Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hifi4everdude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Innlegg
    391
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    hvis man ønsker seg fullrange til godt under 20 hz så er jo det noe helt annet enn min utgangspunkt, at de store rf ikke spilelr mye under 30hz tar jeg med en klype salt da jeg har målt både 82/63 her med gode resultater under oppgitt verdi, kan være rommet i mitt tilfelle, sier ingenting negativt om de onkyo forsterkerne, men ikke alltid ting fungerer optimallt selv om man liker lyden
    skjønner behovet for sub under 30, de ht han har er jo også veldig kresne på effektforsterkere men det regner jeg med at dere er klar over
    Personlig synes jeg ingen Klipsch Ref eller Palladuim spiller overbevisende skikklig dybass, men mulig vi har forskjellige prefereanser og erfaringer om dybass. Dog spiller de virklig flott ellers, med en punch få andre har :)

    Jeg betviler ikke valget til Fei angående Onkyo settet. De er strømstabile som få andre på markedet (1 ohm) og holder P-39f sin vansklig impedans under kontroll uten at det hardener til. Av alle de forsterkerene han har hatt innom var det settet, som utentvil låt mest oppløst, kontrollert og ikke minst mest presis av alt som har vært innom hos han. Har faktisk knapt hørt en forsterker som evner å stoppe og starte så raskt som den. De har virklig en jerngrep på elementene i P-39f.

    Fei er en hygglig kar, så kan trygt anbefale en lyttetur til han om han åpner dørene. Noe jeg tipper han gjør. Da kan man faktisk høre hans svært gode (kostbar) anlegg med og uten sub i en "normal" Norsk stue.
     
    Sist redigert:

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.704
    Sted
    Phobos
    Mine RF-7 II stuper i hvertfall under 30hz. Man kan selvsagt ha et rom som hjelper til noe voldsomt under dette, men det er ikke høyttaleren som gjør dette i seg selv. Det at de stuper rett ned når bassportene ikke lenger hjelper til er en av grunnene til den høye effektiviteten på disse. Om du ser på membranbevegelsen også så ser du at det ikke skjer stort i de lavere frekvensene. Det som er der under 45hz er stort sett boostet frem av bassrefleksportene.

    Uansett er dette bra nok på 99,7% av all musikk, men om man også bruker oppsettet på film og sørger for at også subkanalen mixes med er det for veikt (svært mange spillere og oppsett dropper LFE-sporet helt dersom du ikke har sub, både ved stereo downmix og surround)
     
    • Liker
    Reaksjoner: Fei

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    sant det , er nok preferanser ute og går her, har ikke stort behov selv for å ha steingrep ned til under 20hz , da veldig lite av det jeg spiller har noe særlig informasjon nede der uansett, heftig oppsett er det, og for all del, kan hende de onkyo forsterkerne er vannvittig bra, kan ikke uttale meg om det :) liker generellt onkyo kan jeg ihvertfall si :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Mine RF-7 II stuper i hvertfall under 30hz. Man kan selvsagt ha et rom som hjelper til noe voldsomt under dette, men det er ikke høyttaleren som gjør dette i seg selv. Det at de stuper rett ned når bassportene ikke lenger hjelper til er en av grunnene til den høye effektiviteten på disse. Om du ser på membranbevegelsen også så ser du at det ikke skjer stort i de lavere frekvensene. Det som er der under 45hz er stort sett boostet frem av bassrefleksportene.

    Uansett er dette bra nok på 99,7% av all musikk, men om man også bruker oppsettet på film og sørger for at også subkanalen mixes med er det for veikt (svært mange spillere og oppsett dropper LFE-sporet helt dersom du ikke har sub, både ved stereo downmix og surround)
    mener jeg mållte ganske lite avvik ned til 28 med 63 her hjemme, holdt mer enn nok for meg til musikk, da det som sagt er lite jeg hører på som har voldsomt med info der nede
     

    Fei

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Innlegg
    207
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    Fei er en hygglig kar, så kan trygt anbefale en lyttetur til han om han åpner dørene. Noe jeg tipper han gjør. Da kan man faktisk høre hans svært gode (kostbar) anlegg med og uten sub i en "normal" Norsk stue.
    Såklart om noen ønsker dette er det sikkert mulig å få til en kveld.

    Mi casa es su casa.

    Alle har sterke meninger her, det er bra det. Likevel kan nok mye som ikke er ment som direkte kritikk bli presentert/oppfattet slik(er ikke hårsår så null stress for min del:cool:).Det er lett å ha sterke meninger basert på empiri. " Dette fungerte hos meg, derfor har han valgt feil elektronikk eller feil romløsning". Ordet "preferanser" har blitt nevnt i mange innlegg her og det blir vel stikkordet. Mine preferanser er ikke de vanligste antagelig.

    Apropos siden jeg nevnte dette med empiri skal jeg sitere noe jeg skrev selv noen innlegg tidligere:cool:.
    Har mange på besøk som syns de spiller bra uten subb, men ikke jeg
    Jeg er nesten sikker på at dere ville syns det var plenty med bass uten subber hjemme hos meg, nettopp pga andre preferanser enn meg. Da hadde dere antagelig ikke sagt jeg hadde feil elektronikk eller akustikk trøbbel.

    Stilkkordet er preferanser.

    Prøver ikke være et belærende forumtroll. Ser det virker slik i innlegget.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Noen som har hadt klipsch sine rw-10d stakket oppå hverandre her før , tenkte jeg skulle gjøre dette når jeg har fått opp anlegget borti huset vi har fått tak i. altså 2 10 tommere oppå hverandre i venstre/ høyre hjørne og eventuelt 12 tommeren i venstre/høyre hjørne. eller er det best og ha di spredd 1 i venstre hjørne 1 i høyre hjørne , 1 i midten foran eller bak høyre/venstre side av der jeg sitter ?
     
    J

    J.J

    Gjest
    Les deg opp på Geddes om hva han mener om å ha multi plasseringer.

    bra og få med seg...
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.106
    Antall liker
    215
    Torget vurderinger
    4
    Det første som slår meg, blir det ikke rart med hele 3 forskjellige høyttalere som skal gjenngi bass?
    PSPene går sikkert greit dypt, så har du rw-10 som også spiller bass, også i tillegg en synergy sub.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    dette er jo snakk om 3 klipsch subwoofere , bare fordi 2 av dem er i refrence serien , og den siste i synergy serien så blir det ikke så ulikt. Nå er det ikke så stor forskjell på synergy serien og refrence serien. synergy sub 12 skal bare brukes i hjemmekino modus og ta seg av den dypeste bassen , der rw-10d stopper var det som var planen med dette.
     
    J

    J.J

    Gjest
    dette er jo snakk om 3 klipsch subwoofere , bare fordi 2 av dem er i refrence serien , og den siste i synergy serien så blir det ikke så ulikt. Nå er det ikke så stor forskjell på synergy serien og refrence serien. synergy sub 12 skal bare brukes i hjemmekino modus og ta seg av den dypeste bassen , der rw-10d stopper var det som var planen med dette.
    Så den skal ta ifra 35 Hz og ned ? til 24hz ?
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    dette er jo snakk om 3 klipsch subwoofere , bare fordi 2 av dem er i refrence serien , og den siste i synergy serien så blir det ikke så ulikt. Nå er det ikke så stor forskjell på synergy serien og refrence serien. synergy sub 12 skal bare brukes i hjemmekino modus og ta seg av den dypeste bassen , der rw-10d stopper var det som var planen med dette.
    Så den skal ta ifra 35 Hz og ned ? til 24hz ?
    Jeg ska sette delingen på sub 12 fra 40 hz ned til det den klarer.
     

    commodus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.02.2011
    Innlegg
    73
    Antall liker
    18
    fortsatt null interesse for mine heresy 3 :( *****Slettet da det er brudd på regelverket*****
     
    Sist redigert av en moderator:

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.106
    Antall liker
    215
    Torget vurderinger
    4
    Mye bass blir det helt sikkert.

    Selv ville jeg nok brukt begge reference subbene eller bare synergy subben.
    Å integrere en sub i et anlegg er vanskelig nok spør du meg, her snakker vi 3stk, av 2 forsjellige serier.
     
    J

    J.J

    Gjest
    Og to forskellige størrelser.

    Det hadde nok blitt bedre og lagt alle pengene i 1 woofer.
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Enig med J.J.og sirop.

    Tceteams: her kommer fort den typisk nybegynnerfeilen (uten å si at du nødvednigvis er nybegynner på denne delen av hobbyen/faget). Nemlig å integrere alt av kanaler på likt. Hvis man går tilbake til basic, så burde man starte med kun fronter, og forsterker, deretter subwoofer. Så center, og videre surround.

    På andre punkt med subwoofer, er det vanskelig nok å integrere en, er min erfaring. Du har tre! Du sier også at du vil at RF-subbene skal drive ett stykke nedover, for så å la Synergy-wooferen ta over siste i dypet. Er ikke dette motsatt hvis man ser på kvalitet-forskjellen? RF-wooferne skal da være bedre enn synergi, og bør dermed få det mest krevende-som er det dypeste? Uansett, mulig jeg leser feil etter ett par øl, og godt selskap (har sommmerferie).

    Uansett, lykke til, og sier ikke at det IKKE kan bli bra, men tror du vil møte end GOD DEL utfordringer mtp. utfasinger med frontene, og ikke minst de to resterende bass-kompanjongene.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Jeg skal nok få di til og spille bra i lag , under film titting det er kun det klipsch sub 12 skal brukes til.
    Har hadt verre utfordringer enn dette , skal gi tilbakemelding når jeg har fått opp systemet , og kalibrert det ganske bra i forhold til rom osv.
    Og skifte ut klipsch subene skjer ikke , di er nylig kjøpt og jeg liker rw-10d veldig godt.Og jeg tipper klipsch sub 12 klarer fint det den blir satt til og gjøre :)
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    fortsatt null interesse for mine heresy 3 :( *****Slettet da det er brudd på regelverket*****
    Ska banne på at bruktbørsen generelt tar seg opp mpt. på salg/ØK, så fort høstmørket, og regnet vannrett, kommer for fullt! Er stille nå om dagen.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Enig med J.J.og sirop.

    Tceteams: her kommer fort den typisk nybegynnerfeilen (uten å si at du er det). Nemlig å integrere alt av kanaler på likt. Hvis man går tilbake til basicm så børt mans starte med kun fronter, og forsterker, deretter subwoofer. Så center, og videre surround.

    På andre punkt med subwoofer, er det vanskelig nok å integrere en, er min erfaring. Du har tre! Du sier også at du vill at RF-subbene skal drive ett stykke, for så å la synergi-wooferen ta over siste i dypet. Er ikke dette motsatt hvis man ser på kvalitet-forskjellen? RF-wooferne skal da være bedre enn synergi, og bør dermed få det mest krevende? Uansett, mulig jeg leser feil etter ett par øl, og godt selskap (har sommmerferie).

    Uansett, lykke til, og sier ikke at det IKKE kan bli bra, men tror du vil møte end GOD DEL utfordringer mtp. utfasinger med frontene, og ikke minst de to bass-kompanjongene.
    Skjønner at dette kan bli utfordringer ja , men utfordringer liker jeg. Går det ikke så selger jeg klipsch 12 og beholder begge rw-10d subwooferene. Eller så bruker jeg bare klipsch 12 sub på film og av til rw-10d til musikk og film , vi får se hva som skjer :)
     
    J

    J.J

    Gjest
    Har et par passive subber, med scan speak 10". Sjelden type faktisk - scanspeak 25w/7564, finnes omtrent ikke no info om dem.. men dem er RÅ til å være Low eff.

    Dem er bygget i omtrent massiv MDF. og det er etter akustisk ventil prisippet (hvorfor er det ikke fler som bruker det?) Og et enkelt delefilter med en MASSIV null Ohm spole :rolleyes:
    Delt ved 80Hz

    NOE sier meg at dem allikevel vil være en bra match med H III, skal se hva jeg kan få til ila høsten.
    Om noen er interessert i å teste da - kan vi jo ta det på PM.


    /JR
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Som sagt så har jeg en "hfs" subb som til prisen gruser det meste der ute og som i tilegg er matchet for la scala! altså et super hurtig Beyma 1540 15" element, runder av på 18hz...
     

    Klipschman

    Fersking
    Ble medlem
    17.07.2013
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Sted
    Bodø
    Har et oppsett med 1 par RF-7 MkII ifront og centerhøytaleren er en RC 62. bakhøytalerne er RF-62. Forsterkeren jeg bruker er en Denon AVR 3313 på 7x125 watt + 1 stk ABRAHAMSEN V 4.0 som effektforsterker. Har også koblet til en Yamaha sub NS-SW700, denne fungerer bra når jeg ser film på lavt volum.
    Er fornøyd med oppsettet, men er mottakelig for tips&triks for forbedring. Evnt kritikk mottaes også med åpent sinn:)
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Det finnes altid rom for oppgraderinger. Selv mener jeg en skikkelig to kanals amp vile gjort noe, eller gitt deg et løft på musikksiden av ditt anlegg. Nå vet ikke jeg om du prioriterer film eller musikk.
     

    Klipschman

    Fersking
    Ble medlem
    17.07.2013
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Sted
    Bodø
    Det finnes altid rom for oppgraderinger. Selv mener jeg en skikkelig to kanals amp vile gjort noe, eller gitt deg et løft på musikksiden av ditt anlegg. Nå vet ikke jeg om du prioriterer film eller musikk.
    Er vel 60% film og 40% musikk som kjøres i stua, har fått et råd om å investere i rørforsterker hvis jeg skal ha stereoforsterker. Men det koster vel skjorta
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Det finnes altid rom for oppgraderinger. Selv mener jeg en skikkelig to kanals amp vile gjort noe, eller gitt deg et løft på musikksiden av ditt anlegg. Nå vet ikke jeg om du prioriterer film eller musikk.
    Er vel 60% film og 40% musikk som kjøres i stua, har fått et råd om å investere i rørforsterker hvis jeg skal ha stereoforsterker. Men det koster vel skjorta
    Rørforsterker er ikke å annbefale i kombinasjon med hjemmekino! og skal du ha en som drar RF7 helt ut så blir det svært dyrt og varmt :) Klipsch spiller også bra på transer både kl A og A/B
     
    • Liker
    Reaksjoner: Fei

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Det sies at klipsch og Parasound spiller som hånd i hanske uten at jeg har hørt det selv. Mange komboer av dette rundt i verden.
     

    Fei

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Innlegg
    207
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    Det sies at klipsch og Parasound spiller som hånd i hanske uten at jeg har hørt det selv. Mange komboer av dette rundt i verden.
    Jeg har hatt Parasound på klipsch. Det låt fint det. Ble byttet ut med en Vincent 238mk. Begge hadde god kontroll på Rf-83,men var litt intense i lengden. De roet seg ned etter jeg fikk en Rega dac inn i systemet, da ble de varmere og roligere.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Det sies at klipsch og Parasound spiller som hånd i hanske uten at jeg har hørt det selv. Mange komboer av dette rundt i verden.
    Hos meg spiller det veldig godt og engasjerende med 2 Parasound A21 i biamp på mine Klipsch CF3.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    parasound på klipsch er det veldig mange som liker og mange som har prøvd, det med signalkilder i god kvalitet e også viktig imo, shit in = shit out
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Da stakket jeg klipsch rw-10d i høyden og det ble sykt bra , for et trykk det blei og føler det bler meir dybde i bassen. Dette var morsomt :-D
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Er det god varm bass i RF63? Skal brukers i en vanelig stue til hverdagspilling.. Mvh steffen.
    Klipsch passer godt til all slags musikk synes jeg , men passer utrolig godt med rock og den slags type musikk , og bassen i klipsch er sikkelig god punsh i + den går dypt på klipsch rf 63 , men dette er vel hvilken forsterker det pares med.
    Er nok noen som kan svare på dette bedre enn meg , dazed har vel klipsch rf 63 og han bruker electrocompaniet sine forsterkere.
     

    JLmorten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    776
    Antall liker
    143
    Noen som har prøvd Crites element på Cornwal ? Skal bytte Diaphragms pga skade på ene diskanten.. Vet ikke helt hva/hvordan, men ser ut som en liten sprekk...Prisen på Nye Titanium Diaphragms var på 52$ for et par., og lurer på når jeg først skal bestille om jeg skulle forsøkt og oppgradere Basselementa til CW1526F. Lurer på om det er noen som har prøvd disse bassene? Om det er noen forbedring? eventuelt på Hvilke måte..? Og/eller må jeg bytte delefilter også??
    Syns forøvrig ikke prisen på disse var så galne heller.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Noen som har prøvd Crites element på Cornwal ? Skal bytte Diaphragms pga skade på ene diskanten.. Vet ikke helt hva/hvordan, men ser ut som en liten sprekk...Prisen på Nye Titanium Diaphragms var på 52$ for et par., og lurer på når jeg først skal bestille om jeg skulle forsøkt og oppgradere Basselementa til CW1526F. Lurer på om det er noen som har prøvd disse bassene? Om det er noen forbedring? eventuelt på Hvilke måte..? Og/eller må jeg bytte delefilter også??
    Syns forøvrig ikke prisen på disse var så galne heller.
    PKW.jpg
     
    J

    J.J

    Gjest
    Noen som har prøvd Crites element på Cornwal ? Skal bytte Diaphragms pga skade på ene diskanten.. Vet ikke helt hva/hvordan, men ser ut som en liten sprekk...Prisen på Nye Titanium Diaphragms var på 52$ for et par., og lurer på når jeg først skal bestille om jeg skulle forsøkt og oppgradere Basselementa til CW1526F. Lurer på om det er noen som har prøvd disse bassene? Om det er noen forbedring? eventuelt på Hvilke måte..? Og/eller må jeg bytte delefilter også??
    Syns forøvrig ikke prisen på disse var så galne heller.

    Jeg har INGEN erfaring med noen av delene, så er det sagt.
    Men skal du gå for oppgradering, så ta full pakke - full element bestykning og delefilter, så vet du at du får et homogent system.


    Lykke til

    /JR
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Det er vel ikke så mange CW eiere her i tråden, tror jeg, nå for tiden?
    Kan egentlig ikke huske noen som har skrevet om det her inne, men hukommelsen min har sviktet for lenge siden.

    Hva koster elementet? Er vel bare å gnu til. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn