at jeg ikke så dem før på lørdag.
    la scala ligger på finn enda. når jeg kjøpte subwoofrene av di , så overførte jeg fra banken min , så tok jeg bare kopiering av kvitering og sendte den pr mail , og di sendte faktisk før di fikk inn pengene sine.
    Jo det er greit, men "problemet" er at det tydeligvis er flere som har sendt mail i løpet av helgen og sagt de skal ha dem. Det går etter "førstemann til mølla" prinsippet og der er jeg tydeligvis et stykke nede på listen.

    Hvordan fungerer La Scala eller K-horn i relativt små rom, for eksempel 15-20 m2?
    Ok skjønner håper får din del at du får di nå da :)
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.548
    Torget vurderinger
    1
    Jeg meldte også min interesse for disse La Scala, og fikk beskjed tilbake om at den første som betalte fikk dem. Jeg har dog revurdert og trekt min interesse.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.269
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg meldte også min interesse for disse La Scala, og fikk beskjed tilbake om at den første som betalte fikk dem. Jeg har dog revurdert og trekt min interesse.

    Det går jo ikke an, så lenge man ikke snakker kontant på disken. En avtale om et salg med påfølgende betaling (forskudd, oppkrav, whatever) må da være det eneste ryddige.

    Dette høres litt teit ut.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Forstår ikke heilt dette jeg heller , skal alle betale inn for la scalaene da. Og første mann som blir registrert inn på deres konto får di. Dette høres heilt på trynet ut for meg. Og di som betaler sist inn må betales tilbake igjen , her er det noe som ikke stemmer.
     
    Sist redigert:

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.848
    Antall liker
    27.152
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg meldte også min interesse for disse La Scala, og fikk beskjed tilbake om at den første som betalte fikk dem. Jeg har dog revurdert og trekt min interesse.
    Jeg fikk beskjed om at førstemann som hadde meldt sin interesse fikk muligheten til å kjøpe dem, så gikk muligheten over til nr. 2 osv. Dette er jo det mest riktige også, så det virker litt rart hvis du har fått denne beskjeden.
     

    Klipschman

    Fersking
    Ble medlem
    17.07.2013
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Sted
    Bodø
    Har et oppsett med 1 par RF-7 MkII ifront og centerhøytaleren er en RC 62. bakhøytalerne er RF-62. Forsterkeren jeg bruker er en Denon AVR 3313 på 7x125 watt + 1 stk ABRAHAMSEN V 4.0 som effektforsterker. Har også koblet til en Yamaha sub NS-SW700, denne fungerer bra når jeg ser film på lavt volum.
    Er fornøyd med oppsettet, men er mottakelig for tips&triks for forbedring. Evnt kritikk mottaes også med åpent sinn:)
    Jeg har nå byttet ut Denon AVR 3313 med en Onkyo TX NR818, synes denne forsterkeren forbedret bassbildet noe, gjorde bassen rett og slett mer kontant.
    Det eneste jeg ikke likte var at Onkyoèn ikke hadde Airplay, mens Denon har det.
    Har nå lyst å selge Denon AVR 3313 + Abrahamsen V4.0, tenkte 10 000,- komplett for begge, da det fortsatt er ca 1/2 år garanti igjen på produktene.
    Evnt samme pris for Onkyo TX NR818 sammens med Abrahamsen.

    Tenkte å beholde en av recieverne å putte på en HEGEL H-200
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Jo, men dette var vel bare ett par de hadde. De har satt opp en liste der du får en eller to dager på å få overført pengene. Så går muligheten til neste mann...

    Jeg var bortreist i helgen, så det gjorde også til at jeg ikke så dem før på lørdag.
    la scala ligger på finn enda. når jeg kjøpte subwoofrene av di , så overførte jeg fra banken min , så tok jeg bare kopiering av kvitering og sendte den pr mail , og di sendte faktisk før di fikk inn pengene sine.
    Jo det er greit, men "problemet" er at det tydeligvis er flere som har sendt mail i løpet av helgen og sagt de skal ha dem. Det går etter "førstemann til mølla" prinsippet og der er jeg tydeligvis et stykke nede på listen.

    Hvordan fungerer La Scala eller K-horn i relativt små rom, for eksempel 15-20 m2?
    15-20 m2 fungerer greit med LS, men Khorn trenger helst litt mer. 20+ er nok en fordel.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.548
    Torget vurderinger
    1
    Jeg meldte også min interesse for disse La Scala, og fikk beskjed tilbake om at den første som betalte fikk dem. Jeg har dog revurdert og trekt min interesse.

    Det går jo ikke an, så lenge man ikke snakker kontant på disken. En avtale om et salg med påfølgende betaling (forskudd, oppkrav, whatever) må da være det eneste ryddige.

    Dette høres litt teit ut.
    Ikke uenig i dette, men det er jo forskjell på "interesse" og "skal ha dem", og alt imellom. Tror nok det var det Olav mente var at den første som sa han/hun "skal ha dem" og betaler får førsteretten osv, selv om det strengt tatt ikke var det han skrev til meg.
     
    J

    J.J

    Gjest
    Enn vil ikke være i nærheten av å kunne utnytte kapasiteten i hverken LS eller Khorn med 15 m2
    Har ikke PWK sagt noe om lengde mellom Khorn ? Eller er jeg ute på det berømte jordet nå ? :rolleyes:
    Og noe om m3 ??


    LS på 15m2 - da er det som om Elton John skyter tangente imot deg med hagle :cool:
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.548
    Torget vurderinger
    1
    La Scalaene har fortsatt ikke fått ny eier. Olav går igjennom lista etter meldt interesse, så det er fortsatt håp for dere som meldte dere på etter hvert.
     

    Blodøks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    La Scalaene har fortsatt ikke fått ny eier. Olav går igjennom lista etter meldt interesse, så det er fortsatt håp for dere som meldte dere på etter hvert.
    Mulig de tenker att de er for fine til å selges til den prisen, Hehe. eller kanskje AB måler hvor mange de fikk på kroken å heller bestiller inn 100 par!
     
    Sist redigert:

    SteinLarsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Innlegg
    1.114
    Antall liker
    1.345
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    JO... Og andre.. etter min mening er det nede på minimumsgrensen.
    Enig, det bør være større. ;)
    Er nok i grenseland ja, ihvertfall Khorn.
    Kjelleren min er kanskje 18 - 20m2, og det funker med LS. Men tror det er i minste laget. Hadde planer om å prøve de i stua i sommer, men da får jeg de kanskje ikke tilbake..
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    La scala II er fortsatt til salgs , er bare til og ringe opp akustisk eller sende di ein mail , jeg fikk tilbud om og kjøpe di :)
    akusisk bureau skal ha det service er noe di kan :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn