D
Dåbbel J
Gjest
Helt enig, få inn en DSP og masse effekt på 15" i det minste.
BiAmp (Bi-Amplification - Not Quite Magic, But Close) - Part 1Nei, aktiv deling har jeg prøvd tidligere og syntes det var mere til bry og til å bli paranoid av, så det er et tilbakelagt kapittel
;DBiAmp (Bi-Amplification - Not Quite Magic, But Close) - Part 1Nei, aktiv deling har jeg prøvd tidligere og syntes det var mere til bry og til å bli paranoid av, så det er et tilbakelagt kapittel
Les denne artikkelen, så blir du paranoid av passive delefilter.
Ja, okey.... har som sagt litt blanda erfaring med aktive filter men hva ser du evnt for deg da?filteret er da oppjustert med sonicap fra crites allerede. aktiv deling gir mer merning enn noe annet, dyre passive løsninger fra ALK etc er bortkastet tid.
Det kommer vel litt an på hva slags forsterker man ønsker å bruke? Hvis man har en integrert rørforsterker man gjerne vil bruke, så er vel ikke det så lett forenlig med aktiv deling.filteret er da oppjustert med sonicap fra crites allerede. aktiv deling gir mer merning enn noe annet, dyre passive løsninger fra ALK etc er bortkastet tid.
Takk for tipset! Det skal jeg vurdere. Tror egentlig ikke det filteret er i så ille forfatning som det jeg først trodde, så jeg tar heller å rengjør og går over koblingene og lar det være.sant nok. blir en del jobbing og om man ikke kjenner noen.. bare du ikke kaster bort mye penger på et lotteri av et passivt filter. skjønner meg ikke helt på crites og alk, ingen filosofi og mål, ingen målinger, ingen prat om polarrespons og matching av horn eller delefrekvens, ingenting om tidsforsinkelse, baffelstep osv. finner knapt nok info om hvor bratt avrullingen er, som er stort sett det eneste de har utenom dempning i autotrafo.
en kamerat hadde cornscala C hvor mellomtonen røk i ett sett. det hadde crites aldri hørt om, og tipsene hans var reneste vås. byttet membran flere ganger i året..
klarer ikke ta desse selgerene seriøst. de henger ikke med i tiden overhode.
Takk for tilbakemeldingen, du har ant et godt poeng!@Sjuris
Et tips når det gjelder heritage serien til Klipsch, er om en får tak i noe slikt som er i orginal tilstand, så prøv deg
frem med utstyr og kabler osv. for å se om du kan få til et sound du kan leve med. Får du ikke til det, så skaff deg
noe annet å spille på. Du skal ha rimelig med peil når du begynner å modde på disse her uten å rote deg bort i tåka.
Og hvis du må begynne med å spørre rundt hva du skal gjøre, så er det et tegn på at du ikke kommer til å gjøre annet
enn å bruke opp penger og tid på noe som du til slutt kvitter deg med igjen.
Er det uorginale komponenter til stede så er et tips for å få dem til å låte best, å skaffe orginalbitene og sette dem inn igjen.
Mvh.
Så forsterkere holder seg men dacer blir altså bedre og bedre!!!Tilbud på i22dac på swsg.no. Ca halv pris Men jeg ville vel heller holdt meg til en todelt løsning, da forsterkere ofte er gode i mange år, mens dac`er stadig blir bedre og bedre. Uansett, du vil få hakeslipp med en integrert kontra sorround-receiver
Noen her som har noe peiling på Klipsch RF 63 og om S.A.T. Amplifix er strømsterk nok? Har ett par rf62 som drives uten problemer men er usikker ettersom det er 2 ekstra elementer man må tenke på
http://www.bladelius.com/SAT/amplifix.htm
legger ved link til forsterker
Ja, nettopp det som er min opplevelse med Klipsch tidligere også, og alt annet enn lukket. Derfor jeg ble litt perpleks da jeg koblet opp dette og det hørtes ut om det gjorde. Men da tillegger jeg det innspilling. Hadde H3 som var ferdig innspilt, og de spilte i ringer rundt det CW3 yter pr nå. Men da satser vi på at noen timer med juling løser dette.Lukket i lyden er stikk motsatt av hvordan jeg ville beskrevet lyden fra Cornwall III. Syns de tvertimot er veldig åpne og slipper gjennom det meste. Når jeg spilte inn Heresy syns jeg det tok plagsomt lang tid før de låt bra, men Cornwall var ferdig innspilt når jeg fikk dem i hus.
Forøvrig fikk jeg demonstert mine i butikk med nettopp MA8000, og selv om det ble i overkant basstungt og bamsete i det akustisk dårlige demorommet, ser jeg ikke bort fra at det kan være en fin match i andre rom. I demorommet likte jeg bedre lyden fra en Luxman, men har god tro på at McIntosh kan fungere bra. MA8000 er iallfall kraftig nok, hadde ikke bekymret meg for akkurat det.
Joda, men den har gitt meg mange gode opplevelser og er i tipp topp stand, så ser ikke at alder er et problem i dette tilfellet
Har du noen erfaringer med rf63? veldig fornøyd med punchen fra klipsch så tenkte å ta en liten oppgradering
Joda, men den har gitt meg mange gode opplevelser og er i tipp topp stand, så ser ikke at alder er et problem i dette tilfellet
Har du noen erfaringer med rf63? veldig fornøyd med punchen fra klipsch så tenkte å ta en liten oppgradering
RF63 - går ikke de for å være noe av det beste i rf-serien da? En kamerat av meg har de, men han er så gjerrig på akustikk og forsterkeri at vi nesten har blitt uvenner
Hvis du har mulighet til å få prøvd en annen forsterker med en annen klangbalanse enn McIntosh'en, så merker du kanskje også fort om det er matchingen eller selve høyttaleren som er kilden til det du opplever som lukket lyd. Jeg syns CIII og HIII låter mye likt oppover i frekvensområdet, men syns faktisk jeg fikk enda mer detaljer og innsikt i musikken med Cornwall. Kan sikkert også være litt mer innspilling som skal til, selv om jeg syns innspilling av HIII utgjorde mest forskjell i bassen.Ja, nettopp det som er min opplevelse med Klipsch tidligere også, og alt annet enn lukket. Derfor jeg ble litt perpleks da jeg koblet opp dette og det hørtes ut om det gjorde. Men da tillegger jeg det innspilling. Hadde H3 som var ferdig innspilt, og de spilte i ringer rundt det CW3 yter pr nå. Men da satser vi på at noen timer med juling løser dette.Lukket i lyden er stikk motsatt av hvordan jeg ville beskrevet lyden fra Cornwall III. Syns de tvertimot er veldig åpne og slipper gjennom det meste. Når jeg spilte inn Heresy syns jeg det tok plagsomt lang tid før de låt bra, men Cornwall var ferdig innspilt når jeg fikk dem i hus.
Forøvrig fikk jeg demonstert mine i butikk med nettopp MA8000, og selv om det ble i overkant basstungt og bamsete i det akustisk dårlige demorommet, ser jeg ikke bort fra at det kan være en fin match i andre rom. I demorommet likte jeg bedre lyden fra en Luxman, men har god tro på at McIntosh kan fungere bra. MA8000 er iallfall kraftig nok, hadde ikke bekymret meg for akkurat det.
Jeg hadde H3 på et Musical Innovation sett, og det var en knallmatch. Håper på en tilsvarende opplevelse med McIntosh.
Jeg vet ikke om jeg kjenner meg helt igjen i dette, og mine erfaringer med Klipsch så langt (H3, RF63, RF7II, RF5) har vært utelukkende positive. Grunnen til at jeg har forespurt rundt CW3 er at så langt syns jeg de avviker fra tidligere erfaringer. Men det kan ha mange årsaker, uten at vi skal blande CV inn i dette..heheEr litt enig med Påsan altså(ikke skyt meg, dette er jo såklart subjektivt) men syntes c3 er litt cv (harry) men trøkk som bare det, men gir meg ikke så mye.
Jeg vet ikke om jeg kjenner meg helt igjen i dette, og mine erfaringer med Klipsch så langt (H3, RF63, RF7II, RF5) har vært utelukkende positive. Grunnen til at jeg har forespurt rundt CW3 er at så langt syns jeg de avviker fra tidligere erfaringer. Men det kan ha mange årsaker, uten at vi skal blande CV inn i dette..heheEr litt enig med Påsan altså(ikke skyt meg, dette er jo såklart subjektivt) men syntes c3 er litt cv (harry) men trøkk som bare det, men gir meg ikke så mye.
Ville nok beholdt dem originale hvis jeg var deg, vet heller ikke om det finnes noen tweaks for Cornwall der ute.Berserkr; jeg får se hvor lenge jeg skal la det spille før jeg gjør noen tiltak. Kan hende moderne Mac ikke er best på klipsch Heritage. Eller så er Pylon høyttalerne som stod der tidligere bare så mye mer detaljert, luftige og åpne, noe jeg sånn umiddelbart finner litt underlig.
Men dette finner jeg ut av med tid og stunder, det er ingen ting i mitt oppsett som har permanent oppholdstillatelse uansett..
Og jeg vet det finnes en hel del oppgraderinger, sidegraderinger og tweaks for Heritage serien, uten at dette er noe jeg vet om jeg orker å forsøke.
Har selv gått fra Herey til Cornwall og opplever absolutt ikke dette. Cw er nok ikke like kjappe som Heresy men har mye større dybde og bredde.Jeg vender atter tilbake til gjengen etter en god stund uten Klipsch i hjemmet. Denne gangen med Cornwall III. Disse skal regjeres via McIntosh MA8000, så det bør være tilstrekkelig med strøm for å drive disse til vanvidd. Hvor god match det er gjenstår fortsatt å bedømme.
Det jeg har bemerket meg med disse CW3 er at de er svært lukket i lyden kontra alt annet jeg har hatt av klipsch tidligere. Samtidig er kanskje ikke annet å forvente etter at det kun har passert ca 20 timer med lyd gjennom dem.
Noen som har innspill på dette? Jeg har til gode å spille inn høyttalere i Heritage serien, så jeg vet ikke helt hva jeg kan eller bør forvente.
-P-
Ja, jeg er ikke kjempebekymret Eddie, tenkte bare jeg skulle høre med befolkningen i denne tråden om det var normalt med kronglete innspilling på CW3.Hei disse har spilt 20-30t og trenger nok litt mer tid! Men kjenner meg ikke helt igjen da jeg syntes de spilte greit rett ut av esken med MA7000 men er et par år siden jeg hadde Heritage så ikke lett og huske. Tror han hadde merket kjapt hvis diskanter etc ikke hadde hvert i funksjon
Tror nok de uansett løsner litt etterhvert