Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Blodøks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Byttesjuken banker på min dør.. Noen med RF 63 som vil prøve ett par Heresy? Send en PM om noen har noe forslag :) hilsen Øksa
     
    Sist redigert:

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    540
    Antall liker
    415
    Torget vurderinger
    6
    Oslo, så det blir vel litt i lengste laget.
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Ibux holder garantert ikke. Må nok sterkere lut til;-)
     

    Bekkalokk1

    Fersking
    Ble medlem
    10.11.2013
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Hei. Jeg har et anlegg i furteloftet ute i garasjen min. Det består av Rega Planar 3 m/grado prestige black pick up - Yaquin phono rørtrinn - Music Angel KT 88 rørforsterker - Snell E 4 høytalere. Snell'ne kjøpte jeg i 1996 etter 1,5 års vandring i alsken hifisjapper rundt om i det ganske land. Bevæpnet med musikk av VIDT spekter (som ikke alltid falt i helt god jord hos en del "Skal du spille DEN musikken???"). Til slutt satt jeg igjen med Snell E4 og klipsch kg 4.5. Vidt forskjellige høytalere som jeg likte like godt. Men jeg endte med Snell E4. Som jeg er meget fornøyd med enda. MEN - jeg lurer hvordan klipch vil funke med min rørforsterker. Pr nu snuser jeg på noen KG 4,2 på nettet. Prisen er rundt 2500 kr inkl frakt - uten moms. Er det noen som har noen erfaringer rundt disse KG høytalerene - ev andre klipsch KG?

    På forhånd takk! :)
     

    Blodøks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Hei. Jeg har et anlegg i furteloftet ute i garasjen min. Det består av Rega Planar 3 m/grado prestige black pick up - Yaquin phono rørtrinn - Music Angel KT 88 rørforsterker - Snell E 4 høytalere. Snell'ne kjøpte jeg i 1996 etter 1,5 års vandring i alsken hifisjapper rundt om i det ganske land. Bevæpnet med musikk av VIDT spekter (som ikke alltid falt i helt god jord hos en del "Skal du spille DEN musikken???"). Til slutt satt jeg igjen med Snell E4 og klipsch kg 4.5. Vidt forskjellige høytalere som jeg likte like godt. Men jeg endte med Snell E4. Som jeg er meget fornøyd med enda. MEN - jeg lurer hvordan klipch vil funke med min rørforsterker. Pr nu snuser jeg på noen KG 4,2 på nettet. Prisen er rundt 2500 kr inkl frakt - uten moms. Er det noen som har noen erfaringer rundt disse KG høytalerene - ev andre klipsch KG?

    På forhånd takk! :)
    Er virkelig verd å prøve.. Tror du vil like de!
     

    jan_is44

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.08.2010
    Innlegg
    114
    Antall liker
    22
    rf83eller rf7

    skal nå handle nye høytallere til mine parasound jc1 blokker.. har hatt rf83 tidligere, og var igrunn veldig fornøgd med dei.
    Liker å spille høyt og brutalt av og til, så kanskje eg nå skal gå for rf7 ?
    takker for svar :)
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    rf-7 ivaretar behovet ditt for å spille høyt ihvertfall, ikke minst har du forsterkerkraften til å klare det så hvorfor ikke?
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.892
    Antall liker
    27.435
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Hvis noen har et par Klipsch SB-2 til overs (Synergy Bookshelf som er noen år gamle), så er det bare å si i fra. En kamerat av meg har et par fra før og vurderer et par til hvis det dukker opp noe.
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Jøss, trodde ikke du skulle selge Xindaken eddie1. Hva blir det nå da?
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Jøss, trodde ikke du skulle selge Xindaken eddie1. Hva blir det nå da?
    Hei har kun tv anlegget igjen i stua (fått spisestue hehe) så må bli noe som kan stå på hele tiden og som ikke avgir så mye varme! brukes også som tv lyd. Clones audio, Dayens, Rega etc. Skal bruke RF-52mkll...
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Da blir det et sett Clones pre+effekt ap1 og 25p på meg, skal vist spille musikalsk med en dash rørmagi til flere ganger prisen så får vi se da. Den integrerte versjonen fikk strålende omtale i fidelity uten at det bør bety noe.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Ingen som selger sine rf5 vel , disse er jo veldig vanskelig og få tak i.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Da er mine Klipsch Belle lagt ut for salg, komplett med ALK horn+filter +basskasse + Jbl alnico mellomtone og alle orginale deler
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Da var stueanlegget ute og tv krok anlegget på plass. Mottok Clones audio settet idag og gud for en match med RF52mkll selv om det settet sikkert fortjener langt dyrere høytalere ;)
    IMAG0264.jpg
    IMAG0265.jpg
    IMAG0265.jpg
     

    Blodøks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Grunnen er byttesyken. Heresy er en veldig seriøs musikkformiddler, men til mitt bruk blir det mye "film" fortiden å der har jeg mere å hente av ett slikt surround oppsett. Nestegang blir det sikkert La Skala eller noe i den duren. Blei ett rent bytte bare, så går raskt å enkelt. Har jo en liten klump i magen da Heresyene klart er mest verdifulle på sikt. HiFi er jo en hobby hvor man kjøper, flytter, bytter taper å tjener, + att men opplever alt fra magiske øyeblikk til vondt i ryggen :) Er jo bare gøy! Hehe
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Grunnen er byttesyken. Heresy er en veldig seriøs musikkformiddler, men til mitt bruk blir det mye "film" fortiden å der har jeg mere å hente av ett slikt surround oppsett. Nestegang blir det sikkert La Skala eller noe i den duren. Blei ett rent bytte bare, så går raskt å enkelt. Har jo en liten klump i magen da Heresyene klart er mest verdifulle på sikt. HiFi er jo en hobby hvor man kjøper, flytter, bytter taper å tjener, + att men opplever alt fra magiske øyeblikk til vondt i ryggen :) Er jo bare gøy! Hehe
    Du blir nok fornøyd med RF ;)
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.954
    Antall liker
    56.187
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

    Blodøks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Grunnen er byttesyken. Heresy er en veldig seriøs musikkformiddler, men til mitt bruk blir det mye "film" fortiden å der har jeg mere å hente av ett slikt surround oppsett. Nestegang blir det sikkert La Skala eller noe i den duren. Blei ett rent bytte bare, så går raskt å enkelt. Har jo en liten klump i magen da Heresyene klart er mest verdifulle på sikt. HiFi er jo en hobby hvor man kjøper, flytter, bytter taper å tjener, + att men opplever alt fra magiske øyeblikk til vondt i ryggen :) Er jo bare gøy! Hehe
    Du blir nok fornøyd med RF ;)
    Blei litt kvalm når jeg åpnet fronten på RF-25 å så innsatsen. viste seg att diskanten var røket, noe forrige eier ikke hadde registert. Den lagde lyd, men kun 10% kanskje. Prisen på den driveren kan ikke vere mye siden den var på størrelse med et Donald armbåndsur :) Håper ikke de nye modellene er sånn.?!
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Åpnet opp mine RF-5 i sin tid, og ble like overrasket som deg Blodøks. Nå har jeg noen JBL 2446 som veier 13-14 kg pr stk, og jeg tipper jeg måtte hatt 30 RF-5 drivere bare for å matche vekta :)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Åpnet opp mine RF-5 i sin tid, og ble like overrasket som deg Blodøks. Nå har jeg noen JBL 2446 som veier 13-14 kg pr stk, og jeg tipper jeg måtte hatt 30 RF-5 drivere bare for å matche vekta :)
    Der ser vi at lyden er viktigere en byggekvalitet! RF5 er helt i tet sjiktet til klipsch ;) ofte så låter det enkle best, se på alle såkalte highend produsenter som legger 95% i utseende og resterende 5% i lyd
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Det fine med klipsch er at de legger 100% i lyd. Vi ser highend produsenter som legger 95% i finnish og resterende i lyd. RF5 er er legendariske og spiller forrykende uansett hvordan innmaten ser ut...
     

    Blodøks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Åpnet opp mine RF-5 i sin tid, og ble like overrasket som deg Blodøks. Nå har jeg noen JBL 2446 som veier 13-14 kg pr stk, og jeg tipper jeg måtte hatt 30 RF-5 drivere bare for å matche vekta :)
    tror de veide 200 gram Max. Trodde først driveren hadde ramlet av, kikket nedover for å se om den lå i bunnen.ikke tull ei gang. Tror det er spesielt denne modellen, sto noe om det på klipsch sine sider.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.305
    Antall liker
    3.559
    Torget vurderinger
    1
    Det med størrelse og vekt kan være type magnet, på mine CF3 med 10" basser ser det nesten ut som om magneten mangler, men den er av Neodymiumtype og sitter inne i spolen (dvs spolen går utenpå.) Bassene veier vel knapt et kilo hver, mens driveren til hornet er av mer tradisjonell magnettyp og veier anslagsvis totre kilo og 15-17 cm i diameter.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn