Får nok vurdere litt hva jeg gjør, har troen på rør, men som du sier 18W kan kanskje bli litt lite..??? Når det gjelder kilde så har jeg stort sett gått bort i fra CD-plater, strømmer all musikk via music unlimited, så det nok heller en god DAC som er aktuell.
Er enig med deg at det blir feil å si at Heresyene ikke byr på dynamikk, for det gjør dem virkelig. Det er mer det at den tunge brystkassebassen ikke er til stede i det hele tatt, i forhold til tidligere Klipsch som jeg har hatt. I et forsøk på å kompensere for dette så har jeg kjøpt en James Cinema 12 sub som jeg venter på. Har hatt en slik en i hus før, så jeg vet at den vil mer en nok fylle opp under for Heresyene, så da blir det nok gøy, eller må vel si gøyere, å se film igjen.
Men samtidig så må jeg si at RF63 til 9995 hos AB frister... Har ikke hørt dem før, og har ikke lyst til å gjøre noe som jeg kan komme til å angre på. Så langt så har jeg blitt enig med meg selv om prøve å få til Heresyene med James subben. Det blir nok sikkert bra.
En annen ting, du nevnte å få høyttalerne på stativ ikke ga så gode resultater, hvorfor ble det så dårlig hos deg når du fikk dem opp i øre høyde? Har fått ett par tips om at det er best å få dem opp, sånn ca. en leca blokk høyde. Men jeg synes dem tar seg best ut på gulvet med original stativene som gir den kule laid back holdningen.
Det er veldig mange som anbefaler rør til disse høyttalerne, men jeg tviler liksom litt på at 18 watt kan gi like kontroll og trøkk nedover som en potent transistor sak.
80-100 rør watt, det kan jeg ha mer tro på. Men du får nesten bare teste, har aldri prøvd rør på disse selv. Kilden din kan også ha en del å si på resultatet, ikke forvent like mye trøkk og kvalitetsbass fra en mellomklasse blu-ray spiller f.eks., som det en dedikert kvalitets cd-spiller gir deg.
For øvrig vil jeg mene at du tar feil hvis du sier at de ikke kan varte opp med særlig dynamikk. Sett på f.eks. Dire Straits med låta Money For Nothing. Hvis ikke trommene i introen her låter fett, så er du ikke i mål enda.