Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • wireworld

    Medlem
    Ble medlem
    04.01.2004
    Innlegg
    34
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Klipsch?? Hifi?

    hei.
    jeg har oppgjennom tiden hatt, mange ulike oppsett. proac, system audio, cabasse, Dali Ikon, Mirage m5, Patos ++.
    i dag har jeg hatt dali ikon sammen med Parasound Classic 2250. + samme Classic forforsterker. bruke Abrahamsen V6 dac. sammen med Wireworld kabler. og sonos. dali blir for spisst i toppen så de skal ut..

    Ønsker nye høyttalere inn, og i den vurderings runden har jeg kikket litt på Klipsch, har hørt ksp 400. for mange år siden men aldri eid selv.
    palladium serien blir nok for dyr, noen som har hatt ulike erfaringer med Klipsch som en Hifi høyttaler? er de kjent for å bli spiss/ skarpe i toppen lik dali?
    skal ta turen å se om jeg kan få hørt på noen typer, men hadde jo vært artig med noen innspill fra de som har gått veien før. :)

    ser en del innlegg om rf 62 mkii og rf 63... men min stue er ca 25 m3.
    noen gode hifi innpill her?
    blir jo subjektive innspill men ok det.
    mvh rune.
     

    hifi4everdude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Innlegg
    391
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    Det er en egen tråd her for Klipsch venner - nesten 900 sider.
    Er nok lettere og få svar der - vil jeg tro :)

    /JR




    http://www.hifisentralen.no/forumet/vennetra-der-hifimerker/9902-klipsch-venner.html
    Er ikke så sikker på det. De folka som henger i den tråden er forferdelige mennesker... ;)
    Vel deg er i hvertfall en fare for at man ike får en "nøytral" mening i den tråden, så ser den å stille spørsmålet utenfor vennetråden.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Det er en egen tråd her for Klipsch venner - nesten 900 sider.
    Er nok lettere og få svar der - vil jeg tro :)

    /JR




    http://www.hifisentralen.no/forumet/vennetra-der-hifimerker/9902-klipsch-venner.html
    Er ikke så sikker på det. De folka som henger i den tråden er forferdelige mennesker... ;)
    Vel deg er i hvertfall en fare for at man ike får en "nøytral" mening i den tråden, så ser den å stille spørsmålet utenfor vennetråden.
    Hehe, joda greit nok det, men så er det jo bare kjedelige mennesker som er nøytrale når det kommer til lyd. :cool:
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Det er en egen tråd her for Klipsch venner - nesten 900 sider.
    Er nok lettere og få svar der - vil jeg tro :)

    /JR




    http://www.hifisentralen.no/forumet/vennetra-der-hifimerker/9902-klipsch-venner.html
    Er ikke så sikker på det. De folka som henger i den tråden er forferdelige mennesker... ;)
    Ja, fy faen. Hadde holdt meg unna de folka der.
    Jepp, tenk så mye helsekost, frimerker og selvhjelpsbøker jeg kunne fått for penga som gutta i Klipsch tråden lurte meg til å bruke på Heresy III. Angrer som en hund.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Det er en egen tråd her for Klipsch venner - nesten 900 sider.
    Er nok lettere og få svar der - vil jeg tro :)

    /JR




    http://www.hifisentralen.no/forumet/vennetra-der-hifimerker/9902-klipsch-venner.html
    Er ikke så sikker på det. De folka som henger i den tråden er forferdelige mennesker... ;)
    Ja, fy faen. Hadde holdt meg unna de folka der.
    Jepp, tenk så mye helsekost, frimerker og selvhjelpsbøker jeg kunne fått for penga som gutta i Klipsch tråden lurte meg til å bruke på Heresy III. Angrer som en hund.
    Er i samme båt selv, om det er noen trøst. Ligger våken mang en natt og tenker på at jeg heller kunne hatt en skikkelig fet, liten stativhøyttaler med 5" bass og følsomhet langt ned på 80'tallet om jeg ikke hadde latt meg lure av alle de panegyriske omtalene av H III som fikk meg til å gå for en høyttaler med skikkelig dynamikk og mellombass isteden. Har til alt overmål tre stykker av dem, så jeg har vel gått skikkelig i baret, tenker jeg.
     

    hifi4everdude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Innlegg
    391
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    Det er en egen tråd her for Klipsch venner - nesten 900 sider.
    Er nok lettere og få svar der - vil jeg tro :)

    /JR




    http://www.hifisentralen.no/forumet/vennetra-der-hifimerker/9902-klipsch-venner.html
    Er ikke så sikker på det. De folka som henger i den tråden er forferdelige mennesker... ;)
    Vel deg er i hvertfall en fare for at man ike får en "nøytral" mening i den tråden, så ser den å stille spørsmålet utenfor vennetråden.
    Hehe, joda greit nok det, men så er det jo bare kjedelige mennesker som er nøytrale når det kommer til lyd. :cool:
    Hehe! Var ment i beste mening. Er Klipsch fan jeg. Har både P-17b og RF-52II i mannehulen
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Ja, fy faen. Hadde holdt meg unna de folka der.
    Jepp, tenk så mye helsekost, frimerker og selvhjelpsbøker jeg kunne fått for penga som gutta i Klipsch tråden lurte meg til å bruke på Heresy III. Angrer som en hund.
    Er i samme båt selv, om det er noen trøst. Ligger våken mang en natt og tenker på at jeg heller kunne hatt en skikkelig fet, liten stativhøyttaler med 5" bass og følsomhet langt ned på 80'tallet om jeg ikke hadde latt meg lure av alle de panegyriske omtalene av H III som fikk meg til å gå for en høyttaler med skikkelig dynamikk og mellombass isteden. Har til alt overmål tre stykker av dem, så jeg har vel gått skikkelig i baret, tenker jeg.
    Kondolerer og tørker en tåre for deg min venn. Hvorfor må livet være så hardt?
     
    J

    J.J

    Gjest
    wireworld


    Som du sikkert skjønner, så er vi som er klipsch venner ikke fullt så høytidelige som dem andre på sentralen... take it or leave it.

    Det jeg kan si er at Klipsch har en stort produkt spekter, som du garantert vil like :cool:

    Mange her sverger til Heritage serien, som er litt av old scool stilen til Klipsch, det spellær MUSIKK så det holder :p

    Men uansett så er det masse snadder i dem fleste seriene, lykke til... og vi håper og ønske deg velkommen som Klipsch venn ;)


    /JR
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    wireworld


    Som du sikkert skjønner, så er vi som er klipsch venner ikke fullt så høytidelige som dem andre på sentralen... take it or leave it.

    Det jeg kan si er at Klipsch har en stort produkt spekter, som du garantert vil like :cool:

    Mange her sverger til Heritage serien, som er litt av old scool stilen til Klipsch, det spellær MUSIKK så det holder :p

    Men uansett så er det masse snadder i dem fleste seriene, lykke til... og vi håper og ønske deg velkommen som Klipsch venn ;)


    /JR
    Innertier J.J. Med fare for å starte tredje verdenskrig vil jeg vel kanskje påstå at den gjennomsnittlige Klipsch-fan hører mer på musikken enn på anlegget enn visse andre? :p

    Du finner garantert høyttalere med mer detaljer og "fintfølelse" som spiller mere "korrekt", men Klipsch bare funker.

    Klipsch rocker. Hardt.
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.106
    Antall liker
    215
    Torget vurderinger
    4
    På Parasound elektronikk trår du vel ikke feil med noen av Klipsch seriene ville jeg tro når det kommer til spisshet i toppen.
    Om du skulle ha helt allergi for dette vil RF mkII være et bedre valg enn mkI, jeg har hatt begge.
     

    wireworld

    Medlem
    Ble medlem
    04.01.2004
    Innlegg
    34
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Hei.
    takk for velskrevne urelaterte innspill og gode relevante innspill??????
    liker tonen deres??????
    sitter med 2stk ikon subb. Så lurer på om jeg kan klare med med rf52 eller om jeg mister kvalitet ved å gå ned..
    Hvilke andre spesifikke perler har klipsch laget gjennom de siste 10 åra da?
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    Hvis du ikke skal ha spiss topp på klipsch må matche nøye, min erfaring er at rør er et must da.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hvis du ikke skal ha spiss topp på klipsch må matche nøye, min erfaring er at rør er et must da.
    sa det samme selv men det er nok ingen fasit. er mye transer der ute som spiller fortreffelig både klasse A og a/b
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei.
    takk for velskrevne urelaterte innspill og gode relevante innspill������
    liker tonen deres������
    sitter med 2stk ikon subb. Så lurer på om jeg kan klare med med rf52 eller om jeg mister kvalitet ved å gå ned..
    Hvilke andre spesifikke perler har klipsch laget gjennom de siste 10 åra da?
    Lydmessig så er det jo de som mener at RF52mkll er en av de mest velykkede som klipsch har produsert men spiller selvsagt ikne like stort som RF63 etc, RFmkll har uansett nok bass for meg uten subb ;)
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Hvis du ikke skal ha spiss topp på klipsch må matche nøye, min erfaring er at rør er et must da.
    Tja, det er vel en sannhet med visse modifikasjoner. Selv kjører jeg 300b rør på Heresy III'ene mine, og jeg har null probem med å innrømme at visse plater kan være en anelse spisse. Det er bare en myte at alle rørforsterkere er varmtlydende med laidback diskant.
    Men i de tilfellene er det helt klart selve innspillingen som er problemet og ikke høyttalerene. De gjør jo bare jobben sin og presenterer kildematerialet uten et forskjønnende slør. Helt klart til å leve med, da gode innspillinger er som å få fløte hellt inn i øra... :cool:
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Heresy III

    Den beste ferdighøytallern ifra Klipsch
    Heresy er ok hvis du klarer og integrere en sub eller to :)
    Heresy er mer enn ok uansett. Skal vi virkelig ta den diskusjonen nå igjen? Jeg trur ikke det...
    Diskusjon!!! Hvis jeg syntes de er ubrukelige på samme måte som la scala uten sub så meg om det! Skal vel få ha en mening uten at det bør bli en diskusjon men er folk der ute som liker litt i bunden også, ikke bare midtbass. Har selv hatt mye klipsch og synes det meste spiller bedre enn Heresy men som sagt meg om det :)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Heresy III

    Den beste ferdighøytallern ifra Klipsch
    Heresy er ok hvis du klarer og integrere en sub eller to :)

    BS

    At du ikke klarer og få go lyd i dem er ikke Klipsch sin skyld - tross alt er det ikke alle som er bassnarkomane.
    Men har et edruelig forhold til dem musikalske realitetene.
    Du får unskylde at jeg ikke har samme smak som deg, er det som brukes sub selv på RF og Palladium også så de må være gale i følge deg! la scala spiller helt syyykt og parkerer Heresy etter 1 gir men selv der så trengte jeg sub og ikke bare meg som deler det synspunktet ;)
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Til trådstarter har du sjangsen dra og lytt på noen klipsch modeller , da får du din egen lille lytt og står bedre når du skal velge ut riktig klipsch høyttaler for deg.
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Hadde jeg hørt kun på hip-hop og drum & bass hadde neppe HIII vært førstevalget. Men etter å ha spillt bassgitar (høyt) i 20 år tør jeg å påstå at HIII har all den bassgjengivelsen noen burde behøve, i hvert fall så lenge man ikke har et lytterom med størrelse som en gjennomsnittlig gymsal.
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Til trådstarter har du sjangsen dra og lytt på noen klipsch modeller , da får du din egen lille lytt og står bedre når du skal velge ut riktig klipsch høyttaler for deg.
    Hei hei hei, ikke kom her og ødelegg tråden med svar som faktisk er fornuftige! ;)
     

    wireworld

    Medlem
    Ble medlem
    04.01.2004
    Innlegg
    34
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Heresy III virker spennende. Retro stil, ulv i fåreklær dette eller?
    Vanker kanskje ikke noe særlig brukt av denne? Så den koster ca 10000"
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hadde jeg hørt kun på hip-hop og drum & bass hadde neppe HIII vært førstevalget. Men etter å ha spillt bassgitar (høyt) i nærmere 20 år tør jeg å påstå at HIII har all den bassgjengivelsen noen burde behøve, i hvert fall så lenge man ikke har et lytterom med størrelse som en gjennomsnittlig gymsal.
    Hører sjelden på hip-hop selv. Et orkester spiller en god del under 50hz ;) men uansett så har det meste jeg har hatt av klipsch spilt bedre enn Heresy og det må jeg vel kunne mene, tipper det er mange Heresy eiere rundt om på kloden som bruker sub på disse ;)
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Heresy III virker spennende. Retro stil, ulv i fåreklær dette eller?
    Vanker kanskje ikke noe særlig brukt av denne? Så den koster ca 10000"
    Veiledende pris er vel ca 10k per stykk. Det hender jo at de dukker opp på brukten, men det skjer vel ikke spesielt ofte. Og ja, helt klart en ulv i fåreklær! :)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    liker du stilen så har du jo Forte og Cornwall som er og finne på brukten en sjelden gang, de spiller langt dypere også for de som liker det ;)
     

    wireworld

    Medlem
    Ble medlem
    04.01.2004
    Innlegg
    34
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Takk for innspill, ja skal ta en tur å høre litt. Hørte på klipsch tror det ksa 400 de het. For ca 10 15 år siden.. Hadde en aktiv 15 " i siden. Spilte ok. De sto lytte rommet på rolfs hifi i Oslo da de drev:)
     

    RonnyJohansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.11.2010
    Innlegg
    214
    Antall liker
    79
    Sted
    Rognan
    Torget vurderinger
    20
    hei.
    jeg har oppgjennom tiden hatt, mange ulike oppsett. proac, system audio, cabasse, Dali Ikon, Mirage m5, Patos ++.
    i dag har jeg hatt dali ikon sammen med Parasound Classic 2250. + samme Classic forforsterker. bruke Abrahamsen V6 dac. sammen med Wireworld kabler. og sonos. dali blir for spisst i toppen så de skal ut..

    Ønsker nye høyttalere inn, og i den vurderings runden har jeg kikket litt på Klipsch, har hørt ksp 400. for mange år siden men aldri eid selv.
    palladium serien blir nok for dyr, noen som har hatt ulike erfaringer med Klipsch som en Hifi høyttaler? er de kjent for å bli spiss/ skarpe i toppen lik dali?
    skal ta turen å se om jeg kan få hørt på noen typer, men hadde jo vært artig med noen innspill fra de som har gått veien før. :)

    ser en del innlegg om rf 62 mkii og rf 63... men min stue er ca 25 m3.
    noen gode hifi innpill her?
    blir jo subjektive innspill men ok det.
    mvh rune.
    Vist jeg hadde valget mellom RF 63 og 62 mk2 så hadde jeg valgt RF63 og spesielt til prisen som akustisk bureau selger dem for nå!
    Men hvem av RF63, 62mk2 som ville fungere best i ditt rom kan jeg ikke svare på når jeg ikke vet hvordan rommet ditt er og hvordan elektronikk du har.

    Men jeg har hatt Dali selv (Helicon) og jeg skjønner hva du er ute etter (tror jeg), Med Klipsch og spesielt Dali så må det fungere i rommet og ikke minst så må resten av kjeden ha en god match.

    Om du ikke låser deg fast i reference serien til Klipsch så kan jeg anbefale deg Heresey som er en syk rocker som kun spiller musikk og ikke hifi, Cornwall kan jeg også anbefale men da er du litt mer over på hifi en ren heftig spilleglede. Jeg anbefaler deg uansett til å lytte til div fra Reference og Heritage før du tar et valg men du kan ikke gjøre noe feil med å kjøpe et par RF63 til 10k.
     

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    412
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    14
    Min musikksmak har endret seg etter at jeg byttet ut mine MA GS10, som forøvrig er en meget god høyttaler. Jeg drev disse med en anstendig DAC og en Naim forsterker. Jeg lette hele tiden etter den gode innspillingen og låter med god dynamikk. Etter at jeg fikk Heresy III i hus har jeg "lyttet" mindre til anlegget, men anlegget blir brukt mye mer. Tar meg selv i å trampe takten til låtene på P4 mens jeg gjør husarbeid eller arbeid på pc'en.

    Jeg har tidligere hatt RB-61 og kjenner igjen engasjementet fra den gang. Jeg tenker at det å velge Klipsch kan kanskje være et resultat av at musikkinteressen er like stor, eller større enn selve HiFi/anleggsinteressen. F.eks synes jeg å huske at mine MA hadde luftigere diskant, bedre dypbass, var bedre bygd og var lette å plassere, men jeg følte jeg måtte legge forholdene til rette for den ved å velge den "riktige" musikken.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn